Cursusje carbon effect spuiten

Post hier je vragen, antwoorden en tips over bodies, Spuiten, Airbrush en Special Paint

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Cursusje carbon effect spuiten

Berichtdoor Flying Dutchman » vr okt 09, 2009 7:51 pm

Op dit forum stond ie nog niet en uit betrouwbare bron weet ik dat iemand hem nog niet op 'het andere forum' had zien staan! ;)
Zodoende hier ook nog maar even posten, weet iedereen weer hoe het precies zit!

De OH zo moeilijk ogende carbon-look…hoe maak je die nu?

Nou hier even de spoedcursus en … het is minder moeilijk als je zou denken!!
Voor dit feestje heb je minimaal nodig:
Een anti-slip matje (Halfords)
Transparant zwart (als je met spuitbussen werkt)
Zwart
Lichtgrijs
De kap waar het op moet…

Op deze volgende voorbeelden is de plek waar het carbon moet komen al afgeplakt…niet moeilijk, maar ik zal er te zijner tijd ook eens een keer een topic voor maken? Wellicht nuttig voor mensen??

De streep over de ‘motorkap’ wordt hier in dit voorbeeld gebruikt…
Afbeelding

De randen verdoezel je iets met transparant zwart en ook de rest van het vlak spuit je licht in…op deze manier, wordt het carbon nog ‘echter’… de transparante laag moet lichtjes worden aangebracht!!! niet te dik, het mag absoluut niet dekken!!
Afbeelding


In dit voorbeeld heb ik enkel zwart gebruikt en dat werkt net zo goed als de transparant zwart… het zelfde plaatje, maar nu de buitenkant…
Afbeelding

Nu neem je het anti-slip matje en legt dit op het te spuiten vlak. Let wel even op dat het er een beetje op één lijn in ligt! Kun je controleren door de kap even in het licht te houden…
Als het matje op zijn plaats ligt dan spuit je met grijs over het matje. Niet te lang en zeker niet gaan proberen om het matje vanuit alle hoeken te bespuiten!! Recht op de mat spuiten…niet meer!
Aan de binnenzijde zou het er (na het verwijderen van het matje) ongeveer zo uit moeten zien…
Afbeelding

Aan de buitenzijde zie je dat het grijs al lang niet meer zo fel is als aan de binnenkant! Dat is dus GOED!! Het begin van de carbon is er al! Maar hij is dus nog wel transparant!
Afbeelding

Dan nu de laatste stap…de boel zwart spuiten…niet moeilijk en gewoon doen…in deze fase spuit ik ook het groen af! Twee vliegen in één klap dus! Het detail van de carbon ziet er dan zo uit…
Afbeelding

Hier de carbon van een afstandje…
Afbeelding


DIT WAS HET DUS!! Meer is het niet?! Om nu niet gelijk een kap te verknallen: koop een stukkie plexiglas en oefen de stappen even …
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij zou dit met spuitbusjes ook mogelijk moeten zijn!

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo en mocht je nog wel vragen hebben dan probeer ik ze wel te beantwoorden!

SUCCES!!
Laatst gewijzigd door Roel op za okt 10, 2009 5:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic sticky gemaakt
Afbeelding

turbo

Re: Cursusje carbon effect spuiten

Berichtdoor turbo » vr okt 09, 2009 8:03 pm

kijk daar hebben wel wat aan!! \:D/
zeker met het oog op een nieuw kappie zijn zulke digen altijd leuk om te weten :mrgreen:
gr

Dr.Dre.

Re: Cursusje carbon effect spuiten

Berichtdoor Dr.Dre. » vr okt 09, 2009 8:33 pm

@ dat is heel mooi =D> ,ik zal dat ook is eens proberen bij een volgende kap,,,ziet er geil uit O:) , gr.Dr.Dre. ;)


Terug naar “Bodies, Spuiten, Airbrush en Special Paint”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten