failsafe; pro of contra
Moderator: Moderator's groep
- BaJa82
- Ingeburgerd
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za dec 13, 2008 8:42 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: F.G.
- Type: Baja
- Zenderset: 3pk spectrum
- Frequentie: Euh Alle
- Locatie: Landgraaf
Re: failsafe; pro of contra
@ FGR Hoe heb je dat voor elkaar dat je motor uitgaat als je accu, stekkers, of accu slecht is???
Fel en Vasthoudend
- scantkevin
- Ingeburgerd
- Berichten: 40
- Lid geworden op: zo dec 28, 2008 3:48 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: fg/elcon
- Type: marder
- Zenderset: spektrum dx3.0
- Frequentie: 2.4 gig
- Locatie: Odiliapeel
Re: failsafe; pro of contra
Neem aan dus met een killswitch? Ben er ook beniewd na wil ook weten hoe goed het werkt want zou het graag bij mezelf ook toepassen.
winnen is leuk maar het gaat om de sfeer... echt waar
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: failsafe; pro of contra
leuk hoor die extra elektronica (censuur) in je auto, als je een goede zender/ontvanger hebt met dito accu, heb je dat niet nodig, alleen de chickens
Re: failsafe; pro of contra
Q schreef:, alleen de chickens
@ Dat mag jij zegge SCHATJE, ,gr.Dr.Dre.,,,,,,,,,met 2x killswitch.
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: failsafe; pro of contra
Dr.Dre. schreef:
@ Dat mag jij zegge SCHATJE, ,gr.Dr.Dre.,,,,,,,,,met 2x killswitch.
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Re: failsafe; pro of contra
Hoi Taiko,taiko schreef:een failsafe werkt op signaal verlies en/of spannings val van de batterij.
doordat de servo's in een FG nogal veel vragen van je bat, gaat de failsafe bij nog (tot)40% van het batterij vermogen
gedurig in safe gaan en stop je auto meer dan dat hij zal rijden.
anderzijds wanneer of de batterij of één van de draden van je batterij stuk gaat, is het gedaan met de failsafe,
want deze heeft ook immers stroom nodig. zodoende ben je nog steeds de controle van de auto kwijt.
tevens zijn er nog tal van andere mechanische mogelijke problemen waarbij een failsafe geen uitkomst zal bieden.
bv vuil waardoor het gas blijft hangen.
in de argumenten zit ergens logica in.
de vraag is hoe vaak kom je in een situatie waar een failsafe wel een redding is?
off-road gaat een 1:5 geen 100 meter zonder over de kop te gaan, lol
Merendeel van de niet-spektrum rijders heeft een fail safe. In de praktijk gebeurd "gedurig in safe gaan en stop je auto meer dan dat hij zal rijden" niet vaak. Als je accu zover leeg is, ben je al vele tankjes brandstof verder en is het verstandig je accu te vervangen voor een volle
Ik denk dat rijders hier die regelmatig een hele dag gaan rijden (meeting bijvoorbeeld), kunnen beamen dat je vaak de hele dag op 1 accu vooruit kunt zonder dat je je reserve accu nodig hebt. Je ziet tijdens meetings ook niet vaak dat rijders hun accu aan het opladen zijn.
Met andere woorden, je hebt in de praktijk geen last van een fail safe.
Tuurlijk zijn er andere zaken die problemen kunnen veroorzaken, maar wegvallen van het radiocontact om wat voor 'n reden dan ook voorkomt een auto die op hol slaat. Dat komt vaker voor dan een ongeluk met je fullscale (toch hebben de meeste mensen de gordel om).
Ik ken meerdere gevallen van botbreuk als mensen met een bigscale op snelheid aan komen
Hieronder een foto van iemand die heel ver heeft moeten rennen voordat ie weer bij z'n wagen was ("even testen zonder failsave").
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: failsafe; pro of contra
Die heeft toen idd heel wat meters kunnen rennen .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- taiko
- Ingeburgerd
- Berichten: 72
- Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
- Land: belgië
- Merk: FG
- Type: Monster Beetle
- Zenderset: hitec
- Frequentie: 40.685
- Locatie: Antwerpen
Re: failsafe; pro of contra
hey mr-rob,
't is niet dat ik niet achter een fail safe sta.
heb het verhaal van dr.dre gelezen, die nu 10 jaar ouder is en dat zette me wel degelijk aan het denken.
zoals ik reeds zei, tot ik in de winkel kwam. de argumenten waren (zijn) in mijn ogen toch ook niet zo fout.
anderzijds lees ik nu over een hele dag of verschillende bezine tankjes leeg rijden?
daar kan ik tot nu toe enkel van dromen.
heb nog maar 1 keer een tankje kunnen rijden zonder dat hij stuk ging.
ook moet ik nog voor de 1ste keer meemaken dat hij 100 meter gaat zonder over de kop te gaan.
verder zit ik nog met zowat een hele MB zoals hij van de fabriek komt, ook de accu is maar 1500mah.
van deze is mij gezegt dat ze na een uurtje leeg is.
het systeem van FGR zegt mij wel iets, met de juiste schakkeling van een relay & een fail safe moet het idd mogelijk zijn zoiets te maken.
i.p.v. dat de failsafe de servo aanstuurd, laat je hem een gewone N/O relay sturen.
deze verbind je met de draden van de kill switch en klaar is kees.
motor valt stil van zodra de fail safe aan slaagt.
grtz taiko.
't is niet dat ik niet achter een fail safe sta.
heb het verhaal van dr.dre gelezen, die nu 10 jaar ouder is en dat zette me wel degelijk aan het denken.
zoals ik reeds zei, tot ik in de winkel kwam. de argumenten waren (zijn) in mijn ogen toch ook niet zo fout.
anderzijds lees ik nu over een hele dag of verschillende bezine tankjes leeg rijden?
daar kan ik tot nu toe enkel van dromen.
heb nog maar 1 keer een tankje kunnen rijden zonder dat hij stuk ging.
ook moet ik nog voor de 1ste keer meemaken dat hij 100 meter gaat zonder over de kop te gaan.
verder zit ik nog met zowat een hele MB zoals hij van de fabriek komt, ook de accu is maar 1500mah.
van deze is mij gezegt dat ze na een uurtje leeg is.
het systeem van FGR zegt mij wel iets, met de juiste schakkeling van een relay & een fail safe moet het idd mogelijk zijn zoiets te maken.
i.p.v. dat de failsafe de servo aanstuurd, laat je hem een gewone N/O relay sturen.
deze verbind je met de draden van de kill switch en klaar is kees.
motor valt stil van zodra de fail safe aan slaagt.
grtz taiko.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten