failsafe; pro of contra

Elektronica, Zenders, Ontvangers en Regelaars

Moderator: Moderator's groep

failsafe

Peiling eindigde op zo feb 01, 2009 5:55 pm

ik heb een failsafe zitten
21
88%
ik acht een failsafe overbodige luxe
1
4%
mits de nodige argumenten ga ik er 1 te steken
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 24
Gebruikersavatar
BaJa82
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 80
Lid geworden op: za dec 13, 2008 8:42 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: F.G.
Type: Baja
Zenderset: 3pk spectrum
Frequentie: Euh Alle
Locatie: Landgraaf

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor BaJa82 » ma jan 05, 2009 11:49 pm

@ FGR Hoe heb je dat voor elkaar dat je motor uitgaat als je accu, stekkers, of accu slecht is??? :-k
Fel en Vasthoudend

Gebruikersavatar
scantkevin
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 40
Lid geworden op: zo dec 28, 2008 3:48 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: fg/elcon
Type: marder
Zenderset: spektrum dx3.0
Frequentie: 2.4 gig
Locatie: Odiliapeel

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor scantkevin » di jan 06, 2009 5:34 pm

Neem aan dus met een killswitch? Ben er ook beniewd na wil ook weten hoe goed het werkt want zou het graag bij mezelf ook toepassen.
winnen is leuk maar het gaat om de sfeer... echt waar :D

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor Q » di jan 06, 2009 5:44 pm

leuk hoor die extra elektronica (censuur) in je auto, als je een goede zender/ontvanger hebt met dito accu, heb je dat niet nodig, alleen de chickens :schater: :tongue:

Dr.Dre.

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor Dr.Dre. » di jan 06, 2009 6:15 pm

Q schreef:, alleen de chickens :schater: :tongue:


@ Dat mag jij zegge SCHATJE, :safe: :safe: :floor: ,gr.Dr.Dre.,,,,,,,,,met 2x killswitch.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor Q » di jan 06, 2009 7:12 pm

Dr.Dre. schreef:

@ Dat mag jij zegge SCHATJE, :safe: :safe: :floor: ,gr.Dr.Dre.,,,,,,,,,met 2x killswitch.
:tongue: :clown: :schater:

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor Mijnheer Rob » di jan 06, 2009 8:17 pm

taiko schreef:een failsafe werkt op signaal verlies en/of spannings val van de batterij.
doordat de servo's in een FG nogal veel vragen van je bat, gaat de failsafe bij nog (tot)40% van het batterij vermogen
gedurig in safe gaan en stop je auto meer dan dat hij zal rijden.
anderzijds wanneer of de batterij of één van de draden van je batterij stuk gaat, is het gedaan met de failsafe,
want deze heeft ook immers stroom nodig. zodoende ben je nog steeds de controle van de auto kwijt.
tevens zijn er nog tal van andere mechanische mogelijke problemen waarbij een failsafe geen uitkomst zal bieden.
bv vuil waardoor het gas blijft hangen.

in de argumenten zit ergens logica in.
de vraag is hoe vaak kom je in een situatie waar een failsafe wel een redding is?
off-road gaat een 1:5 geen 100 meter zonder over de kop te gaan, lol
Hoi Taiko,

Merendeel van de niet-spektrum rijders heeft een fail safe. In de praktijk gebeurd "gedurig in safe gaan en stop je auto meer dan dat hij zal rijden" niet vaak. Als je accu zover leeg is, ben je al vele tankjes brandstof verder en is het verstandig je accu te vervangen voor een volle ;)

Ik denk dat rijders hier die regelmatig een hele dag gaan rijden (meeting bijvoorbeeld), kunnen beamen dat je vaak de hele dag op 1 accu vooruit kunt zonder dat je je reserve accu nodig hebt. Je ziet tijdens meetings ook niet vaak dat rijders hun accu aan het opladen zijn.

Met andere woorden, je hebt in de praktijk geen last van een fail safe.
Tuurlijk zijn er andere zaken die problemen kunnen veroorzaken, maar wegvallen van het radiocontact om wat voor 'n reden dan ook voorkomt een auto die op hol slaat. Dat komt vaker voor dan een ongeluk met je fullscale (toch hebben de meeste mensen de gordel om).
Ik ken meerdere gevallen van botbreuk als mensen met een bigscale op snelheid aan komen :shock:

Hieronder een foto van iemand die heel ver heeft moeten rennen voordat ie weer bij z'n wagen was ("even testen zonder failsave").
Afbeelding
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor Bernie » di jan 06, 2009 8:44 pm

Die heeft toen idd heel wat meters kunnen rennen :lol: .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
taiko
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monster Beetle
Zenderset: hitec
Frequentie: 40.685
Locatie: Antwerpen

Re: failsafe; pro of contra

Berichtdoor taiko » wo jan 07, 2009 10:29 pm

hey mr-rob,

't is niet dat ik niet achter een fail safe sta.
heb het verhaal van dr.dre gelezen, die nu 10 jaar ouder is :-D en dat zette me wel degelijk aan het denken.
zoals ik reeds zei, tot ik in de winkel kwam. de argumenten waren (zijn) in mijn ogen toch ook niet zo fout.
anderzijds lees ik nu over een hele dag of verschillende bezine tankjes leeg rijden? :-k
daar kan ik tot nu toe enkel van dromen.
heb nog maar 1 keer een tankje kunnen rijden zonder dat hij stuk ging. :evil:
ook moet ik nog voor de 1ste keer meemaken dat hij 100 meter gaat zonder over de kop te gaan.
verder zit ik nog met zowat een hele MB zoals hij van de fabriek komt, ook de accu is maar 1500mah.
van deze is mij gezegt dat ze na een uurtje leeg is.

het systeem van FGR zegt mij wel iets, met de juiste schakkeling van een relay & een fail safe moet het idd mogelijk zijn zoiets te maken.
i.p.v. dat de failsafe de servo aanstuurd, laat je hem een gewone N/O relay sturen.
deze verbind je met de draden van de kill switch en klaar is kees. \:D/
motor valt stil van zodra de fail safe aan slaagt.
grtz taiko.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.


Terug naar “Elektronica, Zenders, Ontvangers en Regelaars”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten