marc's vliegspul

Voor alle piloten (electrisch of brandstof)

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor Mijnheer Rob » wo nov 26, 2008 10:17 pm

Hier nog iemand...
Sim nooit, sluit me volledig bij Marc aan, heb ook teveel dingen om te doen :mrgreen:
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor hobby » do nov 27, 2008 6:18 pm

Mijnheer Rob schreef:Hier nog iemand...
Sim nooit, sluit me volledig bij Marc aan, heb ook teveel dingen om te doen :mrgreen:
Rob vlieg jij tegenwoordig ook met heli´s dan :?:
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor The ICE Factory » do nov 27, 2008 7:06 pm

tja ik vind de sim op zich ook moeilijk om te doen , maar wat ik altijd doe is me een doel stellen ( bijv. autoroteren) en dan ga ik niet langer dan zo 15 tot 20 min simmen.
anders eindigt het toch weer in het ragwerk etc etc. Maar het help echt wel mega hoor dat simmen :mrgreen: :mrgreen: zekers met een heli
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor Mijnheer Rob » do nov 27, 2008 9:33 pm

Nope, vliegtuigjes... :mrgreen:
Ook in die tak zweren sommigen bij een SIM en anderen gebruiken 'm nooit... \:D/
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor hobby » vr nov 28, 2008 12:51 am

Mijnheer Rob schreef:Nope, vliegtuigjes... :mrgreen:
Ook in die tak zweren sommigen bij een SIM en anderen gebruiken 'm nooit... \:D/
Persoonlijk vind ik dat je de sim met vliegtuigen minder hard nodig hebt, om echt verder te kunnen komen.
Met een heli vliegen ontkom je er gewoon bijna niet aan, mits je meer wilt dan alleen looping/rolls/flips.

Maar gelukkig komt de winter er aan, dus moet ik het toch maar eens gaan simmen ;)
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor marc » vr nov 28, 2008 9:47 am

ik heb gisteren nog ff gesimt, maar na 10 min de wii maar aangezet.

ik ben dan denk ik maar eigenwijs, en ga het maar verder doen zonder sim, want het trekt me gewoonweg niet :cry: .

ik kan nu de lucht in zonder direct te crashen, dus dan komt de rest ook wel, alleen duurt het wat langer.

greetz marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor Mijnheer Rob » vr nov 28, 2008 10:13 am

hobby schreef:Persoonlijk vind ik dat je de sim met vliegtuigen minder hard nodig hebt, om echt verder te kunnen komen.
Met een heli vliegen ontkom je er gewoon bijna niet aan, mits je meer wilt dan alleen looping/rolls/flips.

Maar gelukkig komt de winter er aan, dus moet ik het toch maar eens gaan simmen ;)
Mee eens... Nog geen heli ervaring, maar kan me daar wel in vinden, heb wel eens met heli vliegers gesproken/staan kijken als ze bezig waren, stukken moeilijker om met heli het niveau te bereiken waarbij je niet meer crashed.

Hoewel ook daar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn dat SIM voor vliegen minder hard nodig is natuurlijk. Daar lopen diverse topics over op het MBF. Ik heb ook zelf leren vliegen zonder club of hulp van iemand (dus ook zonder SIM). Er zijn ook veel mensen van mening dat dat niet kan en altijd meerdere modellen kost... :roll: Met bijzonder goed vliegende beginnersmodellen van crashbestendig materiaal is dat echter ook goed te doen :twisted: :twisted: :twisted:

Ben het wel 100% met Marc eens, als je eenmaal zonder crashen de lucht in kunt, is het een kwestie van uren maken en kom je er wel =D>
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor hobby » vr nov 28, 2008 5:28 pm

hahaha Marc ik geloof je voor 100% dat de Wii 100x leuker is om te doen dan simmen :cool:

Ben het alleen niet met je eens dat je zegt; als ik hem zonder crashen in de lucht kan houden dat de rest dan vanzelf wel komt...waarom?... hooveren kan je op een gegeven moment wel, en bochtjes vliegen ook wel.
Maar wil je echt voor het (harde) 3D werk gaan, dan ontkom je gewoon niet aan simmen.
Een heli kan zo ontzettend veel, het is gewoon niet eens te omschrijven :mrgreen:

Maar Marc ik zeg er ook heel eerlijk bij, ik vind simmen ook geen R..T aan :lol: :lol: :oops:

Richard Barry en ik hebben het nivo al behaald om niet meer te crashen als we dat zouden willen.
Inmiddels kunnen we al zonder problemen rondjes vliegen, looping, rolls, flips, beetje inverted vliegen (hooveren) en stalturn maken, barry maakt tegenwoordig al funnels met zijn Trex500.
Maar als je dit onder de knie hebt en het elke keer doet wordt heli vliegen zelf saai O:)
Op een gegeven moment wil je verder, nog verder en nog verder om je grenzen te verleggen.
Nu kan je dit gewoon gaan proberen in het echt, maar geloof mij dat gaat je in de meeste zoveel geld en frustratie kosten dat je het bijltje er dan heel snel bij gaat neerleggen. (is niks voor niks dat de meeste mensen stoppen die begonnen zijn met heli vliegen) :cool:
En als je op dit punt bent aangekomen, en je wilt dus echt verder naar het echte harde 3D heli vliegen, ontkom je gewoon niet meer aan simmen, hoe erg het ook is :cool:

@Rob
Met vliegtuigen kan je ook heel veel leren van een sim, dat weet ik wel zeker.
Alleen zijn de mogelijkheden met een heli gewoon veel uitgebreider dan met een vliegtuig.
Weet nog wel van mijn vliegtijd dat ik alles zelf heb uitgevonden, heeft mij aardig wat geld gekost totdat ik wist wat een sim was, en dan heb ik het zelf over de makkelijk bestuurbare rc vliegtuigen zoals de Mini mag, en cessna 182 wat toch bovendekkers zijn.

Maar het belangrijkste van onze rc hobby is dat we LOL hebben met zijn alle, en of dat nou met sim of zonder sim :peace:
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor marc » za nov 29, 2008 9:38 am

En als je op dit punt bent aangekomen, en je wilt dus echt verder naar het echte harde 3D heli vliegen, ontkom je gewoon niet meer aan simmen, hoe erg het ook is
oke ouwe!!!

dan gaan we dan maar eens beginnen met simmen he :mrgreen:

greetz marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Re: marc's vliegspul

Berichtdoor hobby » za nov 29, 2008 1:17 pm

marc schreef:
En als je op dit punt bent aangekomen, en je wilt dus echt verder naar het echte harde 3D heli vliegen, ontkom je gewoon niet meer aan simmen, hoe erg het ook is
oke ouwe!!!

dan gaan we dan maar eens beginnen met simmen he :mrgreen:

greetz marc
L.S.Ouweeeee :D

Gewoon beetje voor beetje....en niet langer dan 10 minuten per keer, want anders......
The ICE Factory schreef: anders eindigt het toch weer in het ragwerk etc etc.
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS


Terug naar “Vliegtuigen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten