Standaard Marder, MB, ST, Baja of MT verbeteren

De "Tutorials" sectie en "Frequently Asked Questions" Antwoorden is mogelijk, Een topic kan alleen gestart worden door een Mod of Admin. Heb je zelf een F.A.Q. PB ons dan dan plaatsen wij hem erbij

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Standaard Marder, MB of MT verbeteren

Berichtdoor Q » ma jan 05, 2009 8:31 pm

taiko schreef:enkel dingen die zeker kunnen verbeteren?
zeg maar gerust: heel dat ding.
heb nu een dikke maand een monster beetle.(zag er steviger uit dan marder)
heb nog maar 1 keer 1 tankje kunnen leeg rijden zonder brokken.
vandaag in de sneeuw gaan spelen, resultaat: tandwiel diff. stuk :mad:
fusee's zijn ondertussen (voorlopig) hesteld, tandwieltje in stuur servo af gebroken, achtervleugel en bevestigingen body af gebroken, kill switch haperde, gas blijft geregeld hangen, achterrem loopt telkens vast enz :cry:

grtz taiko

tsja elke gemotoriseerde tak van sport vraagt ook om afstellen en o.h, niet dat daardoor de duurzaamheid van de materialen verbeterd, maar een bv vast lopende rem kan je afstellen, en een kill switch die haperde is in het ander draadje al besproken(voor en nadelen).

Ook de beheersing van het vingertje speelt een rol, neemt niet weg dat de gebruikte materialen beter daardoor worden, maar kan soms een aantal ergernissen besparen of minimaliseren. ;)

en soms bezint eer voordat gij begint :idea:

Dr.Dre.

Re: Standaard Marder, MB of MT verbeteren

Berichtdoor Dr.Dre. » ma jan 05, 2009 8:42 pm

Q schreef:tsja elke gemotoriseerde tak van sport vraagt ook om afstellen en o.h, Ook de beheersing van het vingertje speelt een rol.


@ Precies Q,het is te gemakkelijk om FG af te zeiken,mijn eerste HPI baja was 1200 pleuries

(toen waren ze er net) moest toen ook al voor een paar meier upgraden,Tja dus ik bedoel

maar (dat weet je) nu heb je een Baja ss voor 650pleuries met alles erop en der

aan ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
taiko
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monster Beetle
Zenderset: hitec
Frequentie: 40.685
Locatie: Antwerpen

Re: Standaard Marder, MB of MT verbeteren

Berichtdoor taiko » ma jan 05, 2009 9:38 pm

ben het helemaal eens met het feit dat afstelling en het vingertje een grote invloed hebben.
ik ben beroepshalve auto monteur en heb enkele jaren met een 1:1 rallysprint gereden.
ook die wagen heb ik helemaal zelf op gebouwd en af gesteld.
het begrip: heb respect voor je materiaal is voor mij geen latijn.
die burn out's en jumps over zelf gemaakte schanzen van 4 meter en meer op you tube is in mijn ogen
regel rechte verkrachting en disrespect voor de auto's.
die mannen verdienen het niet om zo iets in handen te hebben. [-X

is het volgas geven dat je motor tegen zijn begrenzer zit te janken dan echt zo stoer??? ik vind van niet [-( (ok = ff off topic)

dat van die rem en kill switch heb ik idd hier ook gelezen, maar dat ik telkens weer het asje van de achterrem er uit moet halen, proper moet maken en weer monteren om bij de volgende rit toch iets van rem te hebben heeft weinig met afstellen te maken.
het moet nog maar denken dat er stof tussen zit en loopt al stroef.

een ander spreekwoord zegt ons: gebruik u materiaal waarvoor het gemaakt is.

wel niet om FG "af te zeiken", maar een monster lijkt gemaakt te zijn voor off-road, maar dat is hij zeker niet.
heb hier een topicje over gestart: altijd iets stuk??? en dat spreekt boekdelen.
vandaag in de sneew gaan spelen. zelden volgas omdat hij continu wielspin had.
was reuze tof en een bijna onmogelijk iets om op het in de totaal open vlakte op het geimproviseerde pracours te blijven.
na ongeveer 15 min een raar geluidje, 5 seconde later was het kwade geschied: tandwiel diff. 2 tanden af gebroken.
zoals ik mij reeds af vroeg, wat gaat het geven als het inrijden voorbij is en het gas er echt vol op mag????
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Dr.Dre.

Re: Standaard Marder, MB of MT verbeteren

Berichtdoor Dr.Dre. » di jan 06, 2009 9:22 am

taiko schreef:
wel niet om FG "af te zeiken", maar een monster lijkt gemaakt te zijn voor off-road, maar dat is hij zeker niet.

na ongeveer 15 min een raar geluidje, 5 seconde later was het kwade geschied: tandwiel diff. 2 tanden af gebroken.

@ Als ik het zo lees (heb je waarschijnlijk een blauwe maandag FG),Enne ik rag (bash)best fel op het strand 15min (volgas)en dan de duinen weer op dus hij is(vindt ik) off-road waardig,en er gaat altijd wel wat stuk.....toch gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
gied1972
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 286
Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Merk: Sprinter
Type: RC-72
Zenderset: Spektrum DX3S
Frequentie: Spektrum
Website: bigscalelimburg.nl
Locatie: Haelen
Contacteer:

Re: Standaard Marder, MB of MT verbeteren

Berichtdoor gied1972 » di jan 06, 2009 10:57 am

off-road waardig zijn ze zeker :rock: alles kan kapot, maar het hoeft niet kapot
elke auto met kunstof onderdelen gaat eerder stuk dan een full alu auto, zelf heb ik ook al veel kapot gehad aan m'n auto. het is gewoon een dure hobby en een hobby moet geld kosten

als je niet van het sleutelen houdt had je misschien beter een full alu auto kunnen kopen, of deze ombouwen naar alu dan wordt de kans op defecten al een heel stuk minder. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Het is inderdaad jammer als je je auto net hebt en gaat vanalles stuk, hoop voor je dat verder meer plezier beleeft aan de FG.

grtz. Gied
Afbeelding
Wat niemand kan, kan ik ook

Gebruikersavatar
taiko
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monster Beetle
Zenderset: hitec
Frequentie: 40.685
Locatie: Antwerpen

Re: Standaard Marder, MB, ST, Baja of MT verbeteren

Berichtdoor taiko » do jan 08, 2009 5:59 pm

het sleutelen op zich is niet zo'n ramp.
gelukkig kan ik alles zelf, 't is alleen een beetje GRRRR :evil: om altijd maar 15 of 20 min te kunnen rijden
om vervolgens naar huis te moeten en weeral geld uit te moeten geven om daarna weer maar een korte tijd te kunnen rijden.
ik hoop van harte dat als alle hoger genoemde onderdelen vervangen zijn door alu de pret kan beginnen om ook eens een paar tankjes leeg te kunnen rijden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Standaard Marder, MB, ST, Baja of MT verbeteren

Berichtdoor Bernie » do jan 08, 2009 10:25 pm

Denk dat iedereen met een standaard/plastic wagen die problemen wel kent.
Ik heb met m'n MB ook meer sleutel als rijtijd gekend, met m'n on-road juist andersom.
Soms is het pech hebben, zoals verkeerd terechtkomen en soms is het lostrillen van iets waardoor er weer andere dingen kapot gaan.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: Standaard Marder, MB, ST, Baja of MT verbeteren

Berichtdoor Ome Droogmole » zo mar 22, 2009 12:42 pm

het enige wat mijn marder op het moment heeft aan upgrades is: alu motor steunen, elcon boven draag armen achter en een voor bumper. van de week bestel ik alu voor fusee's. deze auto is nu een maand oud en er is al 10 liter mee weg gereden. in vergelijking met mijn savage en HPI MT ben ik ernstig goed te spreken over de duurzaamheid van mijn marder. ik rij dan ook eigenlijk alleen op een geimproviseerde off road baan maar ik vind het een stug apperaat. en inderdaad de killswitch is k*t. die heb ik na 2 dagen vervangen voor een tuimel schakelaar. werkt perfect! :)


Terug naar “Big Scale F.A.Q.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten