Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

De "Tutorials" sectie en "Frequently Asked Questions" Antwoorden is mogelijk, Een topic kan alleen gestart worden door een Mod of Admin. Heb je zelf een F.A.Q. PB ons dan dan plaatsen wij hem erbij

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor Q » di dec 30, 2008 8:25 am

kenwood96 schreef:hoi!

hoort deze nr. ook nog bij het ombouwen?

FG84941 SCHRAUBENSATZ TORX FUR ALU DIFF
kan ,das de torx variant tov de normale schroeven.
Ber schreef:zit de weerstand in het opspannen van het druklager/kogeltjes?
Niet gevoelig voor warm/koud?
Gevoelig met afstellen, 100sten van mm?
het afstellen is niet 100sten, en ja gevoelig voor warm en koud is bijna alles, er zal een andere weerstand geven bij warm weer tov koud weer,maar of dat merkbaar is :?: :roll:
:cool:

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor kenwood96 » di dec 30, 2008 8:26 am

Prima! nog ff doorsparen voor de verhoogde diff mounts voor m'n MT dan! :mrgreen:

Gebruikersavatar
moker
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 24, 2008 3:15 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: wws fox pro
Type: moker models
auto 2: Hörmann Tuning
Type 2: TK09
Zenderset: dx3.0
Frequentie: 2,4
Locatie: Tilburg

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor moker » do jan 01, 2009 9:12 pm

werkt het bij een orgineel sperdiff ook op deze manier ?

ik vind het raar dat aan een kant een druklagertje word gebruikt en aan de andere kant drukt het tandwiel tegen het diffhuis

of zie ik dat verkeerd
WWS-FOX PRO
Afbeelding

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor Q » vr jan 02, 2009 8:58 am

moker schreef:werkt het bij een orgineel sperdiff ook op deze manier ?
jep, bij het mechanische instelbaar diff wel,maar je hebt verschillende uitvoeringen, viscose(dmv olie,8603 Viscous differential new version) en mechanisch(8485/05 Alloy differential adjustable).

en dan heb je ook nog de zelfsperrend diff in 2-voud of 4-voud
moker schreef: ik vind het raar dat aan een kant een druklagertje word gebruikt en aan de andere kant drukt het tandwiel tegen het diffhuis

of zie ik dat verkeerd
klopt, maar door dit tandwiel stroefer te laten lopen, zal je een grotere sperwerking krijgen, en het tandwiel drukt niet tegen het huis , er zit nog een shim(ring) tussen het diffhuis en het tandwiel.

:cool:

Gebruikersavatar
taiko
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monster Beetle
Zenderset: hitec
Frequentie: 40.685
Locatie: Antwerpen

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor taiko » do jan 08, 2009 6:34 pm

Zoals Q aan gaf, zijn er idd meerder soorten diff’s.
Het gewone differentieel, een visco-sper en 2 soorten LSD’s
LSD (Limited Slip Differential = sperdifferentieel met beperkte slip)

Het “gewone kennen we allemaal.

Een visco-sper:
Het visco sperdifferentieel ziet er hetzelfde uit als een gewoon differentieel.
Achter het kroonwiel bevind zich een afgesloten kamer waarin 43 dunne getande plaatjes zijn opgesloten.
De plaatjes hangen afwisselend aan het linker en het rechter wiel vast, bij het rechtdoor rijden draaien de plaatjes met dezelfde snelheid. In een bocht gaan de helft van de plaatjes minder snel draaien omdat de wielen met een verschillend toerental draaien.
De kamer waarin de plaatjes zich bevinden is gevuld met een viscose vloeistof.
Deze vloeistof heeft geen invloed op de plaatjes als de plaatjes met dezelfde of iets verschillende snelheid draaien, maar als de helft van de plaatjes veel sneller gaan draaien (als 1 wiel begind te slippen) zorgt de weerstand en viscose vloeistof ervoor dat de slip gelimiteerd wordt.
De sperwaarde is afhankelijk van de hoeveelheid vloeistof er in die afgesloten kamer zit, en de staat van de plaatjes.
Afbeelding
Het LSD met meervoudige-plaatkoppeling:
maakt gebruik van twee differentieellamellenpakketten; één op elke uitgaande as van het differentieel.

Het LSD van het type Torsen:
bestaat uit twee planeetwielen, acht satellietwielen en vijf drukringen. Het kan niet worden gedemonteerd.
Afbeelding
voor de technisch gezinde onder ons,
grtz taiko.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Gebruikersavatar
kenwood96
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 128
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 4:41 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monstertruck Jeep
Zenderset: draadloos
Frequentie: regelmatig
Locatie: Stekene

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor kenwood96 » ma jan 12, 2009 12:21 am

hoi, dus voor alle zekerheid:

Ik ben nu van de stock plastic diff mounts overgegaan op de FG deelbare alu's.

Nu zou ik dus m'n diff kunnen ombouwen?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
vwdevil
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 98
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 8:29 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: FG
Type: Stadium beetle pro
Zenderset: spektrum dx3s
Frequentie: 2.4 Ghz
Club: M.R.C.E.
Locatie: drunen

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor vwdevil » do jan 21, 2010 11:04 pm

maar als je dan je diffbokken verhoogd dan komt dat toch niet meer uit met dat stuentje wat van dif bok naar grote motorsteun gaat of zie ik dat verkeerd?



greetz vwdevil
The Devil may care,But i dont give a S H I T

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Ombouwen standaard FG diff. naar sperrend differentieel

Berichtdoor RonW » vr jan 22, 2010 3:23 pm

Ja de steun kom hoger te liggen.
Elcon gebruikt hiervoor een langere schroef met een opvulbusje.
een paar ringetjes met moertje wil ook.
Ik heb zelf op de draaibank een busje gedraaid, net als elcon.
Ik heb nu de Elcon drivetrain erop zitten, en dan is het niet meer nodig.
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding


Terug naar “Big Scale F.A.Q.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten