Sterker nog, ik kan een 2e TXT ook zo goed als helemaal in alu opnieuw opbouwen hehehe, alleen het 2e frame is standaard zo vanuit de bouwdoos.
Maar ook dat is aluminium dus misstaat dat ook niet
Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Moderator: Moderator's groep
- Endy
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo jan 31, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Monster full alu
- auto 2: Tamiya
- Type 2: TXt-1 full alu
- Zenderset: Nomadio
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Website: www.rc-rijders.nl
- Locatie: Ven Zelderheide
- Endy
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo jan 31, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Monster full alu
- auto 2: Tamiya
- Type 2: TXt-1 full alu
- Zenderset: Nomadio
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Website: www.rc-rijders.nl
- Locatie: Ven Zelderheide
Re: Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Hierbij nog een update met betrekking tot de laatste dingen die ik aan de TXT wilde doen om het bouwproject helemaal af te krijgen.(nou ja helemaal, er zijn altijd nog wel wat dingetjes te doen )
Er stonden nog 3 dingen op het verlanglijstje om de kerstvakantie af te maken.
- Fatsoenlijke schroeven om de accu makkelijk te kunnen plaatsen /verwijderen
- Bodypost steunen met bekleding tegen het schuren van metaal op de body
- Gaten maken in de truefire body om deze te bevestigen op de bodypost
Fatsoenlijke schroeven om de accu makkelijk te kunnen plaatsen / verwijderen
Het eerste wat ik aangepakt heb is de schroeven die de accuplaatjes tegen de akku drukken om Deze goed vast te zetten in de houder.
Imbusschroeven waren een tijdelijke oplossing maar verre van handig. Ik wilde schroeven gebruiken die ik met de hand los kon draaien.
Vleugelmoeren vond ik geen schitterende optie, dus had ik het volgende bedacht.
Bij de lokale PC boer heb ik zogenaamde thumbscrews voor nix meegekregen.
Deze dikke schroeven hebben een kruiskop uitsparing en ribbels om met de hand los te kunnen draaien
Vervolgens dacht ik deze even lekker snel te monteren, echter blijkt dit grove draad te zijn
Aangezien ik dit toch graag wilde gebruiken heb ik het volgende bedacht:
De draadstift eraf laten draaien, uitboren en vervolgens nieuwe draad M3 erin zetten en een draadstift erin draaien.
Zo gezegd zo gedaan, en met hulp van een goede vriend dit als volgt gerealiseerd:
Dit gemonteerd op de akkuhouder levert het volgende plaatje op:
Een nette en handige oplossing dacht ik zo hehe
Bodypost steunen met bekleding tegen het schuren van metaal op de body
De volgende aktie op mijn lijstje was een goede oplossing voor de bodyposts en het dragen van de body.
Hiervoor heb ik de volgende bussen laten maken, bij dezelfde kameraad met zijn draaibank:
De bovenkant van deze steunen zijn bekleed met antisliprubber.
Deze heb ik uit een vierkant stuk gehaald met een bodyreamer en geeft zo een mooie cirkel aan de binnen- en de buitenkant.
Op de wagen gemonteerd ziet dit er zo uit:
Het dragend oppervlak wordt vergroot voor de body en slijtage aan de binnenkant door schuren komt nu niet meer voor
Gaten maken in de truefire body om deze te bevestigen op de bodypost
Het laatste wat ik wilde doen om de auto ‘helemaal gereed’ te hebben is het maken van gaten in de truefire body.
Dit is toch stiekem tijdrovend om alles goed uit te meten, maar is alsnog gelukt.
Om maar meteen even de resultaten te laten zien, hierbij enkele foto’s met de body erop passend.
Full alu TXT van de zijkant:
Full alu TXT schuinachter
Full alu TXT schuinvoor
Full alu TXT voorkant
Voor zover is de TXT nu klaar voor gebruik en zal ik hier eerst ook wat ritten mee maken.
Toch staan er wat dingen die ik later nog een keer wil aanpassen:
- Stuuruitslag voor niet ver genoeg, misschien toch nog 4 wielsturing
monteren
- Nog wat kleine cosmetische zaken polijsten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Mvg,
Endy
Er stonden nog 3 dingen op het verlanglijstje om de kerstvakantie af te maken.
- Fatsoenlijke schroeven om de accu makkelijk te kunnen plaatsen /verwijderen
- Bodypost steunen met bekleding tegen het schuren van metaal op de body
- Gaten maken in de truefire body om deze te bevestigen op de bodypost
Fatsoenlijke schroeven om de accu makkelijk te kunnen plaatsen / verwijderen
Het eerste wat ik aangepakt heb is de schroeven die de accuplaatjes tegen de akku drukken om Deze goed vast te zetten in de houder.
Imbusschroeven waren een tijdelijke oplossing maar verre van handig. Ik wilde schroeven gebruiken die ik met de hand los kon draaien.
Vleugelmoeren vond ik geen schitterende optie, dus had ik het volgende bedacht.
Bij de lokale PC boer heb ik zogenaamde thumbscrews voor nix meegekregen.
Deze dikke schroeven hebben een kruiskop uitsparing en ribbels om met de hand los te kunnen draaien
Vervolgens dacht ik deze even lekker snel te monteren, echter blijkt dit grove draad te zijn
Aangezien ik dit toch graag wilde gebruiken heb ik het volgende bedacht:
De draadstift eraf laten draaien, uitboren en vervolgens nieuwe draad M3 erin zetten en een draadstift erin draaien.
Zo gezegd zo gedaan, en met hulp van een goede vriend dit als volgt gerealiseerd:
Dit gemonteerd op de akkuhouder levert het volgende plaatje op:
Een nette en handige oplossing dacht ik zo hehe
Bodypost steunen met bekleding tegen het schuren van metaal op de body
De volgende aktie op mijn lijstje was een goede oplossing voor de bodyposts en het dragen van de body.
Hiervoor heb ik de volgende bussen laten maken, bij dezelfde kameraad met zijn draaibank:
De bovenkant van deze steunen zijn bekleed met antisliprubber.
Deze heb ik uit een vierkant stuk gehaald met een bodyreamer en geeft zo een mooie cirkel aan de binnen- en de buitenkant.
Op de wagen gemonteerd ziet dit er zo uit:
Het dragend oppervlak wordt vergroot voor de body en slijtage aan de binnenkant door schuren komt nu niet meer voor
Gaten maken in de truefire body om deze te bevestigen op de bodypost
Het laatste wat ik wilde doen om de auto ‘helemaal gereed’ te hebben is het maken van gaten in de truefire body.
Dit is toch stiekem tijdrovend om alles goed uit te meten, maar is alsnog gelukt.
Om maar meteen even de resultaten te laten zien, hierbij enkele foto’s met de body erop passend.
Full alu TXT van de zijkant:
Full alu TXT schuinachter
Full alu TXT schuinvoor
Full alu TXT voorkant
Voor zover is de TXT nu klaar voor gebruik en zal ik hier eerst ook wat ritten mee maken.
Toch staan er wat dingen die ik later nog een keer wil aanpassen:
- Stuuruitslag voor niet ver genoeg, misschien toch nog 4 wielsturing
monteren
- Nog wat kleine cosmetische zaken polijsten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Mvg,
Endy
- Silvio
- Regelmatig hier
- Berichten: 734
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: MB-PRO
- auto 2: FG
- Type 2: Alu Competition
- Zenderset: DX3.0
- Frequentie: 2,4GHz
- Website: http://www.rc-rijder.nl
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
Re: Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Mooie wagen kerel
(de kap zit scheef )
(de kap zit scheef )
- Endy
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo jan 31, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Monster full alu
- auto 2: Tamiya
- Type 2: TXt-1 full alu
- Zenderset: Nomadio
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Website: www.rc-rijders.nl
- Locatie: Ven Zelderheide
Re: Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Silvio schreef:Mooie wagen kerel
(de kap zit scheef )
hehehe, Thanks!
body zit goed alleen nog een paar bodyclips om em goed vast te zetten
Mvg,
Endy
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Een erg mooie body, door wie heb je hem laten spuiten ?
mzmls Roel
mzmls Roel
Velle est posse
- -=viking=-
- Actieve poster
- Berichten: 131
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
- Land: nl
- Zenderset: futaba 4pk
- Frequentie: 2,4ghz fasst
- Website: www.bigscalenederland.nl
- Locatie: emmer-compascuum
- Endy
- Ingeburgerd
- Berichten: 99
- Lid geworden op: wo jan 31, 2007 8:44 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: FG
- Type: Monster full alu
- auto 2: Tamiya
- Type 2: TXt-1 full alu
- Zenderset: Nomadio
- Frequentie: 2,4 Ghz
- Website: www.rc-rijders.nl
- Locatie: Ven Zelderheide
Re: Bouwverslag Tamiya TXT-1 full alu
Hey RoelRoel schreef:Een erg mooie body, door wie heb je hem laten spuiten ?
mzmls Roel
Deze body heb ik laten spuiten door "adrc racing'" in de usa. Hele goede airbrusher van truefire, heeft hele mooie
bodies gespoten
Thanks viking,-=viking=- schreef:poe gaaf ding hoor
Eindelijk is 'tie klaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten