Mijn nieuwe wedstrijd auto is binnen.. ,
Tamiya R/C FWD High Performance Car (dat staat toch echt op de doos)... met de Honda S800 racing body..
Het was een aanbieding, d.w.z. gratis kogellagers erbij en een alu motorkoelplaat..
De 1:1 versie:
Later meer over het bouwen ervan..
Tamiya M05 Honda 800
Moderator: Moderator's groep
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Tamiya M05 Honda 800
Velle est posse
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: M05 Honda 800
AHA! Ik krijg het gevoel dat de Maxcat straks wordt ingezet als autocarrier! ....
Maare, ziet er lekker pittig uit zo'n wagentje! Zou bijna een 1:1 willen hebben... BIJNA.....
Maare, ziet er lekker pittig uit zo'n wagentje! Zou bijna een 1:1 willen hebben... BIJNA.....
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: M05 Honda 800
Maar deze is niet voor de wintercup, wat ga je er mee rijden?
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: M05 Honda 800
Wat clubwedstrijden in Eindhovenen een ik wil een paar wedstrijden van de Tamiya cup meerijden. En waarschijnlijk zal de M05 zijn toegestaan op de volgende wintercup.
Velle est posse
- Bart
- Al langer hier
- Berichten: 351
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:48 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: Tamiya
- Type: M05R Swift/Mini
- Zenderset: Futaba 4PK
- Frequentie: 2,4ghz
- Locatie: Baarlo
- Contacteer:
Re: M05 Honda 800
Roel schreef:Hoezo... ..heb jij hem ook dan...
Yep toevallig wel, en nog veeeel meer
- outlaw666
- Al langer hier
- Berichten: 413
- Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: m03 R en top
- Zenderset: 3pk
- Frequentie: spectrum
- Locatie: vlijmen
Re: M05 Honda 800
gaaf dingetje roel en bart
breng hem maar mee volgende week
mzl
breng hem maar mee volgende week
mzl
traxxas rustler vxl is best snel
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Tamiya M05 Honda 800
Vanmiddag even gesleuteld aan de M05.
Hieronder het bouwverslag zoals het stappen plan in de handleiding.
De linker chassis helft.
De servo mount op de achterzijde geschroefd. In tegenstelling tot de M03 bestaat het uit 1 geheel. De M03 uit twee helften.
De alu motor plaat ertussen gezet. Deze kreeg ik er gratis bij.
Onze Kris van 15 maanden moest perse om mijn schoot zitten ook sleutelen...
Hij moest en zou net zoals papa sleutelen. Dus dan maar even zijn gang laten gaan..
Het dif in elkaar gezet. De satellieten zijn hebben een andere uitsnede dan de M03. Eens kijken of dit beter werkt.
De voordraag armen, deze zijn hetzelfde als de M03 en uitwisselbaar.
De carter helften in elkaar gezet met de tandwielen voor de aandrijving erin. Gelijk alle tandwielen voorzien van de gratis bijgeleverde kogellagers.
De voorste boven en onder draagarmen gemonteerd.
De fusee's en de c-hups.
Deze gemonteerd op de draagarmen. Ik vind dat deze minder speling heeft dan de M03.
De stuurinrichting en de stuurstangen gemonteerd.
Het alu koelelement voor de motor erop gezet.
De alu koelelement aan de zijkant gemonteerd.
De standaard schokbrekers heb ik niet in elkaar gezet. De TRF schokbrekers erop. Dat rij 5x beter dan de originele.
De achterdraag armen gemonteerd. Ik heb de standaard in de doos laten zitten. Deze zijn instelbaar waardoor je een parameter meer hebt voor de afstelling.
De achtervlinder erop gezet.
De achtervlinder staat nu op het medium chassis maat. Hij is eenvoudig te verbouwen naar een small chassis. De boel 1 gaatje naar voren schuiven.
De achter draagarmen met fusee's.
De TRF dempers aan de achterzijde.
Mijn nieuwe servo erop gezet en de plateau voor de ESC en ontvanger.
Volgens de handleiding moeten de kabels over het chassis heen lopen. Dat ziet niet echt strak uit.
Daarom een gaatje gemaakt door het chassis. De overtollige kabel lengte kan ik onder de servo kwijt.
Een detail van mijn oplossing.
Het transponder plateau erop gemonteerd waarop de nieuwe transponder van mylaps precies op past.
Later meer....
Hieronder het bouwverslag zoals het stappen plan in de handleiding.
De linker chassis helft.
De servo mount op de achterzijde geschroefd. In tegenstelling tot de M03 bestaat het uit 1 geheel. De M03 uit twee helften.
De alu motor plaat ertussen gezet. Deze kreeg ik er gratis bij.
Onze Kris van 15 maanden moest perse om mijn schoot zitten ook sleutelen...
Hij moest en zou net zoals papa sleutelen. Dus dan maar even zijn gang laten gaan..
Het dif in elkaar gezet. De satellieten zijn hebben een andere uitsnede dan de M03. Eens kijken of dit beter werkt.
De voordraag armen, deze zijn hetzelfde als de M03 en uitwisselbaar.
De carter helften in elkaar gezet met de tandwielen voor de aandrijving erin. Gelijk alle tandwielen voorzien van de gratis bijgeleverde kogellagers.
De voorste boven en onder draagarmen gemonteerd.
De fusee's en de c-hups.
Deze gemonteerd op de draagarmen. Ik vind dat deze minder speling heeft dan de M03.
De stuurinrichting en de stuurstangen gemonteerd.
Het alu koelelement voor de motor erop gezet.
De alu koelelement aan de zijkant gemonteerd.
De standaard schokbrekers heb ik niet in elkaar gezet. De TRF schokbrekers erop. Dat rij 5x beter dan de originele.
De achterdraag armen gemonteerd. Ik heb de standaard in de doos laten zitten. Deze zijn instelbaar waardoor je een parameter meer hebt voor de afstelling.
De achtervlinder erop gezet.
De achtervlinder staat nu op het medium chassis maat. Hij is eenvoudig te verbouwen naar een small chassis. De boel 1 gaatje naar voren schuiven.
De achter draagarmen met fusee's.
De TRF dempers aan de achterzijde.
Mijn nieuwe servo erop gezet en de plateau voor de ESC en ontvanger.
Volgens de handleiding moeten de kabels over het chassis heen lopen. Dat ziet niet echt strak uit.
Daarom een gaatje gemaakt door het chassis. De overtollige kabel lengte kan ik onder de servo kwijt.
Een detail van mijn oplossing.
Het transponder plateau erop gemonteerd waarop de nieuwe transponder van mylaps precies op past.
Later meer....
Velle est posse
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Tamiya M05 Honda 800
De M05 afgerond:
Maar ondertussen nog even mijn ESC doorgefikt (gloednieuw), het was de tweede keer dat ik er stroom op zette. Wat rook pfff..dood. Eens mailen voor de garantie.
De M05
Bovenaanzicht
Even de solaris banden erop gezet om hem af te stellen voor het circuit van Eindhoven
Met de body (de body post worden nog bijgeknipt)
Maar ondertussen nog even mijn ESC doorgefikt (gloednieuw), het was de tweede keer dat ik er stroom op zette. Wat rook pfff..dood. Eens mailen voor de garantie.
De M05
Bovenaanzicht
Even de solaris banden erop gezet om hem af te stellen voor het circuit van Eindhoven
Met de body (de body post worden nog bijgeknipt)
Velle est posse
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten