wat zijn de belangrijkste hop ups voor een monster beetle pro?
ik dacht aan een alu ombouwsetje voor het diff
en een alu aandrijfplaat
nu vraag ik me af of er nog meer zijn want ik wil mijn beetle de zwakke plekken er zo beetje bij beetje uithalen niet dat ik er al last mee heb gehad maar voorkomen is beter dan genezen he
grtz olivier
hop-ups
Moderator: Moderator's groep
- marc
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
- Provincie: Limburg
- Locatie: Horst
- Contacteer:
Re: hop-ups
dat zijn al 2 hele goeieik dacht aan een alu ombouwsetje voor het diff
en een alu aandrijfplaat
verder :
motersteunen
fusees aan de voorkant (die zijn zo snel rot)
luchtfilter (R&N of H&R)
alu meenemer voor het grote tandwiel
klein staal tandwiel.
ik denk dat je met deze hop-ups de meeste zwakke plekken eruit hebt.
groet Marc
twinstar 2
- olibier
- Actieve poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
- Merk: FG
- Type: monster beetle pro
- Zenderset: futuba 2.4 ghz
- Frequentie: verandert constant
- Locatie: Antwerpen
Re: hop-ups
ok alvast bedankt
maar die voorfusees zijn die echt zo snel gaar want daarheb ik precies nog niets over gelezen ?
maar die voorfusees zijn die echt zo snel gaar want daarheb ik precies nog niets over gelezen ?
- marc
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
- Provincie: Limburg
- Locatie: Horst
- Contacteer:
Re: hop-ups
ik denk bij iedereen wel??
iedereen waar ik mee heb gereden ,met kunstof fusees, incl mezelf, hadden ze al verschillende keren moeten vastplakken met secondelijm oid.
het ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd, op wat voor ondergrond.
bij mij waren ze naar 2 of 3 tankjes al rot
ik wens je succes met de bouw verder.
greetz marc
iedereen waar ik mee heb gereden ,met kunstof fusees, incl mezelf, hadden ze al verschillende keren moeten vastplakken met secondelijm oid.
het ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd, op wat voor ondergrond.
bij mij waren ze naar 2 of 3 tankjes al rot
ik wens je succes met de bouw verder.
greetz marc
twinstar 2
- olibier
- Actieve poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
- Merk: FG
- Type: monster beetle pro
- Zenderset: futuba 2.4 ghz
- Frequentie: verandert constant
- Locatie: Antwerpen
Re: hop-ups
ok bedankt ga rond krokus zien dat ik alles binnen heb kan ik rustig een weekje sleutelen
- marc
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
- Provincie: Limburg
- Locatie: Horst
- Contacteer:
Re: hop-ups
dit is heel mooi voor jou, om een keer door te lezen
http://www.orcl.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1394" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz marc
http://www.orcl.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1394" onclick="window.open(this.href);return false;
greetz marc
twinstar 2
- olibier
- Actieve poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
- Merk: FG
- Type: monster beetle pro
- Zenderset: futuba 2.4 ghz
- Frequentie: verandert constant
- Locatie: Antwerpen
Re: hop-ups
bedankt had ik nog niet gevonden
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: hop-ups
ik heb ook een monster en ik heb nu zowat de belangrijkste hop ups erop staan die ik tot nu toe nodig vond van ondervinding uit gezien...
-alu motorbokken
-alu aandrijfplaat
-tuningsrem
-gehard stalen tandwielen(ook de grote en in verhouding 16-46)
-alu diff
-RN filter
-RN uitlaat(moet nog binnenkomen)
-hoesjes rond de cardan assen
-team losi LST2 dempers met andere veren en olie
-schijfremmen kitje(mechanisch) met 3de rem servo
-wheeliebar
-RVS 3 hoekig beugeltje voor de diff/motorbokken
ook heb ik nog een reed valve van pase maar dat is bijkomstig, dat is voor meer punch te hebben maar meestal is een 26cc met zo'n RN of dergelijke al méér als genoeg.
nu binnenkort heb ik ook nog een alu vlinder voor iets minder flex te hebben achterin zeker met die power.
ook kan ik al gaan uitkijken naar een carbon of alu radioplaat, ik heb nu die rhino, een 9kg gas/rem servo én een 14kg 3de servo voor de shijfremmen op de plastic plaat en deze ziet nu zwaar af...
hij flext alle kanten op al ik met men servo's speel
dat is tot nu toe wat ik het allerbelangrijkste vond om op zo'n snelle en zware hobby wagen te hebben, als ik hem nu professioneel voor wedstrijden zou gebruiken zou ik hem volledig in het alu moeten zetten maar dan kan je beter een horman of dergelijke kopen
ps : mijn fussees vooraan zijn nog altijd de eerste set fussees die ik van het begin erop heb zitten, mijn geheim : 2 kabelbinders(of tie wraps genaamd) per arm(voor én achter de schok(s) ) erond binden en goed aantrekken en op deze manier heb ik ze nnog nooit moeten vervangen.
wel af en toe zo'n tie wrap vervangen maar dat is nog steeds goedkoper dan elke maand nieuwe fussees of alu fussees
-alu motorbokken
-alu aandrijfplaat
-tuningsrem
-gehard stalen tandwielen(ook de grote en in verhouding 16-46)
-alu diff
-RN filter
-RN uitlaat(moet nog binnenkomen)
-hoesjes rond de cardan assen
-team losi LST2 dempers met andere veren en olie
-schijfremmen kitje(mechanisch) met 3de rem servo
-wheeliebar
-RVS 3 hoekig beugeltje voor de diff/motorbokken
ook heb ik nog een reed valve van pase maar dat is bijkomstig, dat is voor meer punch te hebben maar meestal is een 26cc met zo'n RN of dergelijke al méér als genoeg.
nu binnenkort heb ik ook nog een alu vlinder voor iets minder flex te hebben achterin zeker met die power.
ook kan ik al gaan uitkijken naar een carbon of alu radioplaat, ik heb nu die rhino, een 9kg gas/rem servo én een 14kg 3de servo voor de shijfremmen op de plastic plaat en deze ziet nu zwaar af...
hij flext alle kanten op al ik met men servo's speel
dat is tot nu toe wat ik het allerbelangrijkste vond om op zo'n snelle en zware hobby wagen te hebben, als ik hem nu professioneel voor wedstrijden zou gebruiken zou ik hem volledig in het alu moeten zetten maar dan kan je beter een horman of dergelijke kopen
ps : mijn fussees vooraan zijn nog altijd de eerste set fussees die ik van het begin erop heb zitten, mijn geheim : 2 kabelbinders(of tie wraps genaamd) per arm(voor én achter de schok(s) ) erond binden en goed aantrekken en op deze manier heb ik ze nnog nooit moeten vervangen.
wel af en toe zo'n tie wrap vervangen maar dat is nog steeds goedkoper dan elke maand nieuwe fussees of alu fussees
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- olibier
- Actieve poster
- Berichten: 177
- Lid geworden op: di nov 13, 2007 6:50 pm
- Merk: FG
- Type: monster beetle pro
- Zenderset: futuba 2.4 ghz
- Frequentie: verandert constant
- Locatie: Antwerpen
Re: hop-ups
ok bedankt dat van die tie wraps wist ik nog niet
weeral wat bijgeleerd
Grtz
olivier
weeral wat bijgeleerd
Grtz
olivier
- Jimme
- Regelmatig hier
- Berichten: 695
- Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
- Provincie: Flevoland
- Locatie: Zeewolde
Re: hop-ups
ik heb ook de ty-wraps, maar ik hoorde dat die niet te strak mochten zitten ofzo??
klopt dat?
klopt dat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten