Yankee Peugeot

Hier kun je alles kwijt over de overige Bigscale merken

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Yankee Peugeot

Berichtdoor Q » wo jan 07, 2009 6:11 am

Zijn hier nog liefhebbers van deze schaal 1:4?

Binnenkort kan ik een leuke 1:4 Yankee on-road verwachten in redelijke tot goede staat......
Laatst gewijzigd door Q op do jul 30, 2009 6:15 pm, 8 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Quaterscale Yankee

Berichtdoor The ICE Factory » wo jan 07, 2009 1:56 pm

heb er ooit een gehad , is denk ik zo 15 jaar geleden geloof ik
was een porsche 911 turbo :mrgreen: ding was enorm groot en
toen waren de parts ook enorm duur. Vergeleken met huidige 1/5
was ie ook niet zo snel vond ik ....
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Quaterscale Yankee

Berichtdoor Q » wo jan 07, 2009 3:26 pm

ja die porsche kappen waren mooi, de spare parts e.d zijn nog nauwelijks verkrijgbaar , hoewel er 1 á 2 zaken zijn in Frankrijk die leveren nog origineel en imitatie , mooie is dat een komplete kap van bv de Porsche incl de spoilers en stickers nog geen €120, - is \:D/ , en de rest van de parts ,voornamelijk plastiek, zijn nog goedkoper dan van FG.

Maar de auto is geen competitie voor bv de FG , het is een simpele techniek, en de toegepaste motoren zijn momenteel de Zenoah's dus daar valt nog wat in te tunen :) , is ook meer voor de heb. :twisted:

Gebruikersavatar
jaeneke
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 558
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
Provincie: Limburg
Merk: losi
Type: 8ight 1/8
Zenderset: spektrum
Frequentie: 2,4gig
Locatie: overpelt(België)

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor jaeneke » wo jan 07, 2009 5:15 pm

ik heb zopas op kapaza.be nog zo'n ding zien staan, gewoon in nieuwstaat als ik me niet vergis, voor een eurootje of 350 dacht ik...
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor The ICE Factory » wo jan 07, 2009 6:44 pm

kwam nog een leuke site tegen, was ff zoeken naar de turbo die ik heb gehad maar die vind je niet meer.
Wel wat gewone Porsche kappen zonder de enorme achtervleugel en bredere spatborden
staan mooie foto's op onderstaande site , leuk ook om te zien dat er zelfs toen al hydro remmen waren bijv.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


http://www.quarterscalelegends.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Eric.
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 08, 2009 6:49 pm

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor Eric. » do jan 08, 2009 6:55 pm

Ik heb zelf een Yankee Porsche 930 met een Mathe 35cc motor. Veel beter en krachtiger dan zo'n gaar kawasaki 25cc blok.
Deze auto heb ik een half jaar geleden gekocht voor 190 euro en ben ik nu aan het restaureren.

Hier het verslag tot nu toe: http://www.modelbouwforum.nl/forums/bou ... 1-4-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf heb ik nog nooit met de auto gereden, maar gaat binnenkort wel gebeuren.

Ik zou zeggen, als 't niet al te duur is en zoals jij al aangaf in goede staat is zou ik 'm zeker kopen!

Mvg, Eric.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor Q » do jan 08, 2009 7:09 pm

Eric. schreef:Ik heb zelf een Yankee Porsche 930 met een Mathe 35cc motor. Veel beter en krachtiger dan zo'n gaar kawasaki 25cc blok.
Deze auto heb ik een half jaar geleden gekocht voor 190 euro en ben ik nu aan het restaureren.

Hier het verslag tot nu toe: http://www.modelbouwforum.nl/forums/bou ... 1-4-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf heb ik nog nooit met de auto gereden, maar gaat binnenkort wel gebeuren.

Ik zou zeggen, als 't niet al te duur is en zoals jij al aangaf in goede staat is zou ik 'm zeker kopen!

Mvg, Eric.
Hai Eric,

ik heb jouw restauratie verslag gelezen , en gevolgd,op het MBF en was gelijk enthousiast geworden, na een lange speurtocht ben ik tot mijn aankoop overgegaan, het 1 van de laatste modellen , en is naar mijn idee in goede staat, er zal weinig aan te restaureren zijn, buiten de kap om , maar ik wilde hem voor de prijs niet laten gaan, er is smaak voor meer, en ben momenteel in onderhandeling over een Yankee F1, er komt zeker nog een "echt" restauratie projekt. :cool:

BTW, hoe is het nu met de Porsche ?, de laatste foto's waren van de kap die je was ontdoen van de oude verf.

Gebruikersavatar
Eric.
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 08, 2009 6:49 pm

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor Eric. » do jan 08, 2009 7:43 pm

Hallo Q,

Zo'n Yankee F1 is ook ontzettend gaaf! Wat voor blok zit erop? En als ik het goed begrijp heb je dus binnenkort ook nog een andere Yankee in je bezit?
Wat voor kap zit daarbij?

Wat betreft mijn Yankee, het staat nu op een laag pitje omdat de auto in Frankrijk staat. Het laatste werk dat ik aan de auto verricht heb was de kap transparant maken, want echt tijdrovend was (niet gek ook met een kap van 120cm!) Het motortje draait perfect en de krukaslagers zijn ook nog allemaal goed dus daar heb ik voorlopig geen omkijken naar. Binnenkort de kleur uitzoeken en de jacht op een achterspoiler openen! De Fransen hebben een forum helemaal toegewijd aan Yankee (http://www.2c-modelisme.fr" onclick="window.open(this.href);return false;) dus ik denk dat ik daar de grootste kans heb op de spoiler. Binnenkort krijg ik nog wel alle elektronica die nog ontbreekt, moet je denken aan de ontvangeraccu, wat kabeltjes en natuurlijk een betrouwbare failsave.

Het enige minpuntje aan de auto is dat het plastic chassis een paar scheuren vertoond. Ik moet nog kijken hoe ik dit ga oplossen, misschien een bodemplaat maken in de hele lengte van de auto. Een geheel carbon exemplaar is ook een optie.

Afbeelding

Zodra jij de Yankee's in je bezit hebt ben ik zeer benieuwd naar foto's! ;)

Eric.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor Q » do jan 08, 2009 8:37 pm

hee Eric,

dat forum en dito shop had ik ook al gevonden, en ben daar ook regelmatig aan het snuffelen geweest, leuke site met info.

De auto is de Yankee Concept 92 met een Zenoah blok :

Afbeelding

vrij standaard en 1 van de laatste uitgebrachte modellen.

gr Rob

Gebruikersavatar
EDMARDER
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 143
Lid geworden op: za jan 26, 2008 9:37 am
Land: NL
Provincie: Zuid-Holland
Merk: Elcon
Type: Cleon MMX
Zenderset: Sanwa M-11
Frequentie: 2.4 Ghz
Club: MC-Nesselande
Website: www.elcon-models.com
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Quarterscale Yankee

Berichtdoor EDMARDER » do jan 08, 2009 8:46 pm

Leuk hoor =D> ......trouwens, Yankee is de voorloper van WWS (leuk "weetje"misschien ;) )


Grtz, Ed :cool:
Afbeelding
ELCON CLEON MMX STEVO TUNING by Elcon models


Terug naar “Bigscale (overige merken)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten