FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Hier kun je alles kwijt over de overige Bigscale merken

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor Roel » za dec 19, 2009 10:19 am

Afbeelding
FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

De Chinese fabrikant FS Racing introduceert een nieuwe Big Scale Short Course Truck in de schaal 1 op 5. De FS Racing Rally 5T is uitgerust met een 30 cc benzine motor, achterwiel aandrijving en een chassis gemaakt van 4mm dik 6061-T6 aluminium. Onder de fraaie Short Course body vertoond de FS Racing 5T rally veelal dezelfde techniek als in de (in Duitsland) populaire Reely Carbon Fighter Big Scale Truck. Het is daarom mogelijk om de tuningparts en andere onderdelen uit koolstof van de Carbon Fighter te gebruiken op deze Rally 5T. Op de voor- en achterzijde zijn voorzien van grote bumpers om het chassis en de body te beschermen. Met een optionele 4WD kit kan worden omgebouwd naar 4-wheel drive. De FS Racing Rally 5T zal in Nederland worden gevoerd door Conrad, waarbij de auto met een iets gewijzigde body als Reely Desert Truck Carbon Rally zal worden geeverd, e beschikbaar zijn vanaf medio januari 2010 voor ongeveer 429 euro.

Afbeelding

Specificaties:

Motor: 30 cc benzinemotor met 2,6 PK
Lengte: 860mm
Breedte: 420mm
Hoogte: 320mm
Wielbasis: 520mm
Chassis: 4mm 6061-T6 aluminium
Wiel diameter: 180mm
Speed: h> 70 km /
Tank Capaciteit: 700 cc
Remsysteem: Dubbele schijfrem
Gear ratio: 9.3:1
Steering Servo: Metal Gear 28kg/cm
Body: ABS, PVC
Gewicht: 12.050 g

Afbeelding
Afbeelding

bron: www.rc-news.de
Velle est posse

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truc

Berichtdoor Tiemen » za dec 19, 2009 4:24 pm

Ziet er niet verkeerd uit!

Gebruikersavatar
outlaw666
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 413
Lid geworden op: za mar 31, 2007 7:42 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: m03 R en top
Zenderset: 3pk
Frequentie: spectrum
Locatie: vlijmen

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor outlaw666 » za dec 19, 2009 5:36 pm

en alweer een kloon van een kloon van een kloon

het is echt niet leuk meer als je nu mcd heet en een product hebt

het valt me nog mee dat hormann en elcon nog niet verkocht word ik japan en china
traxxas rustler vxl is best snel

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truc

Berichtdoor Roel » za dec 19, 2009 5:50 pm

outlaw666 schreef:
het valt me nog mee dat hormann en elcon nog niet verkocht word ik japan en china
Schijnbaar hebben ze daar geen alu freesjes...alleen plastic gietvormen :schater: ... :floor:
Velle est posse

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truc

Berichtdoor Tiemen » za dec 19, 2009 8:34 pm

Wat is jullie probleem met een kloon?
Uiteraard kun je vragen stellen bij de ethische kant van het verhaal, maar doen wij hier allemaal niet aan mee? De meeste mensen die ik ken downloaden ook wel eens iets/wat, en meestal is dit illegaal.

Waarom hier niet over spreken, en wel wanneer één of andere Chinees/Taiwanees iets namaakt?
Meten met een dubbele moraal m.i.

turbo

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor turbo » za dec 19, 2009 10:36 pm

omdat er van een namaak weer een namaak word gemaakt en daarvan ook weer
als je een baja wilt kopen 2e hands bv via mp dan moet je er egt verstand van hebben als je m gaat halen want het kan ook zown vuilnis ding zijn wat na 4uur rijden kapot is en dan is het tog zonde van je geld :bitching:
maargoed mijn mening voor zulke uitspraken is kijken wat jij ervan zegt als het jouw overkomt

Gebruikersavatar
-=viking=-
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 131
Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
Land: nl
Zenderset: futaba 4pk
Frequentie: 2,4ghz fasst
Website: www.bigscalenederland.nl
Locatie: emmer-compascuum

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor -=viking=- » zo dec 20, 2009 5:21 am

turbo schreef:omdat er van een namaak weer een namaak word gemaakt en daarvan ook weer
als je een baja wilt kopen 2e hands bv via mp dan moet je er egt verstand van hebben als je m gaat halen want het kan ook zown vuilnis ding zijn wat na 4uur rijden kapot is en dan is het tog zonde van je geld :bitching:
maargoed mijn mening voor zulke uitspraken is kijken wat jij ervan zegt als het jouw overkomt

ben ik met je eens turbo een leek die net begint met de hobby zal het verschil niet direct zien, en niet door heeft dat ie een kat in de zak koopt

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor Tiemen » zo dec 20, 2009 9:50 am

-=viking=- schreef:ben ik met je eens turbo een leek die net begint met de hobby zal het verschil niet direct zien, en niet door heeft dat ie een kat in de zak koopt
Een leek ziet ook verschil in de prijzen. Dat zag ik een jaar geleden ook wel. Ook ik heb toen hier en daar gevraagd naar de verschillen e.d.
En ook al zijn we Nederlanders, dan nog is er meer dan alleen prijs en goedkoopheid. Niemand kan dus zeggen dat hij/zij het niet wist.

Waar het mij om gaat is dat iedereen altijd zo'n moeite heeft met klonen, terwijl aan de andere kant wij (althans de meesten van ons) allemaal wel eens iets illegaal gedownload hebben. Dat noem ik de dubbele moraal.
Als je tegen iedere vorm van diefstal bent (illegaal downloaden, gekloonde dingen) moet je alles afwijzen, en niet selectief het ene wel en het andere niet.

Wat ik ervan zou zeggen? Het is mij niet overkomen, misschien had ik eens een beetje geluk dat ik graag en veel lees voordat ik iets koop ;)

turbo

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor turbo » zo dec 20, 2009 9:58 am

iemand die zown kloon heeft en er geld aan wil verdienen zal een leek egt niet vertellen dat het een kloon is die hij verkoopt
en de lage prijs is dan omdat de auto in de weg staat oid

en een leek zal het verschil egt niet zien
sommige weten niet eens van de forum's
en dan kunnen ze dus ook moeilijk teweten komen dat er kloon's in omloop zijn

Gebruikersavatar
-=viking=-
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 131
Lid geworden op: do aug 13, 2009 8:36 am
Land: nl
Zenderset: futaba 4pk
Frequentie: 2,4ghz fasst
Website: www.bigscalenederland.nl
Locatie: emmer-compascuum

Re: FS Racing Rally 5T Big Scale Short Course Truck

Berichtdoor -=viking=- » zo dec 20, 2009 12:44 pm

Tiemen schreef:
-=viking=- schreef:ben ik met je eens turbo een leek die net begint met de hobby zal het verschil niet direct zien, en niet door heeft dat ie een kat in de zak koopt
Een leek ziet ook verschil in de prijzen. Dat zag ik een jaar geleden ook wel. Ook ik heb toen hier en daar gevraagd naar de verschillen e.d.
En ook al zijn we Nederlanders, dan nog is er meer dan alleen prijs en goedkoopheid. Niemand kan dus zeggen dat hij/zij het niet wist.

Waar het mij om gaat is dat iedereen altijd zo'n moeite heeft met klonen, terwijl aan de andere kant wij (althans de meesten van ons) allemaal wel eens iets illegaal gedownload hebben. Dat noem ik de dubbele moraal.
Als je tegen iedere vorm van diefstal bent (illegaal downloaden, gekloonde dingen) moet je alles afwijzen, en niet selectief het ene wel en het andere niet.

Wat ik ervan zou zeggen? Het is mij niet overkomen, misschien had ik eens een beetje geluk dat ik graag en veel lees voordat ik iets koop ;)
nou noem je ook wat op illegaal downloaden . dat is een letterlijk copy van het orgineel. dat is straf baar.
maar dat is dit niet . dit is alles net even anders maken dan het origineel en onder een andere naam verkopen.. wat wel mag...
dus hetzelfde als je een naar de aldi gaat en je koopt daar een nep snikkers of twix het lijkt er op maar komt er net niet in de buurt.. dat is met deze klonen net zo


Terug naar “Bigscale (overige merken)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten