Petervs0's art tech falcon 3d helicopter

Post hier je vragen, antwoorden en tips over Electro helikopters.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Berichtdoor hobby » zo okt 28, 2007 10:45 pm

Mijnheer Rob schreef: Zit dat lampje/ledje op de heli zelf? Zie je die goed branden? :?
Bij m'n vliegtuigen zorgt de regelaar ervoor, die gooit motor uit als spanning te laag begint te worden :shock:
Servo's blijven dan gewoon werken, kunt dus in glijvlucht terug naar veld zweven en landen :mrgreen:
We hebben de liposaver onder het frame van de heli geplakt.
Lampje zie je erg goed branden heel erg goed zelfs, is natuurlijk wel zo dat je met een vliegtuig vele male hoger vliegt dan met een heli :cool:
Klopt dat de regelaar normaliter ingrijpt, maar de lipo saver grijpt net ff iets eerder in dan de regelaar, dus weet je zeker dat je altijd goed zit ;)
Servo´s blijven idd. werken bij lage spanning, maar met een heli heb je toch echt de rotorbladen nodig om te kunnen landen, helaas zweeft een heli niet door wat een vliegtuig wel kan...

Kokki had laatst dat zijn heli in de lucht begon te klapperen, dat was even goed schrikken :shock: , bleek dat zijn lipo dus leeg was.
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » zo okt 28, 2007 10:55 pm

Bij 1 van de laatste filmpjes zag ik een blauw lampje knipperen, was dat de liposaver?
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Mijnheer Rob
Stamgast
Stamgast
Berichten: 792
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
Merk: FG/Technokit/Hormann
Type: Marder/EXS/HT2
Zenderset: XR6 - 3PM
Frequentie: 50
Locatie: Aarle-Rixtel
Contacteer:

Berichtdoor Mijnheer Rob » zo okt 28, 2007 10:58 pm

OK, die hangen jullie er dus gewoon als extra stukkie electronica onder?!
hobby schreef:Servo´s blijven idd. werken bij lage spanning, maar met een heli heb je toch echt de rotorbladen nodig om te kunnen landen, helaas zweeft een heli niet door wat een vliegtuig wel kan...

Kokki had laatst dat zijn heli in de lucht begon te klapperen, dat was even goed schrikken :shock: , bleek dat zijn lipo dus leeg was.
Kunnen jullie geen noodlanding maken dan? :?

Een 1:1 heli kan dat wel, door bladen andere kant op de draaien (collective naar beneden), kunnen ze een flink toerental opbouwen terwijl ze "vallen". Dat gebruiken ze dan het laatste stukkie om te remmen (waarbij de rotor dus ook snel af zal remmen, moet het dus wel ineens goed doen ;)).
Vaak zetten ze de valsnelheid deels om in horizontale snelheid en komen ze dus al glijende op hun skids binnen :twisted:

Het heet autorotatie als ik het goed heb :? Zou dus moeten kunnen met alleen de servo's (of zijn de bladen daar te licht voor? Te weinig massa en te weinig energie?)
Afbeelding
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » zo okt 28, 2007 11:07 pm

Mijnheer Rob schreef:OK, die hangen jullie er dus gewoon als extra stukkie electronica onder?!
hobby schreef:Servo´s blijven idd. werken bij lage spanning, maar met een heli heb je toch echt de rotorbladen nodig om te kunnen landen, helaas zweeft een heli niet door wat een vliegtuig wel kan...

Kokki had laatst dat zijn heli in de lucht begon te klapperen, dat was even goed schrikken :shock: , bleek dat zijn lipo dus leeg was.
Kunnen jullie geen noodlanding maken dan? :?

Een 1:1 heli kan dat wel, door bladen andere kant op de draaien (collective naar beneden), kunnen ze een flink toerental opbouwen terwijl ze "vallen". Dat gebruiken ze dan het laatste stukkie om te remmen (waarbij de rotor dus ook snel af zal remmen, moet het dus wel ineens goed doen ;)).
Vaak zetten ze de valsnelheid deels om in horizontale snelheid en komen ze dus al glijende op hun skids binnen :twisted:

Het heet autorotatie als ik het goed heb :? Zou dus moeten kunnen met alleen de servo's (of zijn de bladen daar te licht voor? Te weinig massa en te weinig energie?)
Heb ik op het modelbouw forum wel iets over gelezen, dat het kan.
En dat heette ook autorotatie.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » zo okt 28, 2007 11:09 pm

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Berichtdoor Petervs0 » zo okt 28, 2007 11:11 pm

hobby schreef:Goed om te horen Peter dat je het zo leuk vind :thumleft: , want het is ook super gaaf heli vliegen :D
En hoe verder je komt hoe meer je lukt, hoe vaker je wilt vliegen ;)

Ik vlieg zelf met een 2200 mAh lipo 18C, en ik vlieg niet langer dan ±7 minuten op een lipo.
Meestal als ik op mijn lader kijk geeft hij na het laden aan dat er ±2100 mAh in is gegaan, maar hij heeft ook altijd wat verlies.
Zelf laad ik mijn lipo met 2.2 Ampère...meestal is hij dan na 65 minuten vol, je kan ook met het dubbele laden, maar dat is slecht voor je lipo´s en zullen ze zeker minder lang meegaan.
Wij hebben een liposaver op onze Mini Titan zitten, het lampje gaat branden als je onder de 6.4V komt, dan heb je nog genoeg tijd om te landen, en er voor te zorgen dat je de lipo niet te ver ontlaad, anders geeft dit schade, en het kan zelfs zo zijn dat je lipo kapot gaat.

Misschien dat jij veel langer kan vliegen omdat je een lichtere motor in je heli hebt zitten :cool:
zou wel eens kunnen van die motor. ik heb er zo'n druppel lader bij mijn robbe lader kan geen lipos :cry: 3 weken naderhand kwam de opvolger en die kon wel lipos laden :cry: :cry: :cry: :cry:

maarja, lol

misschien eens een accupack erbij aanschaffen

oja en vervuil potverjandoppie mijn topic niet zo anders moet ik dalijk helaas de bezemman een pb sturen lol :floor: :flutschlach: :schater: :blah: :mrgreen: :-\

edit: moet je nie zeggen van die noodlanding anders hebben we dalijk geen leuke crashfilmpjes meer lol
Afbeelding

Gebruikersavatar
hobby
L.S.O.
L.S.O.
Berichten: 1916
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:06 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Holland
Locatie: Huizen (n-h)

Berichtdoor hobby » zo okt 28, 2007 11:13 pm

Bernie schreef:Bij 1 van de laatste filmpjes zag ik een blauw lampje knipperen, was dat de liposaver?
Nee dat blauwe lampje is een upgrade van kokki, vind hij mooi onder zijn heli staan ;)
Het lampje van de liposaver is rood :cool:
Mijnheer Rob schreef: Een 1:1 heli kan dat wel, door bladen andere kant op de draaien (collective naar beneden), kunnen ze een flink toerental opbouwen terwijl ze "vallen". Dat gebruiken ze dan het laatste stukkie om te remmen (waarbij de rotor dus ook snel af zal remmen, moet het dus wel ineens goed doen ;)).
Vaak zetten ze de valsnelheid deels om in horizontale snelheid en komen ze dus al glijende op hun skids binnen :twisted:

Het heet autorotatie als ik het goed heb :? Zou dus moeten kunnen met alleen de servo's (of zijn de bladen daar te licht voor? Te weinig massa en te weinig energie?)
Dat wist ik niet, heb me er eerlijk gezegd ook nog niet in verdiept dacht dat dit dus niet kon :roll: , maar dat moet ik dan maar eens gaan uitzoeken :oops: :cool:
Dus bedankt voor de :idea: ;)
DX7 * Quad * FPV * NAZA * GPS

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Berichtdoor Petervs0 » zo okt 28, 2007 11:18 pm

hobby schreef:
Dat wist ik niet, heb me er eerlijk gezegd ook nog niet in verdiept dacht dat dit dus niet kon :roll: , maar dat moet ik dan maar eens gaan uitzoeken :oops: :cool:
Dus bedankt voor de :idea: ;)
lijkt me wel dat de heli dan erg hoog moet zitten als je 2 meter of 3 meter boven de grond hangt werkt dat denk ik niet
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bernie
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 5043
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
Land: Ollanda
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Multiplex
Type: FPV EZ*
Zenderset: Futuba FF-9
Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
Club: Wildvlieger
Website: www.rcbigscale.nl
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Berichtdoor Bernie » ma okt 29, 2007 1:25 am

Petervs0 schreef:
oja en vervuil potverjandoppie mijn topic niet zo anders moet ik dalijk helaas de bezemman een pb sturen lol :floor: :flutschlach: :schater: :blah: :mrgreen: :-\
Ik wacht ook nog op een pb ;) .
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet :mrgreen: .
Vliegfilmpjes

Gebruikersavatar
Petervs0
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 687
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 9:39 pm
Provincie: Limburg
Merk: Hormann, FG
Type: HT-1, MB/T
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 Ghz
Locatie: Lommel, Belgie.

Berichtdoor Petervs0 » ma okt 29, 2007 8:42 am

Bernie schreef:
Petervs0 schreef:
oja en vervuil potverjandoppie mijn topic niet zo anders moet ik dalijk helaas de bezemman een pb sturen lol :floor: :flutschlach: :schater: :blah: :mrgreen: :-\
Ik wacht ook nog op een pb ;) .
Ja, idd lol och een beetje geinen mag toch wel lol :D :D

strakjes thuis weer lekker vliegen, heb de smaak te pakken.

misschien in de toekomst upgraden naar een MT :D ;)
Afbeelding


Terug naar “Electro helikopters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten