Nou hehe weer is een keer een moter probleem en nog geen 10 tankjes gereden.
Ik was aan het rijden en opeens begon hij te stotteren en viel uit nou weer trekke en hij viel weer uit nog een paar keer geprobeert en het zelfde liedje,oke dan maar naar huis heb ik de bougie er uit gehaald,en was pik zwart met de staal borstel er over gegaan remmenreiniger er op gespoten er in gedraait en ik trek hij start en valt weer uit en krijg hem niet meer aan
Wat is dit iemand een idee ?
Moter start niet
Moderator: Moderator's groep
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Moter start niet
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
als je bougie zwart is staat waarschijnlijk je mengsel te rijk, dus dat moet je afstellen, je kan nog even een nieuwe bougie proberen, de standaard afstelling , wat ik altijd aanhou, is alle sproeiers indraaien , en dan allebei 1,5 slag uit draaien.
controleer ook even je luchtfilter ,................
suc6
controleer ook even je luchtfilter ,................
suc6
- marder-jay
- Niet weg te slaan
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: zo okt 07, 2007 12:54 pm
- Merk: FG
- Zenderset: futuba 3pk-s black
- Frequentie: spektrumDX3S
Re: Moter start niet
ik heb geen andere bougie liggen dus maar één bestellen
Luchtfilter zit net een nieuwe op
Ik heb altijd goed gereden met deze afstelling
Maar ik ga nu de standaart afstelling proberen,dus allebij 1,5 slag uitdraaien okidoki ga het proberen
Luchtfilter zit net een nieuwe op
Ik heb altijd goed gereden met deze afstelling
Maar ik ga nu de standaart afstelling proberen,dus allebij 1,5 slag uitdraaien okidoki ga het proberen
Hormann ht2 re 23cc RN fatpower SX
Fg sportsline 23cc
Fg sportsline 23cc
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
maar eerst even je luchtfilter en een nieuwe bougie proberen, kan zijn dat de afstelling wel goed is maar bv de bougie niet,
afstellen met de 1,5 slag methode zou ik als laatste proberen
suc6
afstellen met de 1,5 slag methode zou ik als laatste proberen
suc6
- jawadedade
- Ingeburgerd
- Berichten: 69
- Lid geworden op: di mar 18, 2008 7:19 pm
- Land: Belgie
- Belgie: Oost-Vlaanderen
- Merk: Elcon
- Type: MMX
- auto 2: FG-elcon
- Type 2: Leomarder
- Zenderset: futaba 3PK
- Frequentie: 40.815
- Club: BPT-LVO
- Locatie: belgie
Re: Moter start niet
hey ik had in begin ook veel problemen dat de bougie altijd stuk ging.
Maar je bougie is niet stuk hoor gewoon je bougie even doorbranden met een grasbrander tot dat hij een grijze matte kleur heeft en het zwart tussen de bougie en het porselijn uit prutsen met een naald.
Dan ga je bougie weer.
Je bougie moet er erger uitzien als hij kapot is hoor.
grts
Maar je bougie is niet stuk hoor gewoon je bougie even doorbranden met een grasbrander tot dat hij een grijze matte kleur heeft en het zwart tussen de bougie en het porselijn uit prutsen met een naald.
Dan ga je bougie weer.
Je bougie moet er erger uitzien als hij kapot is hoor.
grts
=>Elcon Cleon MMX<==>G4Z powerd<=
- Q
- Senior gebruiker
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
- Land: nl
- Zenderset: spektrum
- Website: www.dieludolfs.de
- Locatie: nergens
Re: Moter start niet
als een bougie vonkt, wil dat niet altijd zeggen dat ie goed is , en dat branden met een gasbrander en eruit prutsen met een naald zal zeker de bougie helpen.jawadedade schreef:hey ik had in begin ook veel problemen dat de bougie altijd stuk ging.
Maar je bougie is niet stuk hoor gewoon je bougie even doorbranden met een grasbrander tot dat hij een grijze matte kleur heeft en het zwart tussen de bougie en het porselijn uit prutsen met een naald.
Dan ga je bougie weer.
Je bougie moet er erger uitzien als hij kapot is hoor.
grts
Gewoon beetje remmenreiniger en een staalborstel gaat ook, en is 2x keer zo snel .
maar goed ,een vonkende bougie is nog geen garantie van een goede ontsteking, wat ook nog aan de hand kan zijn is dat de bv de carburateur vuil is aan de binnenzijde , in een van de kamers.....Kijk ook even naar je cilinder pakking en de pakkingen tussen de isolator ,.....en is er wel voldoende compressie ???????
- rataplan
- Actieve poster
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma mar 31, 2008 7:55 pm
- Merk: FG
- Type: monster / stadium
- Zenderset: futuba
- Locatie: belgie ( antwerpen )
Re: Moter start niet
hij staat idd te rijk
kleine afsteltip
draai de stationairschroef helemaal in
stel dan de L naald af dat die mooi stationair draait
rij dan een minuut of 2 en stel dan de H naald af totdat die goed rijd
zo hb ik het gedaan en werkt prima zo
sindsdien al 15 liter gereden zonder kapotte bougie
kleine afsteltip
draai de stationairschroef helemaal in
stel dan de L naald af dat die mooi stationair draait
rij dan een minuut of 2 en stel dan de H naald af totdat die goed rijd
zo hb ik het gedaan en werkt prima zo
sindsdien al 15 liter gereden zonder kapotte bougie
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Moter start niet
neeeeeeeeee knoei niet te veel met die instellingen die ik de laatste keer heb geregeld voor je.
hij staat idd te rijk nu, is normaal nu is je motor helemaal ingelopen ondertussen en nu moet je de naalden bijregelen net zoals ik je in montfort heb gezegd.
ga ZEKER NIET terug naar die 'standaard' instellingen, die instelling gaat voor geen meter.
beter te rijk dan te arm, je bougie zal nu wel dood zijn, gewoon een nieuwe erin en dan doe je het volgende :
zoals ik de naalden had ingesteld in montfort van daaruit vertrek je, hij wilt niet stationair lopen ?
geen probleem geef hem minder benzine op de L naald tot hij blijft draaien.
als dit in orde is rij je de motor warm.
eenmaal de motor warm kijk je of hij nog goed stationair blijft lopen, wilt hij stilvallen zet je de L naald nog iets armer, wil hij vanzelf beginnen rijden zet je hem ietsje rijker.
zo staat de L naald goed.
dan ga je volgas rijden, sputtert de motor bij toptoeren dan mag je de H naald armer zetten tot dit weg is, houd de motor in en wilt hij niet op toeren komen zet je de H naald wat rijker.
ps denk eraan dat de stationairschroef altijd volledig naar binnen moet geschroefd zijn(!!) dus prul daar niet aan.
ps² als je het niet zelf krijgt geregeld kom je maar af, vanaf donderdag ben ik thuis, ik heb hier nieuwe bougies liggen + ik stel hem dan wel voor je af dan.
hij staat idd te rijk nu, is normaal nu is je motor helemaal ingelopen ondertussen en nu moet je de naalden bijregelen net zoals ik je in montfort heb gezegd.
ga ZEKER NIET terug naar die 'standaard' instellingen, die instelling gaat voor geen meter.
beter te rijk dan te arm, je bougie zal nu wel dood zijn, gewoon een nieuwe erin en dan doe je het volgende :
zoals ik de naalden had ingesteld in montfort van daaruit vertrek je, hij wilt niet stationair lopen ?
geen probleem geef hem minder benzine op de L naald tot hij blijft draaien.
als dit in orde is rij je de motor warm.
eenmaal de motor warm kijk je of hij nog goed stationair blijft lopen, wilt hij stilvallen zet je de L naald nog iets armer, wil hij vanzelf beginnen rijden zet je hem ietsje rijker.
zo staat de L naald goed.
dan ga je volgas rijden, sputtert de motor bij toptoeren dan mag je de H naald armer zetten tot dit weg is, houd de motor in en wilt hij niet op toeren komen zet je de H naald wat rijker.
ps denk eraan dat de stationairschroef altijd volledig naar binnen moet geschroefd zijn(!!) dus prul daar niet aan.
ps² als je het niet zelf krijgt geregeld kom je maar af, vanaf donderdag ben ik thuis, ik heb hier nieuwe bougies liggen + ik stel hem dan wel voor je af dan.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Moter start niet
Die snap ik niet .jaeneke schreef:
ps denk eraan dat de stationairschroef altijd volledig naar binnen moet geschroefd zijn(!!) dus prul daar niet aan.
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- jaeneke
- Regelmatig hier
- Berichten: 558
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 11:30 am
- Provincie: Limburg
- Merk: losi
- Type: 8ight 1/8
- Zenderset: spektrum
- Frequentie: 2,4gig
- Locatie: overpelt(België)
Re: Moter start niet
Bernie schreef:Die snap ik niet .jaeneke schreef:
ps denk eraan dat de stationairschroef altijd volledig naar binnen moet geschroefd zijn(!!) dus prul daar niet aan.
lees rataplan zijn reply net boven de mijne, dat is de correcte manier om uw zenoah 26/23cc af te stellen.
de functie van de stationair schroef valt weg, de L naald word dan gebruikt om het stationair toerental te regelen.
eens hij mooi stationair draait staat de L naald ook meteen goed om zowel een mooi vermogen(dus geen 'lag' of 'bog' meer bij het vertrekken) alsook minder risico op arm te lopen...
dit is DE afstelling, ik heb bv. mijn maat zijn marder zo afgeregeld en die doet ondertussen al 50L met hetzelfde motorblok zonder 1X(!!!) open geschroefd zijn geweest, en ja deze motor is nog 100%, hij trekt namelijk wheelies met een samba uitlaat en start na 3X trekken.
i have no limit... try to beat me... TRY AGAIN !!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten