race ported cilinder zetje van zenoah

Post hier alles over motoren (Zenoah, CY), carburateurs, bougie en uitlaten

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor Ome Droogmole » ma apr 12, 2010 5:53 pm

hallo allemaal.

De motor van me Baja begint wat te slijten. laatst heb ik een toch wel redelijke kras in de cilinder aan getroffen. maar omdat ik even krap zat in de financien toch weer in elkaar gezet en mee gaan rijden. In middels een oaar liter verder en nog steeds goede compressie geen problemen mee. maar het stoort me toch wat. Er begint ook wat speling op me krukas te komen. dus tijd voor een renovatie en nieuwe onderdelen.

Ik heb de standaard motor van de Baja SS dat is een fuelie 26s ( chung Yang geloof ik ) nou zat ik even op het net te kijken en ik kwam deze zet tegen.

http://www.rctuningraalte.nl/product_in ... 5507e7bdad" onclick="window.open(this.href);return false;

heeft iemand ervaring met deze zet en geeft het echt merkelijk meer vermogen of klinkt het alleen heel interresant?
als ik er echt meer PK's mee krijg kan ik een wat zwaardere vertanding gaan rijden om mijn top wat omhoog te gooien.

alvast bedankt voor de reply's

GR: Droog.

Gebruikersavatar
teddybeer
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 136
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 3:42 pm
Land: NL
Provincie: Limburg
Merk: VW
Type: Polo 6N
Locatie: landgraaf

Re: race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor teddybeer » ma apr 12, 2010 6:06 pm

ik heb ook een gehad. je merkt wel dat hij sneller is als de gewone 26 cc,vooral onderin, voor de rest mekte ik niet zoveel. maar je komt wel vaker aan het tanken. maar hou er wel rekening mee dat hij toch wat gevoeliger is met afstellen als een standaart 26cc

ik heb hem gehad op:
hormann ht2re met rn fatpower sx. vertanding: altijd 20/44 met contrast teflon koppeling.

maar ik denk dat je er wel,op vooruit gaat
ze kunnen beter over je fiets l*llen dan over je l*l fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor Ome Droogmole » ma apr 12, 2010 6:37 pm

ok dat klinkt al goed.

ik kreeg net overigens wel een verontrustend mailtje van de meneer bij Rc Tuning raalte. Hij meldde dat dit zetje op een CY motor niet lang goed gaat. Dit heeft hij verder niet toegelicht maar hijradde mij het volgende aan:

http://www.rctuningraalte.nl/product_in ... 5507e7bdad" onclick="window.open(this.href);return false;

deze is in ieder geval goedkoper.

heeft iemand hier ervaring mee?? ik ben namelijk bang dat als ik er een 26.9 CC motor van maak ik mijn hele aandrijving teveel ga belasten ( met name de dogbones en outdrives ) wat weer op nare kosten uit loopt..
daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.

ik heb ook nog het volgende gevonden.

http://www.rctuningraalte.nl/product_in ... 51bca85870" onclick="window.open(this.href);return false;

nou zag ik bij een installatie handleidingkje van deze dingen dat je ze gewoon over de kruk as schuift en in de seal drukt. nou 2 verontrustende dingetjes.
1 gaat er geen lucht of olie tussen de bus en krukas lekken ??
2. Druk je de olie keer ring niet tever naar buiten zodat deze kan scheuren of gewoon niet meer afdicht ???

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor RonW » ma apr 12, 2010 10:06 pm

Waarom koop je niet gewoon dichter bij huis in Noord Holland zelf bij bigscaleshop.nl

http://www.bigscaleshop.nl/index.php?ac ... uctId=3496" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun je gelijk zien dat je ook deze nog nodig hebt als naar zenoah gaat.
pistonpenlager, (bestel nr. G07312), en de centreerringen, (bestel nr. G07312.1)
Ik denk dat dit de reden is dat het zonder deze onderdelen niet lang goed gaat op een CY.
Zenoah is gewoon beter van kwaliteit dan de CY cilinders.
Ik nam echt wel de zenoah!

En die dragseals hebben niet echt nut voor jou.
Wanneer je een op en top getuned blok hebt zal deze iets meer toeren kunnen en willen draaien doordat er minder wrijving is door deze dragseals.
Is puur voor toptoeren en die maak je niet met een offroad.
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor Ome Droogmole » di apr 13, 2010 4:37 pm

badankt voor de info ron.

Ik bestel niet dichter bij huis omdat het qua lever tijd niets uit maakt. En ik heb me Raalte tot nu toe een byzonder goede service gehad en een goed kontakt. Ik heb nu niet de behoefte om ergens anders te bestellen.

Ik zat me vanaaf nog te bedenken dat ik het oude blokje van me marder ook nog heb. dit is een 26CC. Nadat ik em uit elkaar had gehald was deze eigenlijk nog erg knap. Dus bij deze wint de nieuwsgierigheid het van me portemonnee en koop ik beide zetjes. de race ported gaat dan op me zenoah en de 26.9 op me CY. Er komen ook in alle 2 de blokjes ceramische lagers en verse afdichtingen.

Ik zal alleen niet in staat zijn ze alle 2 in 1 keer te testen. want ik hbe maar 1 knappe carb en 1 auto :)

De zero drag bussen laat ik wle liggen. want voor dat kleine beetje extra heb geen zin om bijna 25 ballen uit te geven. kan wel weer eens toe ook hehe

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: race ported cilinder zetje van zenoah

Berichtdoor Ome Droogmole » di apr 13, 2010 5:15 pm

uhmm misschien wint me portemonnee het toch.... :x
stom .. af en toe zou je willen dat je een paatje sch*t geld had.

Ik ga dus voor de race ported voor op me zenoah. deze ken ik nog net aan betalen..
zamen met een wat zwaardere vertanding. dan hoop ik dat ik de extra stress op me outdrives en dogbones een beetje weet te reduceren. en natuurlijk meer top snelheid :) :) dat is altijd goed vooral op een snelle baan.


Terug naar “Motoren/uitlaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten