Pagina 1 van 1

Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 8:46 am
door Roel
Uberrc: Predator Pipe


Here at UberRC we are very proud to finally announce our Rear Mounted Tuned Exhaust Pipe for the Baja 5b & 5T. Designed from the ground up for bashers and racers alike, this pipe offers excellent smooth progressive power throughout the entire throttle range. Made from high grade Stainless Steel it offers excellent durability ideal for the harsh environments your Baja gets put through, with no risk of rusting and being extremely durable it can take the knocks every pipe gets from time to time.

Afbeelding

Designed for ease of fitting, the laser profiled bracket is extra wide to give a solid base onto your rear lower chassis & features 2 bolt holes so theres no risk of movement which can cause mounting brackets to fail prematurely.

With a detachable header piece and slim profile this pipe slips in and around the rollcage and supporting struts to allow quick & easy fitting & removal without touching any plastic parts that may be at risk of melting. This pipe has been designed for use with 2 stroke engines and has been Dyno tested to maximise performance, results have been excellent, please see the graph below for a comparison between this pipe and the popular Dominator pipe.

Weight of this pipe is: 627g

We've also worked closely with Dave at DDM on this pipe as we didn't want to be seen as simply doing a Dom clone pipe, heres what he had to say: "I don't see any problem with this pipe at all - yes it could be considered somewhat similar, but it is also very, very different. You won't have any problems from our end. Thanks."
-Dave

The Dyno test chart below was done using a 26cc engine and the following pipes gave the following results:

Victory Pro Pipe:
3.8hp
1.9ft Pound Torque

Dom v1:
5.19hp
2.17ft Pound Torque

Dom v2:
5.15hp
2.14ft Pound Torque

Uber Pipe:
4.90hp
1.99ft Pound Torque

As you can see were only marginally lower than the Dom but giving a smoother power curve throughout the throttle range.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bron: www.uberrc.com

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 11:57 am
door FGR
Ziet er straks uit awesome

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 7:35 pm
door fuhren100
Is een mooi uitlaatje ja!

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 7:53 pm
door Flying Dutchman
Leuk maar wel mindere prestaties?
Vind de curve van de DDM niet eens zo slecht... Of is de DDM zo'n herrie pijp?

In ieder geval een gelikt pieppie! niks mis mee!

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:07 pm
door Jimme
DDM uitlaatjes geven inderdaad een takke herrie.. (Mijn mening dan ;))

Overigens dacht ik gelezen te hebben dat de Victory als beste uit een Dyno test kwam? Hieruit blijkt het tegendeel..

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:36 pm
door boedr
Pijp vind ik wel mooi zo blank, echter 1 koprol en het is over want het uitlaatgat zeg maar zit onder het flexibele stuk van de spoiler...

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:51 pm
door Jimme
Dat valt nog wel mee, de Victory achter uitlaat is op dat gebied 10x "gevaarlijker"

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: di sep 14, 2010 3:33 pm
door mcdfreak
Als je kijkt op het HPI Forum in USA kan je zien dat de VRC pro uitlaat gemaakt is voor getunede motoren.
Ze hadden ook de standaard VRC rear uitlaat kunnen testen dan was het een heel ander verhaal geweest.
Deze is namelijk ook getest op het USA forum en was zelfs beter dan de DDM Dominator getest door Lunatik.

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: di sep 14, 2010 3:48 pm
door Tiemen
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
De VRC levert op een standaard CY motor het meeste vermogen, de gedempte versie zelfs nog iets meer dan de ongedempte.
Zij hebben de andere vrc gebruikt, en die is inderdaad alleen voor de gekittelde motoren. (en dan is er ruim meer dan de 5.2 pk!!)

Neemt niet weg dat de Dominator nog steeds veel vermogen levert!
(had deze pijp nooit weg moeten doen, maar ja de dB ;))

Re: Uberrc: Predator Pipe

Geplaatst: di sep 14, 2010 5:37 pm
door fuhren100
Ik heb ze alletwee maar ik merk weinig verschil. Wel vind ik de vrc prettiger om mee te rijden i.v.m. het geluid.
Verder zijn het beiden zeer goede uitlaten vind ik.