lauterbacher L3 megacross

Algemene Bigscale vragen

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
fg-rijder
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 52
Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
Land: nederland
Provincie: Overijssel
Merk: lauterbacher
Type: L3 mega cross
auto 2: harm
Type 2: bx1
Zenderset: spektrum dx3s
Frequentie: 2,4gig
Club: rc-big-wheel
Locatie: denekamp

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor fg-rijder » do jun 17, 2010 9:59 am

hallo

ja klopt veel dingen zijn vervangen voor de horman onderdelen , aan de ene kant wel mooi maar andere kant lastig mocht er ooit iets stuk gaan dan weet je niet welke soort het is !

en met die voorbrug klopt ook is van horman , en die is alleen tehoog voor de kap want die past er niet meer op , dan moet ik de neus van de kap eraf knippen wat erg jammer is !

en de a-b bok is ook van horman tk09 als goed is !
dus ik kan er weinig aan veranderen anders kost het me weer een klap geld om die hele voorkant te vervangen in origineel !

de koppeling schoenen worden vervangen vandaag , en met de teflon koppeling ben ik niet zo van thuis , het gerucht gaat dat die snel slijten of stuk gaan !!

ik rijd immers geen wedstrijden ,dus dan ben ik beter af met een normale koppeling denk ik .
en welke koppelings veer is beter , 1 die snel op pakt of 1 die wat later op pakt ?

denk dat de veer die snel op pakt beter is dan die wat later op pakt , omdat er anders snel slijtage op de wiel assen komen en diff ass ???

en de spoiler bevestiging is ook niet origeneel meer is veranderd door de normale fg bevestiging en daar hebben ze dan weer een rollbar aan gemonteerd wat wel handig is maar voor een horman uitlaat of lauterbacher uitlaat die naar achteren loopt is dat iritant want je weet dan niet of het gaat passen !

heeft er toevallig nog iemand een horman pijpje liggen ? met of zonder bocht .
of kan ik beter een exspansie uitlaat nemen of een resonatie 3 kamer uitlaat ?

mg

Gebruikersavatar
kvd188
Junior gebruiker
Junior gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za feb 07, 2009 11:44 am
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hörmann
Type: HT2 TK09
Zenderset: Spektrum dx3s
Locatie: Schaijk

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor kvd188 » do jun 17, 2010 10:24 am

Waar heb je het gerucht gehoord dat een teflon koppeling snel slijt? Ik rijd nu al meer dan een jaar met de zelfde elcon teflon koppeling en deze is nog in top conditie en ik ben echt niet de enigste met goede ervaring met een teflon koppeling.

Groete Kevin
Hörmann HT2 TK09 RN Bullit.

Gebruikersavatar
fg-rijder
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 52
Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
Land: nederland
Provincie: Overijssel
Merk: lauterbacher
Type: L3 mega cross
auto 2: harm
Type 2: bx1
Zenderset: spektrum dx3s
Frequentie: 2,4gig
Club: rc-big-wheel
Locatie: denekamp

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor fg-rijder » do jun 17, 2010 12:42 pm

hallo

ja ik kwam dat tegen ergens op de forum dat die koppeling teflon snel slijten of stuk gaan .

maar effe tussen haakjes , welke benzine is nou goed voor een getunede 26 cc zenoah blok?
de vorige eigenaar zij dat deze blok getunede was , maar of dat zo is geen idee !

ik rijd normaal gewoon met 95ongelood en dan vol synthetische oli 2takt !

hoor het wel .

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor Kristiaan » do jun 17, 2010 1:45 pm

Ja da's prima.
Ga gewoon eens met de auto rijden voordat je hem helemaal uit elkaar sloopt en van alles er voor koopt... ;)
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
fg-rijder
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 52
Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
Land: nederland
Provincie: Overijssel
Merk: lauterbacher
Type: L3 mega cross
auto 2: harm
Type 2: bx1
Zenderset: spektrum dx3s
Frequentie: 2,4gig
Club: rc-big-wheel
Locatie: denekamp

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor fg-rijder » do jun 17, 2010 2:48 pm

hoi

ja dat zou wel leuk zijn maar voordat ik ga rijden wil ik weten wat er kapot en vervangen moet worden aan de wagen die ik gekocht hebt , zo voorkom je meer slijtage en andere rariteiten !!

als ik meteen was gaan rijden dan had ik al de wegenwacht kunnen bellen want de cupjes van de stuur stangen schuurden ook langs de alu van de servo saver , en heb dat meteen verlaagt want dat zag er niet best uit en als je dat niet in de gaten heb en die cup blijft vast zitten dan is je servo naar de klote en miss wel meer mocht je ergens tegen aan knallen omdat je niet meer kon bij sturen
!!

btw ik heb een nieuwe koppeling met nieuwe koppeling veer een blauwe !

Gebruikersavatar
RonW
Stamgast
Stamgast
Berichten: 951
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
Land: NL
Merk: Homemade
Type: Monsterbeetle Pro XL
auto 2: Losi
Type 2: 22T
Zenderset: Spectrum DX3C
Frequentie: 2.4GHz DSM
Club: RCLargescale
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor RonW » do jun 17, 2010 3:15 pm

Als je een vergelijk wilt doen, kijk dan even hier.
http://www.lauterbacher.com/html/modell ... set=0&id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als ik het zo bekijk is er veel veranderd.
"project" MonsterBeetle Pro XL/XL!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
boedr
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 46
Lid geworden op: di okt 27, 2009 12:29 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: hormann
Type: tk10
auto 2: hormann
Type 2: ht2
Zenderset: spektrum 2 maal
Frequentie: 2,4ghz 2 maal
Club: M.R.C.E.
Website: www.hobbykwekerijleeuwis.tk
Locatie: oisterwijk
Contacteer:

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor boedr » do jun 17, 2010 3:25 pm

Dat teflon koppelingen snel kapot gaan is niet waar die orginele verslijt je heel gemakklijk een stuk of 3 per 15 liter.
Zijn nou niet echt betrouwbaar veren willen wel eens breken etc....
Met de teflon koppeling rijd ik nu 31L geen probleem hij is alleen niet wit meer maar bruin.(van het zand)

Gebruikersavatar
Kristiaan
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 632
Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Hörmann
Type: TK10
Zenderset: Sanwa M11X
Frequentie: DSM
Club: MRCE
Locatie: Oost-Souburg

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor Kristiaan » do jun 17, 2010 3:29 pm

Standaart koppeling icm. een gefreesde alu meenemer blijft gewoon lang heel.
Enige waarom ook ik er niet mee rijd is de betrouwbaarheid, het veertje zal maar breken in de finale.
Afbeelding
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres

Gebruikersavatar
boedr
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 46
Lid geworden op: di okt 27, 2009 12:29 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: hormann
Type: tk10
auto 2: hormann
Type 2: ht2
Zenderset: spektrum 2 maal
Frequentie: 2,4ghz 2 maal
Club: M.R.C.E.
Website: www.hobbykwekerijleeuwis.tk
Locatie: oisterwijk
Contacteer:

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor boedr » do jun 17, 2010 3:49 pm

Oke, heb er zelf altijd met standaard meenemer gereden vandaar.
Maar met nieuwe motor nieuwe elcon koppeling erop en geen problemen meer.

Gebruikersavatar
vwdevil
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 98
Lid geworden op: wo okt 14, 2009 8:29 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: FG
Type: Stadium beetle pro
Zenderset: spektrum dx3s
Frequentie: 2.4 Ghz
Club: M.R.C.E.
Locatie: drunen

Re: lauterbacher L3 megacross

Berichtdoor vwdevil » do jun 17, 2010 4:17 pm

maar het is toch wel zo dat je een blok moet inrijden met een standaard koppeling omdat je teflon meer toeren maakt in het begin..???of is dit niet waar?
The Devil may care,But i dont give a S H I T


Terug naar “Bigscale Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten