hallo
ja klopt veel dingen zijn vervangen voor de horman onderdelen , aan de ene kant wel mooi maar andere kant lastig mocht er ooit iets stuk gaan dan weet je niet welke soort het is !
en met die voorbrug klopt ook is van horman , en die is alleen tehoog voor de kap want die past er niet meer op , dan moet ik de neus van de kap eraf knippen wat erg jammer is !
en de a-b bok is ook van horman tk09 als goed is !
dus ik kan er weinig aan veranderen anders kost het me weer een klap geld om die hele voorkant te vervangen in origineel !
de koppeling schoenen worden vervangen vandaag , en met de teflon koppeling ben ik niet zo van thuis , het gerucht gaat dat die snel slijten of stuk gaan !!
ik rijd immers geen wedstrijden ,dus dan ben ik beter af met een normale koppeling denk ik .
en welke koppelings veer is beter , 1 die snel op pakt of 1 die wat later op pakt ?
denk dat de veer die snel op pakt beter is dan die wat later op pakt , omdat er anders snel slijtage op de wiel assen komen en diff ass ???
en de spoiler bevestiging is ook niet origeneel meer is veranderd door de normale fg bevestiging en daar hebben ze dan weer een rollbar aan gemonteerd wat wel handig is maar voor een horman uitlaat of lauterbacher uitlaat die naar achteren loopt is dat iritant want je weet dan niet of het gaat passen !
heeft er toevallig nog iemand een horman pijpje liggen ? met of zonder bocht .
of kan ik beter een exspansie uitlaat nemen of een resonatie 3 kamer uitlaat ?
mg
lauterbacher L3 megacross
Moderator: Moderator's groep
- kvd188
- Junior gebruiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 11:44 am
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Hörmann
- Type: HT2 TK09
- Zenderset: Spektrum dx3s
- Locatie: Schaijk
Re: lauterbacher L3 megacross
Waar heb je het gerucht gehoord dat een teflon koppeling snel slijt? Ik rijd nu al meer dan een jaar met de zelfde elcon teflon koppeling en deze is nog in top conditie en ik ben echt niet de enigste met goede ervaring met een teflon koppeling.
Groete Kevin
Groete Kevin
Hörmann HT2 TK09 RN Bullit.
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hallo
ja ik kwam dat tegen ergens op de forum dat die koppeling teflon snel slijten of stuk gaan .
maar effe tussen haakjes , welke benzine is nou goed voor een getunede 26 cc zenoah blok?
de vorige eigenaar zij dat deze blok getunede was , maar of dat zo is geen idee !
ik rijd normaal gewoon met 95ongelood en dan vol synthetische oli 2takt !
hoor het wel .
ja ik kwam dat tegen ergens op de forum dat die koppeling teflon snel slijten of stuk gaan .
maar effe tussen haakjes , welke benzine is nou goed voor een getunede 26 cc zenoah blok?
de vorige eigenaar zij dat deze blok getunede was , maar of dat zo is geen idee !
ik rijd normaal gewoon met 95ongelood en dan vol synthetische oli 2takt !
hoor het wel .
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: lauterbacher L3 megacross
Ja da's prima.
Ga gewoon eens met de auto rijden voordat je hem helemaal uit elkaar sloopt en van alles er voor koopt...
Ga gewoon eens met de auto rijden voordat je hem helemaal uit elkaar sloopt en van alles er voor koopt...
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hoi
ja dat zou wel leuk zijn maar voordat ik ga rijden wil ik weten wat er kapot en vervangen moet worden aan de wagen die ik gekocht hebt , zo voorkom je meer slijtage en andere rariteiten !!
als ik meteen was gaan rijden dan had ik al de wegenwacht kunnen bellen want de cupjes van de stuur stangen schuurden ook langs de alu van de servo saver , en heb dat meteen verlaagt want dat zag er niet best uit en als je dat niet in de gaten heb en die cup blijft vast zitten dan is je servo naar de klote en miss wel meer mocht je ergens tegen aan knallen omdat je niet meer kon bij sturen
!!
btw ik heb een nieuwe koppeling met nieuwe koppeling veer een blauwe !
ja dat zou wel leuk zijn maar voordat ik ga rijden wil ik weten wat er kapot en vervangen moet worden aan de wagen die ik gekocht hebt , zo voorkom je meer slijtage en andere rariteiten !!
als ik meteen was gaan rijden dan had ik al de wegenwacht kunnen bellen want de cupjes van de stuur stangen schuurden ook langs de alu van de servo saver , en heb dat meteen verlaagt want dat zag er niet best uit en als je dat niet in de gaten heb en die cup blijft vast zitten dan is je servo naar de klote en miss wel meer mocht je ergens tegen aan knallen omdat je niet meer kon bij sturen
!!
btw ik heb een nieuwe koppeling met nieuwe koppeling veer een blauwe !
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: lauterbacher L3 megacross
Als je een vergelijk wilt doen, kijk dan even hier.
http://www.lauterbacher.com/html/modell ... set=0&id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als ik het zo bekijk is er veel veranderd.
http://www.lauterbacher.com/html/modell ... set=0&id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als ik het zo bekijk is er veel veranderd.
- boedr
- Ingeburgerd
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di okt 27, 2009 12:29 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: hormann
- Type: tk10
- auto 2: hormann
- Type 2: ht2
- Zenderset: spektrum 2 maal
- Frequentie: 2,4ghz 2 maal
- Club: M.R.C.E.
- Website: www.hobbykwekerijleeuwis.tk
- Locatie: oisterwijk
- Contacteer:
Re: lauterbacher L3 megacross
Dat teflon koppelingen snel kapot gaan is niet waar die orginele verslijt je heel gemakklijk een stuk of 3 per 15 liter.
Zijn nou niet echt betrouwbaar veren willen wel eens breken etc....
Met de teflon koppeling rijd ik nu 31L geen probleem hij is alleen niet wit meer maar bruin.(van het zand)
Zijn nou niet echt betrouwbaar veren willen wel eens breken etc....
Met de teflon koppeling rijd ik nu 31L geen probleem hij is alleen niet wit meer maar bruin.(van het zand)
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: lauterbacher L3 megacross
Standaart koppeling icm. een gefreesde alu meenemer blijft gewoon lang heel.
Enige waarom ook ik er niet mee rijd is de betrouwbaarheid, het veertje zal maar breken in de finale.
Enige waarom ook ik er niet mee rijd is de betrouwbaarheid, het veertje zal maar breken in de finale.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- boedr
- Ingeburgerd
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di okt 27, 2009 12:29 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: hormann
- Type: tk10
- auto 2: hormann
- Type 2: ht2
- Zenderset: spektrum 2 maal
- Frequentie: 2,4ghz 2 maal
- Club: M.R.C.E.
- Website: www.hobbykwekerijleeuwis.tk
- Locatie: oisterwijk
- Contacteer:
Re: lauterbacher L3 megacross
Oke, heb er zelf altijd met standaard meenemer gereden vandaar.
Maar met nieuwe motor nieuwe elcon koppeling erop en geen problemen meer.
Maar met nieuwe motor nieuwe elcon koppeling erop en geen problemen meer.
- vwdevil
- Ingeburgerd
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo okt 14, 2009 8:29 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: FG
- Type: Stadium beetle pro
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2.4 Ghz
- Club: M.R.C.E.
- Locatie: drunen
Re: lauterbacher L3 megacross
maar het is toch wel zo dat je een blok moet inrijden met een standaard koppeling omdat je teflon meer toeren maakt in het begin..???of is dit niet waar?
The Devil may care,But i dont give a S H I T
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten