hallo
ik heb vandaag voor eerst me wagen uitgelaten ,en moet zeggen dat ie erg snel is maar hij trekt niet aan 1 stuk door net voor het midden dan houd ie iets tegen en dan schiet ie ineens los !
moet ik um nu meer of minder benzine geven ?
of heeft dit temaken met de afstelling onderin dus de L schroefje ?
hoor het wel .
lauterbacher L3 megacross
Moderator: Moderator's groep
- boedr
- Ingeburgerd
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di okt 27, 2009 12:29 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: hormann
- Type: tk10
- auto 2: hormann
- Type 2: ht2
- Zenderset: spektrum 2 maal
- Frequentie: 2,4ghz 2 maal
- Club: M.R.C.E.
- Website: www.hobbykwekerijleeuwis.tk
- Locatie: oisterwijk
- Contacteer:
Re: lauterbacher L3 megacross
ben ik ook benieuwd naar, heb hetzelfde probleem met mijn falcon blok op de on-road en bij mij hielp rijker/armer niet:S
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: lauterbacher L3 megacross
Niet elke motor heeft natuurlijk het vermogen wat je wilt hebben...
Als de motor het gewoon niet kan dan kun je blijven afstellen.
Als de motor het gewoon niet kan dan kun je blijven afstellen.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hallo
en hoe kom je erachter of het blokje het wel kan hebben aan 1 stuk door trekken ?
want als ik meer benzine geef dus de h schroefje uit draai dan trekt ie al wat langzamer weg .
en draai ik de schroef in dan trek ie hard weg maar begint ie meteen in tehouden en komt dan ook niet meer goed op toeren waar die dus in blijft hangen !
kan het aan de standaard uitlaat liggen of is het echt de afstelling van de carb ?
en hoe kom je erachter of het blokje het wel kan hebben aan 1 stuk door trekken ?
want als ik meer benzine geef dus de h schroefje uit draai dan trekt ie al wat langzamer weg .
en draai ik de schroef in dan trek ie hard weg maar begint ie meteen in tehouden en komt dan ook niet meer goed op toeren waar die dus in blijft hangen !
kan het aan de standaard uitlaat liggen of is het echt de afstelling van de carb ?
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hoi
was ik weer even
heb er net mee op gras gereden en een filmpje ervan gemaakt wel erg kort filmpje want moest sturen gas geven en filmen tegelijk
en na 3 min kon ik de wegenwacht al bellen , auto kwam nie meer van de plaats af :(
dus kan die weer helemaal uitelkaar .
mijn vermoeden is dat de differentieel kapot is !
Link
geluid is een beetje schel maar ja moest filmen en sturen tegelijk dus kon effe nie anders .
was ik weer even
heb er net mee op gras gereden en een filmpje ervan gemaakt wel erg kort filmpje want moest sturen gas geven en filmen tegelijk
en na 3 min kon ik de wegenwacht al bellen , auto kwam nie meer van de plaats af :(
dus kan die weer helemaal uitelkaar .
mijn vermoeden is dat de differentieel kapot is !
Link
geluid is een beetje schel maar ja moest filmen en sturen tegelijk dus kon effe nie anders .
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: lauterbacher L3 megacross
Nou niks mis met dat motortje toch...
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hoi kritiaan
eehm opzich lijkt er niks mis mee nee , maar gisteren deed ie wel anders dan vandaag
zal wel ochtend humeurtje hebben !
ik heb de wagen uit elkaar liggen en ik heb de koppeling eraf en nu zit er speling op die ass
waar de koppelings schoenen aan zitten zeg maar (krukass) ik kan de krukass 1 mm naar buiten trekken en naar binnen is dit goed ?
heb geen zin om de hele motor uit elkaar tehalen want die komt nooit weer inelkaar kwa lagers bij mij ,zitten altijd tegen tewerken:)
en de inbusjes van de grote tandwiel meenemer zat ietsjes los ,dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van dat ie niet meer van de plaats af kwam !
kan die krukass met die speling zo wel eentijdje verder rijden ?
eehm opzich lijkt er niks mis mee nee , maar gisteren deed ie wel anders dan vandaag
zal wel ochtend humeurtje hebben !
ik heb de wagen uit elkaar liggen en ik heb de koppeling eraf en nu zit er speling op die ass
waar de koppelings schoenen aan zitten zeg maar (krukass) ik kan de krukass 1 mm naar buiten trekken en naar binnen is dit goed ?
heb geen zin om de hele motor uit elkaar tehalen want die komt nooit weer inelkaar kwa lagers bij mij ,zitten altijd tegen tewerken:)
en de inbusjes van de grote tandwiel meenemer zat ietsjes los ,dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van dat ie niet meer van de plaats af kwam !
kan die krukass met die speling zo wel eentijdje verder rijden ?
- Kristiaan
- Regelmatig hier
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do mei 24, 2007 7:34 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Zeeland
- Merk: Hörmann
- Type: TK10
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: DSM
- Club: MRCE
- Locatie: Oost-Souburg
Re: lauterbacher L3 megacross
Speling in de lengte van de krukas mag, dus als je de as naar je toe en van je af kan halen.
Als je de as naar boven en naar beneden kunt bewegen heb je speling op je lagers en kun je ze beter (laten) vervangen.
Als je de as naar boven en naar beneden kunt bewegen heb je speling op je lagers en kun je ze beter (laten) vervangen.
Hörmann Modelltechnik - Modellsport IT. Engines - RN Tuning Airfilters - GRP Tyres
- fg-rijder
- Ingeburgerd
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 7:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Overijssel
- Merk: lauterbacher
- Type: L3 mega cross
- auto 2: harm
- Type 2: bx1
- Zenderset: spektrum dx3s
- Frequentie: 2,4gig
- Club: rc-big-wheel
- Locatie: denekamp
Re: lauterbacher L3 megacross
hoi
oke bedankt
de mijne kun je alleen naar voren trekken en trug duwen meer niet !
en ik had nog een vraagje ik heb hier nog een oude uitlaat liggen 3 kamer volgens mij , zat volgens mij origineel bij die lauterbacher megacross , tenminste hij zat bij de verkoop erbij .
maar die uitlaat bocht is helemaal krom en deuken zitten erin zo erg dat de alu bocht bijna plat is .
wat kan ik hier nog mee doen of is die rijp voor de ijzer bak ?
hier een foto ervan .
ik hoor het wel van jullie mvg
oke bedankt
de mijne kun je alleen naar voren trekken en trug duwen meer niet !
en ik had nog een vraagje ik heb hier nog een oude uitlaat liggen 3 kamer volgens mij , zat volgens mij origineel bij die lauterbacher megacross , tenminste hij zat bij de verkoop erbij .
maar die uitlaat bocht is helemaal krom en deuken zitten erin zo erg dat de alu bocht bijna plat is .
wat kan ik hier nog mee doen of is die rijp voor de ijzer bak ?
hier een foto ervan .
ik hoor het wel van jullie mvg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten