Pagina 3 van 4

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: do jun 17, 2010 4:35 pm
door boedr
Kun je toch instellen;)
Verder weet heb ik hem gewoon zo ingelopen, stond afgesteld op plusminus 6000 toeren

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: do jun 17, 2010 5:10 pm
door fg-rijder
hallo

zoals ik zie zijn de teflon koppelings wel degelijk goed dus !

die zijn er in 2 soorten dacht ik 3 punts en 4 punts toch ?
of is die 4punts een anders soort/merk ?

en ron dat klopt veel op deze wagen is veranderd jammer genoeg , heb um zo over gekocht en moet er maar mee leren leven :P

en het is indd erg jammer als het veertje breekt tijdens een wedstrijd of wat anders , heb er verder niet veel verstand van van die koppelingen , maar ik ga me er wel in verdiepen want het is wel belangrijk dat ie goed werkt de hele wagen en dat ie goed op toeren komt !


zal de wagen van het weekend even uitlaten en eventuweel een filmpje maken dan kenne jullie zien hoe die koppeling werkt en of er eventuweel nog iets anders kan kwa afstelling of andere koppeling !!

en ik wacht nog steeds op mijn accu die ik betsteld heb ,als ik die heb kan ik er pas mee rijden !

en welke benzine is nu goed dan want ik reed altijd 95 ongelood , maar veel mensen rijden met 98 of super of hoe dat ook allemaal heet nu !

alvast bedankt .

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: do jun 17, 2010 6:14 pm
door fg-rijder
hallo ronw

ik heb effe die fotos bekeken maar dat is de supercross !
ik heb een megacross L3 , en er bestaat ook nog een giga cross die is nog uitgebreider en mooier en jonger !

in elk geval bedankt !

mvg .

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: do jun 17, 2010 7:06 pm
door boedr
95 ongelood, 98 ongelood, v-power, bp ultimate het kan allemaal.
De olie is belangrijker! zorg dat je met olie smeert die tege hoge toeren kan en 1:25 is aan te raden om te smeren(1L olie op 25L benzine)
Maar ook mijn tip ga er eerst eens lekker mee rijden, die veranderingen zijn niet voor niets doorgevoerd.
Ik zou nu niet terrug gaan bouwen naar orgineel, het zou goed kunnnen dat dit 10 keer beter rijd.
teflon heb je ook wat variaties in, maar erg veel verschil zit er volgends mij niet in.
De meeste zijn e=instelbaar en 4 schoens.
Ik noem maar even een paar merken: lauterbacher, pitstop en elcon.
Ik zelf ben gegaan voor de elcon omdat deze ook zeer gunstig geprijst is, hij schijnt alleen wat moeilijker demonteerbaar te zijn maar hij heeft er bij nog nooit eraf gehoeven vandaar dat ik daar zelf niks over kan zeggen.

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: vr jun 18, 2010 9:59 am
door fg-rijder
hoi

oke dat is mooi , dan haal ik gewoon weer 95 ongelood , met daarnaast 2 takt oli vol synthetisch en voor hoogtoerige motoren , 1:25 gaat goed komen .

en de wagen laat ik ook zoals die nu is , alleen kan er niet mee rijden nu heb geen accu , die heb ik perongeluk verkocht bij me vorige auto dus zodoende dat die stil staat :)

heb btw wel een accu besteld maar die krijg ik vandaag of morgen binnen en dan ga ik er zeker effe mee rijden !

en wat de koppeling betreft ik probeer het eerst even met deze en dan kan ik altijd nog switchen naar een andere teflon !

maar werkt een teflon ook met een standaard lauterbacher potje uitlaat ?

mvg

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: vr jun 18, 2010 4:54 pm
door boedr
Waarom zou die niet werken?

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: zo jun 20, 2010 8:54 pm
door Jimme
Tip euro 98 heeft een hoger octaangehalte, meer verbranding, motortje loopt beter.

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: zo jun 20, 2010 9:24 pm
door Kristiaan
En dat merk jij? ;)

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: zo jun 20, 2010 9:52 pm
door Jimme
Viel mij wel op ja :mrgreen:

Is natuurlijk niet zon groot verschil als een Modellsport motor van 800 euro.. Maar alle kleine beetjes helpen toch ;)

Re: lauterbacher L3 megacross

Geplaatst: ma jun 21, 2010 10:37 am
door fg-rijder
ik hou het wel bij 95 ongelood rij toch alleen voor de fun en veel verschill merk je er toch niet van als je nou 98 of 95 gebruikt !

ik wacht nog steeds op mijn accu grrr , slechte service daar in almelo bij de molen , alles moet besteld worden niks op vooraad :(

zal morgen eens bellen .