Nog een keer dan maar!
Wat is het probleem dan? de Zeller armen zijn net zo lang(lees breed) als de hormann armen, dan zouden toch de zelfde krachten op de difbokken komen?
Waarom zouden de diffbokken dan alleen door zeller armen krom gaan?
De enige reden die ik kan bedenken is dat de armen van zeller niet krom gaan en de kracht die vrij komt door gaat naar de diffbokken,maar ik vind de kwaliteit van de hormann nu niet direct onderdoen aan de zellerarmen.
Maar dit is mijn gedachtengang, ik heb nog niet echt gelezen/gehoord waardoor en wat voor problemen er kunnen ontstaan.
ht-2 de lange brede versie bouwen 24-12-09 klaar
Moderator: Moderator's groep
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Dat is ook de enige reden die ik zou kunnen bedenkenMorris schreef:De enige reden die ik kan bedenken is dat de armen van zeller niet krom gaan en de kracht die vrij komt door gaat naar de diffbokken,
Geen idee ik heb de Zeller armen nog nooit gebruikt, dus kan geen vergelijking maken...Morris schreef:maar ik vind de kwaliteit van de hormann nu niet direct onderdoen aan de zellerarmen.
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Het verhaal doet de ronde dat er en zwikkie Hormann Diffbokken zijn geweest van mindere kwaliteit.
Dat is wat IK er van weet!
Je diffbok kan bijna niet gesloopt worden door je achterdraagarm. Komt vnl omdat de assen van Hormann echt slap zijn. Daar waar er iets zou moeten buigen bij een crash zou dat de pen zijn!
In een extremere klap zou dus (logisch denkend) bij een Hormannset de diffbok EN je draagarm krom gaan. Met Zeller zou de volgorde dan zijn: AS, dan DIFFBOK en DAN Zeller
Bij de Hormann set dan dus : AS, dan DIFFBOK EN DRAAGARM??
Maar ik vind ook dat het geen noodzaak is om Zeller aan te schaffen? Hormann heeft alles op elkaar afgestemd en IK heb de boel (lees draagarm achter/diffbok) nog nooit krom gereden!
Dat is wat IK er van weet!
Je diffbok kan bijna niet gesloopt worden door je achterdraagarm. Komt vnl omdat de assen van Hormann echt slap zijn. Daar waar er iets zou moeten buigen bij een crash zou dat de pen zijn!
In een extremere klap zou dus (logisch denkend) bij een Hormannset de diffbok EN je draagarm krom gaan. Met Zeller zou de volgorde dan zijn: AS, dan DIFFBOK en DAN Zeller
Bij de Hormann set dan dus : AS, dan DIFFBOK EN DRAAGARM??
Maar ik vind ook dat het geen noodzaak is om Zeller aan te schaffen? Hormann heeft alles op elkaar afgestemd en IK heb de boel (lees draagarm achter/diffbok) nog nooit krom gereden!
- ratjetoet
- Actieve poster
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do dec 27, 2007 6:34 pm
- Provincie: Friesland
- Merk: horman
- Type: tk09
- Zenderset: 3pks
- Frequentie: spec
- Locatie: op de baan
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
hoi
dat verhaal klopt dat er een partij verkeerd gefreesde diff. bokken zijn.
als het goed is kan je bij je eigen leverancier ze om ruilen voor een nieuwe.
en ik rij hormann 2008 in exloo
dat verhaal klopt dat er een partij verkeerd gefreesde diff. bokken zijn.
als het goed is kan je bij je eigen leverancier ze om ruilen voor een nieuwe.
en ik rij hormann 2008 in exloo
Laatst gewijzigd door ratjetoet op wo jan 09, 2008 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- !AM!
- Actieve poster
- Berichten: 119
- Lid geworden op: wo jan 09, 2008 5:59 pm
- Land: Holland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: Elcon
- Type: Cleon MMX
- Zenderset: Sanwa M11X
- Frequentie: 2,4Ghz
- Club: WWW.HMRC.NL
- Locatie: Anna Paulowna
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Hormann heeft nu ook de nieuwe achterdraag arme xxl 2008 versie, Ik ga ze in exloo uitproberenRoel schreef:Tja..een moeilijke keuze. Met de Zeller set rijden al behoorlijk wat rijders rond. Bij mijn weten zijn ze onverwoestbaar.
De verlengde draagarmen van Hormann zijn net uit en moeten zich nog bewijzen in duurzaamheid. De auto wordt dan net zo breed als met de Zeller set (toch?), dus sneller zal hij wel zijn als de korte draagarmen.
Ik ben benieuwd..
Weet iemand trouwens wanneer de Hormann 2008 uitkomt ?
mmzllss
Gr Alex
- yosemite sam
- Regelmatig hier
- Berichten: 661
- Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
- Land: nl
- Provincie: Utrecht
- Merk: hormann ht-2
- Zenderset: spectrum
- Club: mrcu
- Website: http://www.mrcu.nl
- Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
ik heb inmiddels de bodemplaat en de armen binnen gekregen, ik kan dus aan het bouwen gaan beginnen.
natuurlijk nog wat vergeten maar dat zal ik maar gelijk bij bestellen, ook nu nog even op zoek naar een body want ik wil eens proberen iets anders kwa model er op te maken.
natuurlijk nog wat vergeten maar dat zal ik maar gelijk bij bestellen, ook nu nog even op zoek naar een body want ik wil eens proberen iets anders kwa model er op te maken.
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Ik heb wel eens een beetle kap gemonteerd gezien op een HT2, persoonlijk vind ik het er super mooi uitzien. Volgens mij moet je dan wel de zijbakken zelf maken uit kunststof. De body ligt lekker laag op het chasis. Eens kijken of ik een foto kan vinden.yosemite sam schreef: ook nu nog even op zoek naar een body want ik wil eens proberen iets anders kwa model er op te maken.
mmzzllss Roel
Velle est posse
- yosemite sam
- Regelmatig hier
- Berichten: 661
- Lid geworden op: ma feb 19, 2007 10:19 pm
- Land: nl
- Provincie: Utrecht
- Merk: hormann ht-2
- Zenderset: spectrum
- Club: mrcu
- Website: http://www.mrcu.nl
- Locatie: ijsselstein http://www.mrcu.nl
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
die heb ik idd ook gezien, maar er zijn ook rally modellen van protech als ik me niet vergis.
eens kijken of daar wat tussen zit dat evt pas te maken is op de horrie, tuurlijk komt er ook een gewone op maar het zou leuk zijn als er ook een ander model op te maken is.
eens kijken of daar wat tussen zit dat evt pas te maken is op de horrie, tuurlijk komt er ook een gewone op maar het zou leuk zijn als er ook een ander model op te maken is.
http://www.mrcu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flying Dutchman
- Regelmatig hier
- Berichten: 668
- Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
- Land: NL
- Provincie: Overijssel
- Merk: Hörmann
- Type: HT3 & HMT
- auto 2: Killer Krawler
- Type 2: Axial Wraith
- Zenderset: 4PK
- Frequentie: 2,4 GHZ
- Club: www.MOATN.nl
- Website: www.RC-BMC.nl
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Dan vraag IK het wel...
WAT is er nieuw aan de 2008 achterdraagarm van Hormann??
WAT is er nieuw aan de 2008 achterdraagarm van Hormann??
- EJS
- Bigscale Guru
- Berichten: 760
- Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
- Provincie: Noord-Holland
- Club: HMRC
- Website: www.hmrc.nl
- Locatie: HHW-Zuid
- Contacteer:
Re: ht-2 de lange brede versie bouwen
Brain had die vorig jaar op zijn HT2 (kort).Roel schreef:Ik heb wel eens een beetle kap gemonteerd gezien op een HT2
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten