super Ron
om de shocks recht onder de shocktower te krijgen kun je toch even een nieuwe tower frezen, voor jou toch een koud kunstje
ik heb even een tekening gemaakt hoe je er eentje zou kunnen maken waarmee je de shocks midden onder je tower krijgt.
misschien is het een idee
grtz. Gied
MonsterBeetle Pro XL/XL
Moderator: Moderator's groep
- gied1972
- Al langer hier
- Berichten: 286
- Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: Sprinter
- Type: RC-72
- Zenderset: Spektrum DX3S
- Frequentie: Spektrum
- Website: bigscalelimburg.nl
- Locatie: Haelen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 24 Jan 2009
Wat niemand kan, kan ik ook
- Mijnheer Rob
- Stamgast
- Berichten: 792
- Lid geworden op: ma jan 29, 2007 9:40 pm
- Merk: FG/Technokit/Hormann
- Type: Marder/EXS/HT2
- Zenderset: XR6 - 3PM
- Frequentie: 50
- Locatie: Aarle-Rixtel
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 24 Jan 2009
Ziet er goed uit Ron!
Laat je de scherpe kant aan de draagarmen zitten of komt daar nog een afschuining of radius aan?\
Hoe bedoel je in het midden van de draagarm? Dat ze er niet zo ver onderuit steken (verticaal gezien bevestigingspunt in het midden van de draagarm?) Dichter naar chassis toe (let op, krachten op demper worden dan stuk hoger) of in lengterichting van wagen verplaatsen?
Even naar de tekening van Gied gekeken. Die hoeken van de onderzijde van het gat in het vooraanzicht zou ik dan wel van een radius voorzien. Dit kun je zo niet frezen... Heb echter zo het idee dan Ron al in z'n hoofd heeft zitten hoe ie het op gaat lossen
Laat je de scherpe kant aan de draagarmen zitten of komt daar nog een afschuining of radius aan?\
Hoe bedoel je in het midden van de draagarm? Dat ze er niet zo ver onderuit steken (verticaal gezien bevestigingspunt in het midden van de draagarm?) Dichter naar chassis toe (let op, krachten op demper worden dan stuk hoger) of in lengterichting van wagen verplaatsen?
Even naar de tekening van Gied gekeken. Die hoeken van de onderzijde van het gat in het vooraanzicht zou ik dan wel van een radius voorzien. Dit kun je zo niet frezen... Heb echter zo het idee dan Ron al in z'n hoofd heeft zitten hoe ie het op gaat lossen
In m'n bigscale garage: Marder Race, Technokit EXS superlight & Hörmann HT2
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 24 Jan 2009
Dat is wel een heel blok aluminium dat ik daarvoor nodig heb en dat heb ik niet!!!!gied1972 schreef:super Ron
om de shocks recht onder de shocktower te krijgen kun je toch even een nieuwe tower frezen, voor jou toch een koud kunstje
ik heb even een tekening gemaakt hoe je er eentje zou kunnen maken waarmee je de shocks midden onder je tower krijgt.
misschien is het een idee
grtz. Gied
Ik heb pas nog een doos met stukken alu gekregen van een freesbedrijf hier in de buurt.
maar zulke stukken zitten daar niet bij
Aluminium koop ik nooit of zelden!!!!
Het is ook nogal veel werk, omdat er nog van alles meer aan de shocktower moet zoals, de zijplaten, kapsteunen en rolkooi bevestiging.
Daarintegen is volgens mij de Elcon shocktower de lichtste op dit moment.
En daar wil ik graag gebruik van maken, nu gewicht door het gebruik van aluminium zal toenemen.
@Rob,,,,
Schuine kant,,,,, ja mischien, ik heb nog iets uitgedacht om dit te kunnen doen.
Ik weet alleen niet of dit werkt,,,,, ik moet dit nog gaan proberen.
Detail staat ook hoog bij mij
Wat betreft de schokbreker plaatsing!!!
Bij gebruik van de 2 originele schokbrekers zitten deze achter en voor de shocktower gemonteerd.
Nu bij 1 exemplaar staat dit niet zo mooi.
Ik ga hem dus met 2 kleine plaatjes aluminium die voor en achter de shocktower geplaatst gaan worden de schokbreker onder de shoktower plaatsen.
Nu komt de schokbreker mooi in het midden van de draagarm en op lijn met de fusee te staan.
De stand wordt hiermee niet veranderd.
Iedereen bedankt voor de reactie's
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 24 Jan 2009
Zo even een kleine update van deze kant,,,,,,,,
na veel pas en meetwerk heb ik maar besloten om de schokbreker weer voor de shocktower te plaatsen.
Reden,,,,,,
Bij het plaatsen onder de shocktower raakten de piggybacks wel erg snel de draagarmen waardoor er minder veerweg overbleef, niet genoeg naar mijn idee.
Ik heb nu een paar kleine steuntjes gefreesd die ook precies op de standaard gaten van de draagarmen passen.
Ik heb nu de draagarmen op exact dezelfde hoogte als het origineel en met maximale veerweg.
Ook ben ik bij de achterkant flink aan het passen geweest met de lengte van de schokbrekers.
Naar wat ideëen op te hebben gedaan van Losi850 (rcbigscaleforum) heb ik ze bijna op dezelfde plaats gezet, alleen nu niet aan de draagarmpennen maar met een paar gefreesde steuntjes, het past allemaal maar net.
Ik heb van 2 verzonken M4 imbusjes de conische kant op de draaibank eraf gedraaid, het lijkt nu net een spijker.
Hiermee zit de schokbrekervoet vast geschroeft in het nieuwe steuntje.
Door de platte kop die hij nu heeft kan de schokbrekervoet er niet af en zit hij heel dicht op de fuseepen.
Ook hier weer exact dezelfde rijhoogte als het origineel maar ook hier weer met maximale veerweg van de Integy shocks.
Het mooiste vind ik wel dat de vlinder hierdoor intakt is gebleven.
Er komen nog ander schokbrekervoetjes op, dezelfde die Elcon ook gebruikt.
Dit zijn de IGUS EBRM-04.
Als deze zijn geplaatst dan zal de veerschotel net vrij staan van de draagarm.
Ook even bezig geweest met de verlenging van de rolkooi naar de shocktower toe.
Op de foto is mooi te zien hoeveel langer de de bodemplaat nu eigelijk is.
Voor de zelfgemaakte buisjes heb ik 2 aluminium busjes gedraaid met daarin M4 schroefdraad. Deze heb ik in de uiteinden van de buisjes gelijmd met 2-componenten metaal lijm.
Zo kan ik ze nu mooi vanaf de voorkant van schocktower met verzonken imbusjes vastschroefen zonder het kunstof stukje wat daar eerst met een parker vastzat.
Ik ben nu aan het bedenken of ik fuseeverlengers wil of niet.
Het voordeel hiervan zou zijn dat het wiel iets naar binnen veert, zodat het minder hapt in een bocht.
Maar als ik nu naar de Hörmann kijk, heeft deze nog nooit een fuseeverlenger gehad.
De Cleon daarin tegen heeft dit standaard weer wel.
wat nu de beste oplossing is,,,,,,, wie kan mij dit uitleggen.
Of ik maak een gebogen arm naar de fusee toe zodat de bovenarm wel omhoog gaat en verder van het grote tandwiel vandaan komt te zitten.
Graag reactie hierop ideëen zijn welkom
na veel pas en meetwerk heb ik maar besloten om de schokbreker weer voor de shocktower te plaatsen.
Reden,,,,,,
Bij het plaatsen onder de shocktower raakten de piggybacks wel erg snel de draagarmen waardoor er minder veerweg overbleef, niet genoeg naar mijn idee.
Ik heb nu een paar kleine steuntjes gefreesd die ook precies op de standaard gaten van de draagarmen passen.
Ik heb nu de draagarmen op exact dezelfde hoogte als het origineel en met maximale veerweg.
Ook ben ik bij de achterkant flink aan het passen geweest met de lengte van de schokbrekers.
Naar wat ideëen op te hebben gedaan van Losi850 (rcbigscaleforum) heb ik ze bijna op dezelfde plaats gezet, alleen nu niet aan de draagarmpennen maar met een paar gefreesde steuntjes, het past allemaal maar net.
Ik heb van 2 verzonken M4 imbusjes de conische kant op de draaibank eraf gedraaid, het lijkt nu net een spijker.
Hiermee zit de schokbrekervoet vast geschroeft in het nieuwe steuntje.
Door de platte kop die hij nu heeft kan de schokbrekervoet er niet af en zit hij heel dicht op de fuseepen.
Ook hier weer exact dezelfde rijhoogte als het origineel maar ook hier weer met maximale veerweg van de Integy shocks.
Het mooiste vind ik wel dat de vlinder hierdoor intakt is gebleven.
Er komen nog ander schokbrekervoetjes op, dezelfde die Elcon ook gebruikt.
Dit zijn de IGUS EBRM-04.
Als deze zijn geplaatst dan zal de veerschotel net vrij staan van de draagarm.
Ook even bezig geweest met de verlenging van de rolkooi naar de shocktower toe.
Op de foto is mooi te zien hoeveel langer de de bodemplaat nu eigelijk is.
Voor de zelfgemaakte buisjes heb ik 2 aluminium busjes gedraaid met daarin M4 schroefdraad. Deze heb ik in de uiteinden van de buisjes gelijmd met 2-componenten metaal lijm.
Zo kan ik ze nu mooi vanaf de voorkant van schocktower met verzonken imbusjes vastschroefen zonder het kunstof stukje wat daar eerst met een parker vastzat.
Ik ben nu aan het bedenken of ik fuseeverlengers wil of niet.
Het voordeel hiervan zou zijn dat het wiel iets naar binnen veert, zodat het minder hapt in een bocht.
Maar als ik nu naar de Hörmann kijk, heeft deze nog nooit een fuseeverlenger gehad.
De Cleon daarin tegen heeft dit standaard weer wel.
wat nu de beste oplossing is,,,,,,, wie kan mij dit uitleggen.
Of ik maak een gebogen arm naar de fusee toe zodat de bovenarm wel omhoog gaat en verder van het grote tandwiel vandaan komt te zitten.
Graag reactie hierop ideëen zijn welkom
- speedy_h.a.r.m
- Junior gebruiker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:45 am
- Land: nl
- Provincie: Utrecht
- Merk: harm
- Type: sx3
- Zenderset: futaba 3pks
- Frequentie: 2.4 Ghz
- Club: amca/evmc
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 22 Feb 2009
mooie foto's maar 1 vraag komje wel weg met eventuele montage van hydrolische achter remmen,als ik goed kijk gaat het niet helemaal passen.(of het geeft een vertekend beeld ,sorry daar voor als het zo is)
grtz
grtz
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 22 Feb 2009
Het is niet de bedoeling dat er remmen op de achterfusee's komen.
In de toekomst wil ik de aadrijflijn van Elcon ernog op hebben met de diffrem.
Voorkant wil ik wel naar remmen op de fusees, maar alles op zijn tijd.
In de toekomst wil ik de aadrijflijn van Elcon ernog op hebben met de diffrem.
Voorkant wil ik wel naar remmen op de fusees, maar alles op zijn tijd.
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 22 Feb 2009
Weer een kleine updat van deze kant.
Ik heb voor de Integy schokbrekers kleine conische busjes gedraaid om de schokbrekers te kunnen monteren aan de shocktowers.
de Integy's hebben M8 terwijl er maar M4 op de shocktowers past.
Ik heb ze conisch gemaakt zodat de schokbreker zelf scheef mag staan zonder dat de boel wringt.
Ook heb ik de gaten in de bodemplaat geboord voor montage van de zijplaten.
M4 draad erin, nu kunnen we binnenkort de zijplaten aan de voorzijde ter hoogte van de shocktower gaan pasmaken, zodat de Integy's deze niet raken.
Ook even aan het passen geweest met de rolkooi, past allemaal mooi.
Zie de foto's
Ik heb voor de Integy schokbrekers kleine conische busjes gedraaid om de schokbrekers te kunnen monteren aan de shocktowers.
de Integy's hebben M8 terwijl er maar M4 op de shocktowers past.
Ik heb ze conisch gemaakt zodat de schokbreker zelf scheef mag staan zonder dat de boel wringt.
Ook heb ik de gaten in de bodemplaat geboord voor montage van de zijplaten.
M4 draad erin, nu kunnen we binnenkort de zijplaten aan de voorzijde ter hoogte van de shocktower gaan pasmaken, zodat de Integy's deze niet raken.
Ook even aan het passen geweest met de rolkooi, past allemaal mooi.
Zie de foto's
- JFC-Racing
- -
- Berichten: 199
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 1:11 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: FG
- Type: EVO/Marder
- Zenderset: profi-car R1
- Club: JFC-Racing Team
- Website: www.JFC-Racing.nl
- Locatie: Best
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 8 MAART 2009
he ron dat ziet er dik uit
wat zo'n frees machintje al niet kan
wat zo'n frees machintje al niet kan
Mvg JFC-Racing Team
http://www.JFC-Racing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; De FG modellsport, HPI Baja Racing en Losi 5ive-T specialist van nederland.
http://www.JFC-Racing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; De FG modellsport, HPI Baja Racing en Losi 5ive-T specialist van nederland.
- gied1972
- Al langer hier
- Berichten: 286
- Lid geworden op: wo okt 22, 2008 8:08 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Merk: Sprinter
- Type: RC-72
- Zenderset: Spektrum DX3S
- Frequentie: Spektrum
- Website: bigscalelimburg.nl
- Locatie: Haelen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 8 MAART 2009
erg netjes Ron... wederom vakwerk
grtz. Gied
grtz. Gied
Wat niemand kan, kan ik ook
- RonW
- Stamgast
- Berichten: 951
- Lid geworden op: wo nov 28, 2007 10:44 pm
- Land: NL
- Merk: Homemade
- Type: Monsterbeetle Pro XL
- auto 2: Losi
- Type 2: 22T
- Zenderset: Spectrum DX3C
- Frequentie: 2.4GHz DSM
- Club: RCLargescale
- Locatie: Ommen
- Contacteer:
Re: MonsterBeetle Pro XL/XL project! update foto's 8 MAART 2009
Bedankt voor de reactie's
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten