Mijnheer Rob schreef:
Krukwangen moeten ook compenseren voor het gewicht van de zuiger, te lichte zuiger met standaard krukas lijkt me niet al te best voor bijvoorbeeld krukaslagers
Dat weet ik niet hoe het zit, ik heb nooit motervoertuigen techniek gevolgt
. Het lijkt me dat 3 gram niet zoveel uit zal halen. Er lijkt wel 0.1 mm van de cilinder voet te zijn afgedraait. Wellicht compenseert de verhoogde compressie (tegendruk) het verminderde gewicht van de cilinder.
Maar vandaag eens een freesje in de carter gezet.
Rechter carterhelft en onbewerkt.
Rechter carterhelft en bewerkt.
Rechter carterhelft en onbewerkt.
Rechter carterhelft en bewerkt.
Rechter carterhelft en onbewerkt met orginele cilinder.
Rechter carterhelft en bewerkt met orginele cilinder.
Linker carterhelft en niet bewerkt.
Linker carterhelft en bewerkt.
Linker carterhelft en bewerkt.
Linker carterhelft en bewerkt.
Linker carterhelft en bewerkt met de orginele cilinder.
Ik heb toch behoorlijk wat eruit gefreesd. Tja wat moet ik er van zeggen, gewoon frezen totdat de lucht de meest onbelemmerde doorgang heeft. Ik heb de carterhelft netjes aangesloten op de spoelpoort.
Ik ga morgen eens aan de slag met de spoelpoorten. Wellicht dat na het bewerken van de spoelpoorten nog wat uit het carter moet halen om e.a. goed aan te sluiten (achteraf had ik het beter anders om kunnen doen, maarja aldoende leert men)
mmzllsss