Pagina 6 van 10

Geplaatst: di nov 27, 2007 8:28 pm
door Roel
Ik heb vanavond weer eens met de dremel in de cilinder gezeten ;)

De inlaatpoort heb ik circa een 1,5 mm verbreed. De uitlaatpoort wat opgeruwd.

Afbeelding
Orgineel

Afbeelding
Bewerkt (schrik niet de foto vertekend, er is in de hoogte bijna niks uitgehaalt, alleen in de breedte)

Wat me verder opviel was dit de inlaatpoort in mijn defecte tuningscilinder dichter richting de spoelpoort was gebracht.
Waarschijnlijk om lucht en spoeling sneller de cilinder in te laten.
Afbeelding
Orgineel

Afbeelding
Bewerkt


Ik ben benieuwd at het resultaat wordt...nu eens pakkingen bestellen want daar ben ik door heen :oops:
De motor monteren en eens kijken wat hij doet...met deze drukke dagen zal het waarschijnlijk de meeting in Breukelen zijn. :cry:

mmzzllss

Geplaatst: di nov 27, 2007 9:07 pm
door olibier
zeer tof dat je al deze info deelt met ons
maar presteert de motor nu beter of slecht?
in ieder geval :thumleft: bedankt
:rock: :rock:

Geplaatst: di nov 27, 2007 9:55 pm
door Roel
tot nu toe beter, hij reageerd sneller op het gas, maar wat de laatste aanpassingen doet weet ik nog niet.. ;)


mmzlls

Geplaatst: di nov 27, 2007 10:43 pm
door olibier
hehe ben blij om te horen dat het wat heeft uitgehaald dit ga ik ooit mss zelf ook eens properen :oops:

groeten
oli-4

Geplaatst: wo nov 28, 2007 7:02 am
door marc
ik ben echt benieuwd wat deze up-date nu gaat doen!!! :shock:

ik vond het blokkie in echt heel mooi lopen, en dat voor zijn eerste tankjes :shock:

mooi project Roel

greetz

Geplaatst: wo nov 28, 2007 9:56 am
door Dr.Dre.
Roel schreef:tot nu toe beter, hij reageerd sneller op het gas, maar wat de laatste aanpassingen doet weet ik nog niet.. ;)


mmzlls
@ Roel ik ben heel benieuwd hoe hij loopt na al jou aanpassingen, wellicht dat ik ook maar ff moet Dremelen in DECEMBER

op een loose dag !!!!, ik ( wij ) blijven dit volgen Man. gr.Dr.Dre. ;) ;)

Geplaatst: wo nov 28, 2007 7:30 pm
door Roel
Zo vanavond was de uitlaatpoort aan de beurt:
Hier zie dat de zijkanten van de poort meer naar boven en binnen zijn gebracht.

Afbeelding
orgineel

Afbeelding
Bewerkt

Nog een keer de inlaat:
Afbeelding
orgineel

Afbeelding
Bewerkt

Nog even de finishing touch ;) ;) ;) (erg dikke knipoog dus)

Afbeelding
Afbeelding
:floor: :schater:


mmzzllsss

Geplaatst: wo nov 28, 2007 7:35 pm
door EJS
Roel schreef:Nog even de finishing touch ;) ;) ;)
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: vr nov 30, 2007 11:49 am
door rc-rob
Hej Roel is het geen idee om een toerenteller van een brommer erop te zetten
die zitten onder de bougie weet ik nog van de brommercross eerder daar werden die ook veel gebruikt
hier een foto:
Afbeelding
Afbeelding
het hoogste toerental slaat die dan op..dan kun je egt zien of het ook verschil maakt waar je mee bezig bent.. ;)
http://www.josdijkman.nl heeft die wel..staan ook mooie fluor benzine slangen op trouwens :lol:
en ga je de zuiger ook nog aanpassen..:
Afbeelding

Greetz Rob

Geplaatst: vr nov 30, 2007 1:07 pm
door Roel
Aan de zuiger ga ik ook wel eens aanbeginnen...maar alles stap voor stap..anders weet ik niet welke aanpassing wat doet.

De toerenteller is niet nodig, de tuningblokjes van Pase of Pitstop draaien niet echt veel meer toeren, het gaat mij meer om de trekkacht. Dus ik heb liever dat hij sneller in de toeren klimt i.p.v hogere toptoeren.


mmzzzllss