Cursusje Fasmask aanbrengen...

Post hier je vragen, antwoorden en tips over bodies, Spuiten, Airbrush en Special Paint

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor Flying Dutchman » vr jul 31, 2009 3:44 pm

Zo... om eens verder te borduren op het eerdere topic, nu het insmeren van Fasmask.
Dit is in feite een hele makkelijk handeling, maar voor degene die zich er geen beeld bij voor kan stellen.... hier een korte uitleg.

De kap is voor deze stap geschuurd, afgetekend en gereinigd, zoals in het eerdere topic al is beschreven.

Bij het werken met Fasmask heb je 3 zaken nodig: Een pot Fasmask, een goedkope kwast en een kop koffie!

Afbeelding

Schud de pot Fasmask even en draai de dop eraf. Het is de eerste keer even schrikken dat spul, maar wees niet getreurd... het droogt echt transparant op!

Afbeelding

Dan de kwast erin en de kap helemaal insmeren. Doe het niet te dun, maar ook niet te dik.

Afbeelding

Afbeelding

De eerste laag dient even te drogen. Je kunt dit doen met een föhn, maar ik laat het spul gewoon zijn eigen gang gaan. Haastige spoed is maar zelden goed, denk ik maar. De kwast moet je in die tijd even eerst reinigen onder de kraan, anders kun je die wegdonderen...

Als de eerste laag droog is en dus weer transparant, dan smeer je de tweede laag erin. Zelfde dikte, zelfde ritueel. En zo ook met laag drie.

Het eindresultaat zal er ongeveer uit moeten zien als onderstaande:

Afbeelding

Afbeelding

Als de drie lagen erin zitten en droog zijn...... dan kun je je tekeningen aan de binnenkant uitsnijden met bijvoorbeeld een scalpel.
Snijd wel ALLES in één keer uit, want als je één keer met verf gaat spuiten, zie je geen tekening meer terug!! Tot slot nog even de kwast reinigen en dan kun je die de volgende keer zo weer gebruiken.
Uhh.. bedenk wel, dat het aanbrengen van 3 lagen even zijn tijd nodig heeft! Ik doe zelf vaak Dag 1: 's morgens laag 1, Dag 1: 's avonds laag 2 en Dag 2: 's ochtends laag 3. 's Avons op Dag 2 kun je dan dus de kap snijden en starten met spuiten....

Ik hoop dat het weer duidelijk is allemaal en anders dan zie ik de vragen wel verschijnen!
Afbeelding

Dr.Dre.

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor Dr.Dre. » vr jul 31, 2009 8:38 pm

@ Heel duidelijk gedaan enne nice foto's Flying Dutchman =D> =D> ,en als je veel haast hebt doe je alles in 2uur tijd :-$ , ( heb ik 1 keer gedaan :???: ) gaat wel maar het is wel stress vooral met dat uitsnijden,,,,tis geen aanrader MOI manier :lol: ,gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
turbo
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 9:12 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: fg
Type: evo
Zenderset: 3pk spektrum
Club: raco2000

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor turbo » zo okt 03, 2010 4:43 pm

hey herald ik heb even een vraagje over het spuiten van mijn body ik heb de fasmask cursus gevolgt :mrgreen: dat zit er goed in
maar nu komt hetvolgende
de zijkanten van de body worden fluor groen en de binnenkant motorkap en dak worden blauw met op het dak een fluor groene tribal maar wat ga ik als eerste spuiten ?
als ik het fluor groen eerst doe komt er daarna blauwe nevel op en word het lelijk en zo denk ik andersom ook ??
kan je het mischien uitleggen hoe te beginnen ?
als laatste laag spuit ik er een witte laag in voor het goed uitlaten komen van de kleuren
groeten
fg evo

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor Jimme » zo okt 03, 2010 5:34 pm

Met de donkerste kleur beginnen, en eindigen met de lichtste kleur ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
turbo
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 9:12 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: fg
Type: evo
Zenderset: 3pk spektrum
Club: raco2000

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor turbo » zo okt 03, 2010 5:50 pm

ja dat had ik zelf ook wel door maar het zijn allebij niet egt donkere kleuren ;)
en die fasemask blijft dat plakkerig of droogt dat helemaal op?
fg evo

Gebruikersavatar
Flying Dutchman
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 668
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 10:27 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: Hörmann
Type: HT3 & HMT
auto 2: Killer Krawler
Type 2: Axial Wraith
Zenderset: 4PK
Frequentie: 2,4 GHZ
Club: www.MOATN.nl
Website: www.RC-BMC.nl
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor Flying Dutchman » zo okt 03, 2010 8:54 pm

Felle kleuren zijn vaak transparant. Die dus afspuiten met wit.
Ik spuit de boel er dik in, en bij mij zie je geen kleuren doorschijnen ... zelfs niet als ik met wit zou beginnen.
Beter wel van donker naar licht, maar de lagen dus gelijk even van wit voorzien (zeker als ze dus slecht dekken) op die manier zal nevel van een andere kleur dus geen invloed meer hebben... snappie hem zo?

Oh ja..de fasmask blijft idd wel een beete pikkerig... niet nat,maar voelt zeker stroef/pikkerig...
Afbeelding

Gebruikersavatar
turbo
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 9:12 pm
Land: nl
Provincie: Utrecht
Merk: fg
Type: evo
Zenderset: 3pk spektrum
Club: raco2000

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor turbo » ma okt 04, 2010 6:48 pm

toppie :mrgreen: ik zal het resultaat hier plaatsen als het klaar is :) het is me eerste body die ik zo spuit dus heeft wat schoonheids foutjes :oops:
fg evo

Gebruikersavatar
Tiemen
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 156
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 4:13 pm
Land: Nederland
Provincie: Overijssel
Merk: HPI
Type: Baja 5T
Zenderset: Sanwa MX-3FHSS
Frequentie: 2.4GHz
Club: RC Elburg
Locatie: Genemuiden

Re: Cursusje Fasmask aanbrengen...

Berichtdoor Tiemen » di okt 05, 2010 8:20 am

Ben erg benieuwd naar het resultaat!


Terug naar “Bodies, Spuiten, Airbrush en Special Paint”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten