Re: Baja 5B filmpje
Moderator: Moderator's groep
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Re: foto's van me marder en baja 5B SS
oww acht je bedoelt me beadlocks .. :P hehe ja dat denk ik ook wel het is nu in iedergeval nog even mooi
- jb bigscale
- Ingeburgerd
- Berichten: 90
- Lid geworden op: di sep 09, 2008 8:46 pm
- Land: nederland
- Provincie: Flevoland
- Merk: hpi
- Type: baja 5T/B
- auto 2: pt 6526811
- Zenderset: sanwa M11X
- Club: rc4all.nl
- Locatie: lelystad
Re: Re: foto's van me marder en baja 5B SS
Is ook zo, maar dan is het weer lekker stoffig he.
Maar het ziet er in ieder geval erg goed uit voor morgen.
gr jan
Maar het ziet er in ieder geval erg goed uit voor morgen.
gr jan
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: foto's van me marder en baja 5B SS
afgelopen zondag weer naar een meeting geweest in Almere. was der weer vreselijk gezellig en we hadden een vrij technichse baan.
daar werden de skills wel ffies op de proef gestelt.
hier even een lichte indruk..
Me baja ging wel aardig maar omdat de baan vrij glad was, had de reet nog wel eens de neiging uit te breken. In principe vind ik het wel fijn om een beetje powerslidend door de bochten te gaan ( Ik weet het.. je rijd zo niet de snelste baan) maart zoals het gister stond vond ik em toch te ver gaan.
Om dat een beetje tegen te werken heb ik mijn Camber iets positiever/negatiever gezet ( bovenkant wiel iets naar buiten)
hierdoor werd ie wel wat rustiger in de bochten en kon ik me iets meer veroorloven qua uitbreken en corrigeren. Maar ik vond hem nog steeds te veel glijden aan de achterkant. Nou denk ik dat als ik me camber nog meer naar buiten zet dat ik weer in een oud probleem kom.. happen in de bocht.. bij de vorige wedstrijd heb ik door dit euvel een turnbuckle gebroken en een kans op een beker..
Ik had begrepen ergens dat de toespoor van je achter wielen ook wel wat kunnen doen hieraan. Nou heb ik me toespoor wat naar buiten gezet. bij de SS Word standaard de 4 graden toespoor plaat gebruikt. deze heb ik vervangen met de 3 graden toespoor omdat ik toen juist vond dat me auto niet genoeg uitbrak en ik het idee had dat ik er meer onderstuur door kreeg.
dus nou is een beetje me vraag hier. wat ken ik doen aan de ophanging van me baja zodat mijn reet minder uit breekt. ik Niet meer onderstuur krijg dan nu. ( dat staat namelijk wel goed)
en hij niet gaat happen in de bocht. ???
hier trouwens nog wat foto's van gister.
mede rijder over de schans
mijn baja in actie.
nog een foto van waar we reden.
en tot slot.
me maat en ons standje met me woeste corrolla erbij
daar werden de skills wel ffies op de proef gestelt.
hier even een lichte indruk..
Me baja ging wel aardig maar omdat de baan vrij glad was, had de reet nog wel eens de neiging uit te breken. In principe vind ik het wel fijn om een beetje powerslidend door de bochten te gaan ( Ik weet het.. je rijd zo niet de snelste baan) maart zoals het gister stond vond ik em toch te ver gaan.
Om dat een beetje tegen te werken heb ik mijn Camber iets positiever/negatiever gezet ( bovenkant wiel iets naar buiten)
hierdoor werd ie wel wat rustiger in de bochten en kon ik me iets meer veroorloven qua uitbreken en corrigeren. Maar ik vond hem nog steeds te veel glijden aan de achterkant. Nou denk ik dat als ik me camber nog meer naar buiten zet dat ik weer in een oud probleem kom.. happen in de bocht.. bij de vorige wedstrijd heb ik door dit euvel een turnbuckle gebroken en een kans op een beker..
Ik had begrepen ergens dat de toespoor van je achter wielen ook wel wat kunnen doen hieraan. Nou heb ik me toespoor wat naar buiten gezet. bij de SS Word standaard de 4 graden toespoor plaat gebruikt. deze heb ik vervangen met de 3 graden toespoor omdat ik toen juist vond dat me auto niet genoeg uitbrak en ik het idee had dat ik er meer onderstuur door kreeg.
dus nou is een beetje me vraag hier. wat ken ik doen aan de ophanging van me baja zodat mijn reet minder uit breekt. ik Niet meer onderstuur krijg dan nu. ( dat staat namelijk wel goed)
en hij niet gaat happen in de bocht. ???
hier trouwens nog wat foto's van gister.
mede rijder over de schans
mijn baja in actie.
nog een foto van waar we reden.
en tot slot.
me maat en ons standje met me woeste corrolla erbij
- jb bigscale
- Ingeburgerd
- Berichten: 90
- Lid geworden op: di sep 09, 2008 8:46 pm
- Land: nederland
- Provincie: Flevoland
- Merk: hpi
- Type: baja 5T/B
- auto 2: pt 6526811
- Zenderset: sanwa M11X
- Club: rc4all.nl
- Locatie: lelystad
Re: Re: foto's van me marder en baja 5B SS
Ja was zeker weer een geslaagde dag in almere.
Wat betreft de afstelling van de auto, is er ook heel veel te vinden in de bandenkeus.
Ben daar gisteren wat mee aan het spelen geweest, en dat scheelde heel erg veel aan het rijgedrag.
Mooie plaatjes geworden, natuurlijk vooral die van die vliegende 5T (mis ik wel de mooiste van hier)
En tot de 25e dan maar weer he in almere.
gr jan
Wat betreft de afstelling van de auto, is er ook heel veel te vinden in de bandenkeus.
Ben daar gisteren wat mee aan het spelen geweest, en dat scheelde heel erg veel aan het rijgedrag.
Mooie plaatjes geworden, natuurlijk vooral die van die vliegende 5T (mis ik wel de mooiste van hier)
En tot de 25e dan maar weer he in almere.
gr jan
- Roel
- Bigscale Guru
- Berichten: 3609
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
- Land: Nederland
- Provincie: Limburg
- Zenderset: Futaba 3PKS
- Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
- Locatie: Panningen
Re: Re: foto's van me marder en baja 5B SS
Jep...de bandenkeus doet erg veel hierin.
Verder nog wat tips:
Overstuurd
Overstuur door de gehele bocht:
- achter vering en demping zachter;
- achter meer toespoor;
- achter meer caster.
Overstuur bij het insturen van de bocht:
- achter vering en demping harder;
- minder toespoor.
Overstuur in het midden van de bocht:
- achter vering en demping harder;
- achter meer toespoor;
- achter minder caster;
- achter stabilisator zachter.
Oversturen bij het uitkomen van een bocht:
- achter vering en demping harder;
- meer toespoor;
- achter veren progressief.
Overstuur in een snelle bocht:
- voorste vering en demping harder.
Hier is meer over afstellingen te vinden: Overstuur & onderstuur
Verder nog wat tips:
Overstuurd
Overstuur door de gehele bocht:
- achter vering en demping zachter;
- achter meer toespoor;
- achter meer caster.
Overstuur bij het insturen van de bocht:
- achter vering en demping harder;
- minder toespoor.
Overstuur in het midden van de bocht:
- achter vering en demping harder;
- achter meer toespoor;
- achter minder caster;
- achter stabilisator zachter.
Oversturen bij het uitkomen van een bocht:
- achter vering en demping harder;
- meer toespoor;
- achter veren progressief.
Overstuur in een snelle bocht:
- voorste vering en demping harder.
Hier is meer over afstellingen te vinden: Overstuur & onderstuur
Velle est posse
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Re: foto's van me marder en baja 5B SS
dat is goede info roel. hier kan ik wel wat mee klieren. zal het internet nog wat verder afstrunen om hier wat bekender mee te worden. Nu ik wat meer op banen rijd wordt dit wel steeds belangrijker.
Ik zal ook eens kijken voor een ander rubbertje. Dit vind ik ovewrigens wel wat lastiger want wanneer je met de rubbers gaat klooien kost het al gouw een hoop geld. de afstellingen van je draagarmen kun je goed doen zonder daar geld een te hoeven besteden. dat is wat makkelijker.
bedankt.
Zal gauw weer een updatetje neer planten hier. als het goed is krijg ik morgen me ramen binnen en ik ben nog even aan het dubben over een nieuw cilinder zetje voor me motortje.
GR: Droog.
Ik zal ook eens kijken voor een ander rubbertje. Dit vind ik ovewrigens wel wat lastiger want wanneer je met de rubbers gaat klooien kost het al gouw een hoop geld. de afstellingen van je draagarmen kun je goed doen zonder daar geld een te hoeven besteden. dat is wat makkelijker.
bedankt.
Zal gauw weer een updatetje neer planten hier. als het goed is krijg ik morgen me ramen binnen en ik ben nog even aan het dubben over een nieuw cilinder zetje voor me motortje.
GR: Droog.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: foto's van me marder en baja 5B SS
nog steeds geen ramen binnen. duurt wat langig naar mijn idee. beetje jammer maarja niets aan te doen.
Ik heb ook mijn cilinder zetje besteld. dit is de :
RACE PORTED Zenoah 25.4cc 34mm Big-Bore Kit
er ligt hier nog een oude Zenoah motor uit me marder. en deze ga ik voorzien van nieuwe keramische lagers.
Ook komt er een zwaardere overbrenging deze kant op dus meer top en ( Ik hoop) net zo veel of mider stress op de aandrijving.
de vertanding gaat van 57 om 17 naar 56 om 18.
ik heb ook nog wat info gevonden over de wegligging van de baja. Aan roel ze info heb ik een hoop gehad en er zijn zeker een paar dingetjes die ik ga toe passen als ik weer kan rijden bij de wedstrijd.
hier is een linkje naar meer wegligging info ( wel engels)
http://slammerrc.com/doc_suspension.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier staat een hoop van alles lijkt me de moeite waard om eens door te scharrelen
GR : Droog.
Ik heb ook mijn cilinder zetje besteld. dit is de :
RACE PORTED Zenoah 25.4cc 34mm Big-Bore Kit
er ligt hier nog een oude Zenoah motor uit me marder. en deze ga ik voorzien van nieuwe keramische lagers.
Ook komt er een zwaardere overbrenging deze kant op dus meer top en ( Ik hoop) net zo veel of mider stress op de aandrijving.
de vertanding gaat van 57 om 17 naar 56 om 18.
ik heb ook nog wat info gevonden over de wegligging van de baja. Aan roel ze info heb ik een hoop gehad en er zijn zeker een paar dingetjes die ik ga toe passen als ik weer kan rijden bij de wedstrijd.
hier is een linkje naar meer wegligging info ( wel engels)
http://slammerrc.com/doc_suspension.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier staat een hoop van alles lijkt me de moeite waard om eens door te scharrelen
GR : Droog.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: foto's van me marder en baja 5B SS
Hallo allemaal.
Weer ffies een updatetje.
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk me spullen binnen gekregen. Nadeeltjes was dat het opnieuw bouwen van me motortje meer tijs in beslag nam dan ik in gedachten had en ik moest ook me vriendin nog vervelen. dus jammer genoeg kon ik me auto niet testen op de wedstrijd in Almere afgelopen zondag. Zondag dus me baja maar af gemaakt en deze gaan in rijden. Dit ging opzich wel goed maar hij heeft een beetje een dubieus probleem waarvan ik niet helemaal weet wat het is. Daar kom ik drekt nog even op trug. Eerst even wat foto;s van me Baja met ze nieuwe ramen.
schoonheid
nu dus ffies mijn probleem.
Gister dus me baja in gereden met een vrij rijk mengsel brandstof. om een goede smering te hebben. Ik heb rustig een tank leeg gereden door konstand een beetje te spelen met het gas en niet volgas. 2e tank ben ik wat harder gaan rijden en ben ik wat aan het afstellen geweest.
Nu is de motor in gelopen en hij loopt goed. pakt rap op en klinkt niet alsof hij verzuipt of te weinig krijgt.
maar het probleem is een beetje dat wanneer ik gas geef en tijdens vol gas hij af en toe een beetje weg valt. alsof hij een zuigerslag over slaat. dus geen explosie ofzo.
( dus volgas brullende motor met af en toe niet meer dan een 10e van een seconde geen geluid. vrij moeilijk te omschrijven. nou heb ik wle een filmpje gemaakt maar mijn PC geeft geen geluid erbij :( )
Dus mijn vraag: Klinkt iemand dit bekend in de oren??? waar zou het van kunnen komen.
Hier nog wat info over me motor.
Zenoah 25.4CC Race ported cilinder zet.
CY Krukas met Fast eddy ceramische lagers. ( de lagers passen niet op de zenoah kruk as dus dan maar deze )
Zenoah carter. En CY Koppelings huis.
Voor de rest is de motor voorzien van nieuwe olie keeringen en pakkingen. deze lekken nergens ( heb ik al ffies gecontrolleerd )
De Carburateur heb ik voor montage met brandstof schoon gemaakt. en niet uit elkaar gehad in de veronderstelling dat deze nog niet geweigerd heeft en dat hoogst waarscheinlijk dus ook niet zal doen. filter was voor het inrijden natuurlijk schoon en geolied.
Er zit ook een extra ontluchting op de tank. dus het zou geen vacuüm probleem kunnen wezen.
Nou zat ik zelf aan de volgende oorzaken te denken.
- een te rijk mengsel ??
- verstopte brandstof filter waardoor hij niet altijd genoeg brandstof krijgt??
- faalende bobine. Of een rammelend kontakt op de Killswitch waardoor deze af en toe geen stroom krijgt en dus de motor uit wil schakelen.
voor de rest zou ik het zo even niet weten.
Dit probleem is geheel nieuw voor mij. ik heb het ook nog nooit eerder gezien of mee gemaakt.
Hier nog wat foto's van de opstelling in me auto. misschien is daar wat uit te constateren.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
GR: Droog.
Weer ffies een updatetje.
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk me spullen binnen gekregen. Nadeeltjes was dat het opnieuw bouwen van me motortje meer tijs in beslag nam dan ik in gedachten had en ik moest ook me vriendin nog vervelen. dus jammer genoeg kon ik me auto niet testen op de wedstrijd in Almere afgelopen zondag. Zondag dus me baja maar af gemaakt en deze gaan in rijden. Dit ging opzich wel goed maar hij heeft een beetje een dubieus probleem waarvan ik niet helemaal weet wat het is. Daar kom ik drekt nog even op trug. Eerst even wat foto;s van me Baja met ze nieuwe ramen.
schoonheid
nu dus ffies mijn probleem.
Gister dus me baja in gereden met een vrij rijk mengsel brandstof. om een goede smering te hebben. Ik heb rustig een tank leeg gereden door konstand een beetje te spelen met het gas en niet volgas. 2e tank ben ik wat harder gaan rijden en ben ik wat aan het afstellen geweest.
Nu is de motor in gelopen en hij loopt goed. pakt rap op en klinkt niet alsof hij verzuipt of te weinig krijgt.
maar het probleem is een beetje dat wanneer ik gas geef en tijdens vol gas hij af en toe een beetje weg valt. alsof hij een zuigerslag over slaat. dus geen explosie ofzo.
( dus volgas brullende motor met af en toe niet meer dan een 10e van een seconde geen geluid. vrij moeilijk te omschrijven. nou heb ik wle een filmpje gemaakt maar mijn PC geeft geen geluid erbij :( )
Dus mijn vraag: Klinkt iemand dit bekend in de oren??? waar zou het van kunnen komen.
Hier nog wat info over me motor.
Zenoah 25.4CC Race ported cilinder zet.
CY Krukas met Fast eddy ceramische lagers. ( de lagers passen niet op de zenoah kruk as dus dan maar deze )
Zenoah carter. En CY Koppelings huis.
Voor de rest is de motor voorzien van nieuwe olie keeringen en pakkingen. deze lekken nergens ( heb ik al ffies gecontrolleerd )
De Carburateur heb ik voor montage met brandstof schoon gemaakt. en niet uit elkaar gehad in de veronderstelling dat deze nog niet geweigerd heeft en dat hoogst waarscheinlijk dus ook niet zal doen. filter was voor het inrijden natuurlijk schoon en geolied.
Er zit ook een extra ontluchting op de tank. dus het zou geen vacuüm probleem kunnen wezen.
Nou zat ik zelf aan de volgende oorzaken te denken.
- een te rijk mengsel ??
- verstopte brandstof filter waardoor hij niet altijd genoeg brandstof krijgt??
- faalende bobine. Of een rammelend kontakt op de Killswitch waardoor deze af en toe geen stroom krijgt en dus de motor uit wil schakelen.
voor de rest zou ik het zo even niet weten.
Dit probleem is geheel nieuw voor mij. ik heb het ook nog nooit eerder gezien of mee gemaakt.
Hier nog wat foto's van de opstelling in me auto. misschien is daar wat uit te constateren.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !!
GR: Droog.
- Jimme
- Regelmatig hier
- Berichten: 695
- Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
- Provincie: Flevoland
- Locatie: Zeewolde
Re: Re: foto's marder en baja 5B SS Motor problemen!!
Als ik het goed zie gebruik jij een Killswitch, eerder iemand had hetzelfde geloof ik, zonder die killswitch probleem weg, probeer hem eens los te koppelen en kijk of je het probleem dan nog hebt. (Wel even een normale Fail-Save ertussen doen..)
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: foto's marder en baja 5B SS Motor problemen!!
daar zat ik ook al aan te denken. wanneer ik morgen ffies tijd heb zal ik dit eens een keer proberen. Ik hoop eerlijk gezegt niet dat dit het probleem is. want ik vind die killswitch wel erg handig.
Er zit een gewone failsafe in me ontvanger dus dat zit wel snor
Nog meer mensen met een idee of suggestie?
Er zit een gewone failsafe in me ontvanger dus dat zit wel snor
Nog meer mensen met een idee of suggestie?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten