Elcon schokdemper voorzijde universeel (Hormann en FG)
Na de achterzijde hebben ze nu ook universele schokbrekers voor de voorzijde:
Schokdemper voorzijde universeel.
Deze schokbrekers lekken NIET !
De slag is vergroot met 10% bij gelijkblijvende lengte !
De standaard veren van FG passen op deze demper, veren zijn niet bij het pakket meegeleverd.
Klik hier voor een animatie film.
Een speciale teflon coating is toegepast op het huis voor een zo laag mogelijke wrijvingsweerstand en om slijtage tot een minimum te beperken.
De rond gevormde piston rand zorgt voor een minimaal contact oppervlak om wrijving zoveel als mogelijk te elimineren.
De standaard gatgrootte van de piston is 1.5mm, er zijn alternatieve pistons verkrijgbaar voor instellen van de demping.
Wij adviseren de Elcon schokdemper olie te benutten, artikel 18330
De zuigerstang is gehard, precisie geslepen.
Samen met de speciale seal aan de onderzijde zorgt deze voor een perfecte afsluiting ook in extreme fijnstof condities.
Maar de seal dicht niet enkel af.
Deze is ook geselecteerd vanwege zijn ultra lage "stick-slip" weerstand, deze is significant lager als bij andere nu gangbare seals.
Het dempen gebeurt daardoor meer efficiënt en gecontroleerd en niet deels door een hoge wrijvingsweerstand die bijvoorbeeld door o-ringen wordt veroorzaakt.
Omdat er geen lekkage optreedt kan er ook geen lucht in het oliemedium komen.
De schokdemper zal dus niet verweken en niet als een spons gaan aanvoelen na verloop van tijd.
Hij blijft stabiel zoals voor de start ingesteld, ook na een half uur non-stop rijden treedt er geen merkbare verandering op in de dempingskarakteristiek.
De veerschotel heeft een doorlaat waarin de vuilafschraper valt.
Deze staat een maximale benutting van de slaglengte toe.
Klik hier voor bouwinstructie's.
Verkocht per set (2 pcs).
bron: www.elcon-models.nlNa de achterzijde hebben ze nu ook universele schokbrekers voor de voorzijde:
Schokdemper voorzijde universeel.
Deze schokbrekers lekken NIET !
De slag is vergroot met 10% bij gelijkblijvende lengte !
De standaard veren van FG passen op deze demper, veren zijn niet bij het pakket meegeleverd.
Klik hier voor een animatie film.
Een speciale teflon coating is toegepast op het huis voor een zo laag mogelijke wrijvingsweerstand en om slijtage tot een minimum te beperken.
De rond gevormde piston rand zorgt voor een minimaal contact oppervlak om wrijving zoveel als mogelijk te elimineren.
De standaard gatgrootte van de piston is 1.5mm, er zijn alternatieve pistons verkrijgbaar voor instellen van de demping.
Wij adviseren de Elcon schokdemper olie te benutten, artikel 18330
De zuigerstang is gehard, precisie geslepen.
Samen met de speciale seal aan de onderzijde zorgt deze voor een perfecte afsluiting ook in extreme fijnstof condities.
Maar de seal dicht niet enkel af.
Deze is ook geselecteerd vanwege zijn ultra lage "stick-slip" weerstand, deze is significant lager als bij andere nu gangbare seals.
Het dempen gebeurt daardoor meer efficiënt en gecontroleerd en niet deels door een hoge wrijvingsweerstand die bijvoorbeeld door o-ringen wordt veroorzaakt.
Omdat er geen lekkage optreedt kan er ook geen lucht in het oliemedium komen.
De schokdemper zal dus niet verweken en niet als een spons gaan aanvoelen na verloop van tijd.
Hij blijft stabiel zoals voor de start ingesteld, ook na een half uur non-stop rijden treedt er geen merkbare verandering op in de dempingskarakteristiek.
De veerschotel heeft een doorlaat waarin de vuilafschraper valt.
Deze staat een maximale benutting van de slaglengte toe.
Klik hier voor bouwinstructie's.
Verkocht per set (2 pcs).