modje voor me marder

Post hier alles over FG Modellsport
Marder, Monster Trucks/Beetle, Stadium truck, Sportsline, Formule 1, Evo, Competition

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

modje voor me marder

Berichtdoor Ome Droogmole » wo apr 29, 2009 4:47 pm

van de week ffies geklierd met me marder. en bedacht hoe ik de toch ietwat slappe voorkant kon verstevigen. de kickup van de bodemplaat buigt namelijk nogal snel. dus ik heb maar wat verzonnen om dat te verstevigen. dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het ziet er wat simpel uit zo met een draad-eind als beugel. maar ik heb dan ook niet echt veel gereedschap om het mooi te maken. ( zaag, vijl, boor en bankschroef)

ik hoop dat het werkt. heb het nog niet kunnen testen ofzo. me auto ligt op het moment helemaal uit elkaar omdat ik op nieuwe onderdelen wacht. maar denk dat ik die pas vrijdag binnen krijg aangezien we morgen de verjaardag van onze koningin gaan vieren :)

laat maar ff weten wat jullie ervan vinden. en of er nog dingetjes zijn die ook goed werken om door buigen van de kick up te voorkomen.

alvast bedankt !!

Dr.Dre.

Re: modje voor me marder

Berichtdoor Dr.Dre. » wo apr 29, 2009 6:46 pm

@ ziet er stevig uit man, gr.Dr.Dre. ;)

Gebruikersavatar
snoopamillo
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 26
Lid geworden op: za apr 18, 2009 10:39 pm
Land: nl
Provincie: Limburg
Merk: Spektrum
Type: dx3s
Zenderset: Spektrum
Frequentie: 2,4 ghz
Club: skydevels
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: modje voor me marder

Berichtdoor snoopamillo » ma jun 08, 2009 9:40 am

lijkt me echt vet.
ga ook es erover naardenken.

dat is het enige probleem bij die marder's.

maja goeie tip. thnx


chek mijn film meteen ff gr Snoop.

http://www.youtube.com/watch?v=4AcnCfuB ... annel_page" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
fastrogeke
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 50
Lid geworden op: vr okt 24, 2008 9:51 am
Land: Monaco
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: evo 3 - marder-
Zenderset: Futaba 3 PK
Frequentie: Spektrum 2.4 Ghz
Locatie: Limburg

Re: modje voor me marder

Berichtdoor fastrogeke » ma jun 08, 2009 4:01 pm

Ziet er leuk uit en goed bedacht.Maar ik denk persoonlijk dat de rolkooi, tijdens een flinke klapper op de voorkant, niet stevig genoeg is.Misschien een optie om op 1 of andere manier die draadstangen op de bodemplaat te monteren?
MvG Fastrogeke
Mijn vriendin zei de FG eruit of ik.Soms mis ik haar!!!

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: modje voor me marder

Berichtdoor Ome Droogmole » wo jun 10, 2009 8:27 pm

fastrogeke schreef:Ziet er leuk uit en goed bedacht.Maar ik denk persoonlijk dat de rolkooi, tijdens een flinke klapper op de voorkant, niet stevig genoeg is.Misschien een optie om op 1 of andere manier die draadstangen op de bodemplaat te monteren?
MvG Fastrogeke
ik heb inmiddels deze rolbeugels er weer af gehaald om de precieze reden als die jij daar verteld. ik kreeg het niet normaal voor elkaar om iets te bedenken waardoor ik de kunstof rolkooi kan verstevigen. voor de rest staat het wel mooi en de auto krijgt een mooi geheel het lijkt niet meer zo'n 3 delig apperaat. motor, elektronica, voorwiel ophanging.
misschien nog ffies verder brein breken over een optie waardoor de kunstof rolkooi wel sterk genoeg word om een gezonde stoot op te kunnen vangen :)

tips en ideeen zijn natuurlijk zeer gewenst!! :D

Gebruikersavatar
petter
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 159
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 12:17 pm
Merk: FG/Carson
Type: Formule 1/Attack
Zenderset: Nomadio React
Frequentie: 2,4Ghz
Club: Baanbrekers/VRCP
Locatie: Hoogerheide

Re: modje voor me marder

Berichtdoor petter » do jun 11, 2009 6:11 pm

Tja, een oplossing in deze is niet eenvoudig, alles wat je versterkt haalt daar de kracht weg, maar een ander deel moet de kracht dan weer wel kunnen opvangen of minimaal door kunnen geleiden naar een sterker deel.
Zoals men weleens zegt, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Ben zelf ooit bezig geweest met een beugel welke van de B-bok naar de bodemplaat liep, dit ook om de kick-up te verstevigen. De kick-up verboog inderdaad niet meer bij heftige sprongen, of eerder de landingen... Alleen werden de krachten nu rechtstreeks naar de bodemplaat zelf afgevoerd waardoor er daar terplaatse vervorming optrad.
Dus die beugel er weer maar afgehaald en als andere oplossing toen op mijn werk een nieuwe, en ook gelijk langere, bodemplaat van 5mm dik aluminium (7075) gemaakt en laten oplosgloeien en afschrikken om het aluminium op die manier maximaal te verstevigen.
Ik heb sindsdien geen last meer gehad van vervormingen, maar dit is ook weer iets wat je als doe het zelver niet zomaar kan doen.

Een andere oplossing zou het aanbrengen van een RVS rolkooi zijn, er was iemand op het RCBF die ze maakte, maar hij is daar inmiddels mee gestopt, maar misschien dat je er via Marktplaats ofzo een vind. Maar dan verstevig je de rolkooi, maar wat verbuigt er dan?
De zwakkere wachten hun kansen af, de sterkere grijpen hun kansen maar de wijzere creëren hun eigen kansen.

Gebruikersavatar
tontje1
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 131
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hörmann
Type: Monsterbeetle
Zenderset: Futuba 3PKs
Frequentie: 2.4Ghz
Club: MRCE
Locatie: Veghel

Re: modje voor me marder

Berichtdoor tontje1 » do jun 11, 2009 7:29 pm

Ik heb nog een 5mm dik en 51 cm lange bodemplaat liggen van HEDIBI heb er 2 jaar mee gereden en is nog kaarsrecht.

Gr Tontje
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ome Droogmole
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 222
Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
Land: nederland
Provincie: Noord-Holland
Merk: hpi
Type: baja 5B SS
Zenderset: Spektrum DX3R
Frequentie: 2.4ghz
Club: -
Locatie: Texel

Re: modje voor me marder

Berichtdoor Ome Droogmole » vr jun 12, 2009 4:16 pm

tontje.. weet je zeker dat die bodemplaat 51CM is???.. want ik meet mijnes net ffies op ( standaard bodemplaat marder) die is rond de 59CM... dus lijkt me wat kort..

een RVS rolkooi heb ik ook al over zitten denken.. maar ik vind het toch een fijn idee dat deze rolkooi (de kunstoffen) wat door buigt en trug veert, en niet verbuigt zoals de RVS kooi dat zou doen. ik had ook al zitten denken om een beugel vanaf mijn A-B bok naar de motor te laten lopen. maar ben bang dat ik dan met een head-on botsing me motor uit ze voegen scheur..
ik heb ook al wat lopen prakkeseren over misschien een RVS strook over de gehele lengte van me bodemplaat ofzo. maar weet niet wat dat aan gewicht is en ik moet nog ffies bedenken hoe ik dat precies ga maken. het mag namelijk niet in de weg zitten van andere schroeven of bouten. zeg je .. neem je die gaten toch over. kan heel goed maar is met een boor machine uit de losse pols wat lastig. het kan wel maar moet nog ff nadenken hoe ik het ga doen met de beperkte gereed schappen

maar bedankt voor de reacties :)

meer ideeen altijd welkom want volgens mijn zijn er wel meer FG rijders die met dit probleem zitten ;)

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: modje voor me marder

Berichtdoor KevTech » vr jun 12, 2009 4:26 pm

Ik denk dat Ton een wielbasis van 51cm bedoeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tontje1
Actieve poster
Actieve poster
Berichten: 131
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 6:41 pm
Land: Nederland
Provincie: Noord-Brabant
Merk: Hörmann
Type: Monsterbeetle
Zenderset: Futuba 3PKs
Frequentie: 2.4Ghz
Club: MRCE
Locatie: Veghel

Re: modje voor me marder

Berichtdoor tontje1 » vr jun 12, 2009 5:10 pm

Ik bedoelde inderdaad een wielbasis van 51 cm,als je interesse hebt dan stuur maar even een PBtje.

Gr Tontje
Afbeelding


Terug naar “FG modellsport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten