Hulp Gezocht

Post hier alles over FG Modellsport
Marder, Monster Trucks/Beetle, Stadium truck, Sportsline, Formule 1, Evo, Competition

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
giax
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 21, 2010 9:53 pm
Land: nl
Locatie: grave

Hulp Gezocht

Berichtdoor giax » ma nov 08, 2010 4:23 pm

Beste allemaal,

Ik heb sinds 3 weken ongeveer een Fg monster beetle pro full alum, na aanschaf bleek het een en ander niet in orde, JA tis me eerste.... 2dehands gekocht... ben nu al 3 a 4 weekenden bezig maar ben er niet zo handig mee en ja tis me eerste X weet niet of ik het allemaal goed gedaan heb wat wel nog goed is en niet. ben ondertussen al bijna 700 euro verder met de aanschaf erbij, en wordt er een beetje depri van.

is er iemand uit de buurt Nijmegen Cuijk wijchen grave of wat verderweg maak niet uit, die een x een middagje mij zou willen helpen de wagen na te kijken. ik wil dolgraag rijden en plezier maken. maar ben op dit moment zo ver heen dat ik er bijna boven wil gaan dansen.

Dank je

Respekt Respekt Respekt voor alle reacties Respekt Respekt Respekt

Gebruikersavatar
Jimme
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 695
Lid geworden op: zo mar 25, 2007 9:04 am
Provincie: Flevoland
Locatie: Zeewolde

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor Jimme » ma nov 08, 2010 4:37 pm

Hoi,

We kunnen je misschien ook wel een beetje op weg helpen, op afstand , wat zijn tot nu toe de problemen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
giax
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 21, 2010 9:53 pm
Land: nl
Locatie: grave

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor giax » ma nov 08, 2010 6:51 pm

op die manier probeer ik het al 3 a 4 weken met behulp van meerdere fora's echter weet ik het nu niet meer..ik heb ook geen wagen om als voorbeeld te gebruiken.

Graag hoor ik iemand die zich wil opofferen , bij jou of bij mij thuis , Ik betaal de shoarma :) en als je hierheen komt de benzine ik kan ook naar jou komen ik rij Lease :)

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor Q » ma nov 08, 2010 7:13 pm

je bent welkom , nabij utrecht :!:, onderdelen voor evt de motor zijn er ook (gd260) of een geheel nieuwe motor dus bij deze .....

stuur maar even een meel bij belangstelling ......

greetz

Gebruikersavatar
marc
Niet weg te slaan
Niet weg te slaan
Berichten: 1161
Lid geworden op: za jan 27, 2007 3:03 pm
Provincie: Limburg
Locatie: Horst
Contacteer:

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor marc » ma nov 08, 2010 7:19 pm

hey

hier ben je ook welkom, alleen ben ik ff heel druk met klussen.

had je hem maar meegenomen toen je hier was :mrgreen:

als je naar Q gaat ben je ook in goede handen, ik hoor het wel :salut:

enne alles komt goed , alleen erg uit kijken wat je doet ,als je het niet zeker weet (vooral motorisch)

groet marc
twinstar 2

Gebruikersavatar
giax
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 21, 2010 9:53 pm
Land: nl
Locatie: grave

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor giax » di nov 09, 2010 2:11 am

:ttiwwp:
ff de foto's

en het verhaal,

had al tamyia tt 01 en nitro wagen, maar wilde iets groters dus op zoek gegaan naar de big scale, toen ik vrouwlief en de kleine weekje naar engeland gestuurd had.

leuke wagen via MP gevonden en vanuit me werk naar verkoper gebeld ik zat toch bij een klant in de buurt 160 km van mij huis.. na het werk naar verkoper gereden even gewacht tot hij klaar was met werken wagen laten zien zag er voor mij doen als leek goed uit alles alluminium behalve de kogelkoppen als breekpunt'' beste meneer trok 2 x en lopen die wagen , liep naar binnen om de zender te pakken die bleek aan te hebben gestaan en was dus leeg en kon geen proef rijden.

Op zijn woord geloofd en akkoord gegaan . dag erna denk ik ga spelen en dus tanken 1 op 25 gemixt 5 liter benzine 200 ml olie trekken aan het touwtje en niks meer... gebeld met verkoper vertelde mij te draaien aan de H en L schroef..
Nog niks ... verkoper stuurt nieuw uit knopje en carb, ondertussen was ik er al achter gekomen het was de bougie ,

dat probleem opgelost.. ik heb dus aan h en l gedraait dus wagen wou niet echt...max 10 km per uur..en heel erg raar doen.... nou ok denk daar kijk ik van de week wel na,

toen zag ik achter bij de alum draagarm dat de veren vreemd bevestig waren (dubbele veren) er zat een dunne lange schroef op, even geforumd en uitgevonden dat er busjes tussen moeten en merkte dat de achter vering niet werkte auto bleef naar beneden, ik auto in de wagen . en naar een Modelbouw winkel ( naam noem ik even niet).. die verteld mij dat de vertanding niet goed is en grotere tandwielen nodig heb etc etc, dus uiteindelijk 80 euro aan parts... weer gekocht.. Kom thuis zie geen bon erbij zitten, check het even na op de site en bel dus waar me factuur is , krijg antw stuur een mail en dan krijg je hem. 4 mails en 3 weken verder nog niks. en na mijn mening wat ik op de site zie komt de prijs die ik betaald heb niet overeen.. maarja dat terzijde.

ik heb dus een handje vol parts liggen, busjes met schroeven , reserve moertjes voor de wielen , grote tandwiel plastic meenemer had ik nog nieuw liggen klein tandwiel wat rechtstreeks op de motor zit busje locktight imitatie en stofhoes voor me filter.

ik thuis aan de gang (censuur) wat zitten die tandwielen vast dus met hamer eraf getikt i know DUMB ass beschadigd, via het forum bij mark tandwielen 2 assen uitlaat alles wat ie nog had liggen voor een zachte prijs opgehaald. thuis alles weer gemonteerd. ( had ondertussen hele motor eraf gedraait) en nu heb ik het idee dat het nog niet goed is .. en wil ik dat dus even nakijken en ook lijkt het mij dat motor en tandwielen scheef tegenover elkaar staan als ik heel goed kijk.

dan is er nog steeds het probleem van de veren en dat ik dacht me trekstarter te kunnen spannen en de veer heb afgebroken..

dat is een beetje de situatie een hoop geld verder en nog niks hebben ...heb denk ik alle onderdelen liggen om het te fixen op de trekstart veer na,

points om na te kijken, montage motor en tandwielen . achtervering trekstarter, en of ik nog andere delen moet vervangen.

hieronder alvast foto impressie.....

Ja van fouten moet men het leren, alleen is dit wel een dure fout geweest

Afbeelding
Afbeelding

voor de rest van de foto's kijk even op http://www.flickr.com/giacodudo" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Silvio
Regelmatig hier
Regelmatig hier
Berichten: 734
Lid geworden op: za jan 27, 2007 9:04 pm
Provincie: Limburg
Merk: FG
Type: MB-PRO
auto 2: FG
Type 2: Alu Competition
Zenderset: DX3.0
Frequentie: 2,4GHz
Website: http://www.rc-rijder.nl
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor Silvio » di nov 09, 2010 1:40 pm

Je kunt er zaterdag ook mee naar Gennep komen.
Zullen we hem is even nakijken en inorde maken.
Stuur maar een pm als je dat wat lijkt.

gr
Silvio
Afbeelding

Gebruikersavatar
giax
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 38
Lid geworden op: do okt 21, 2010 9:53 pm
Land: nl
Locatie: grave

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor giax » di nov 09, 2010 2:58 pm

Hey mensen allemaal bedankt alvast heb 3 mooie opties,

Q , rctuningraalte en silvio ........

Denk eerlijk gezegd dat ik met Q dond of vrijdag afspreek. is vlakbij me werk. Dit omdat ik a.s zaterdag niet red om naar raalte of rijden, Gennep zou nog kunnen is op 10 a 15 minuten van mijn huis, Schoonmoeders is zaterdag Jarig en gaan wokken , moet dus weer ritje naar Rotterdam maken.

Dus indien ik met Q het niet kan fixen , kan ik zaterdag nog even naar Gennep rijden of anders volgende week naar Raalte waar ik gelijk de spullen kan kopen :) dat is wel een voordeel dan.

Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen en dan kan ik eindelijk een keer gaan rijden / bashen.

alvast iedereen hartelijk bedankt.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor Q » wo nov 10, 2010 5:16 pm

PB onderweg 8-[ :)

Gebruikersavatar
rc freak
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 54
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 8:55 am
Land: NED
Provincie: Gelderland
Locatie: Zevenaar

Re: Hulp Gezocht

Berichtdoor rc freak » do nov 11, 2010 8:45 pm

Hallo,

Zover zitten we niet van je af, je bent tijdens onze openingstijden van harte welkom voor vragen en advies.

Gr Harrie


Terug naar “FG modellsport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten