Setup voor de 5T
Geplaatst: vr sep 10, 2010 4:52 pm
Na verschillende pogingen, toch maar eens jullie hulp inroepen.
Overal gaat mijn 5T super naar mijn overtuiging, ik moet moeite doen om overstuur te krijgen, klinkt raar, maar vanuit een bocht heb ik bijna geen overstuur bij volgas, wel teveel onderstuur
Ik rij voornamelijk in het zand/klei.
Eerst maar eens mijn setup (ik zou niet weten hoe ik die mooie invulbare sheets hier kan plaatsen)
Front tire: Hostille MXT with standard foam
Front Camber: 4 mm
Front shock oil: 40, with 3 holes
Front spring color: Black
Front sway bar: gold
Front caster: 1
Front spring tension: 15 mm
Rear tire: Hostille MXT
Rear camber: 12 mm
Rear shockoil: 5, with 16 holes
Rear toe: spacer 4
Rear spring: top and buttom black
Rear sway bar: none
Rear spring tension: 13 mm
Een vrc sidepipe, en een vertico Full Axle Extender Set.
Deze laatste zou moeten zorgen voor het minder snel omvallen/rollen in de bochten, maar daar zit nu mijn grootste probleem: het omrollen in bochten!
Bocht uit geen enkel probleem, maar bocht in moet ik zoveel snelheid minderen om niet te rollen, dat mijn medestrijders mij in de bocht inhalen terwijl bocht uit ik ze makkelijk bij kan houden.
Nu hoor ik verschillende 'oplossingen': voorkant veel zachter maken (bijvoorbeeld 20 olie, met 12 gaats zuiger), of juist de achterkant harder, maar dan rolt hij nog sneller lijkt me.
Dus als jullie tips hebben: graag!!!
Overal gaat mijn 5T super naar mijn overtuiging, ik moet moeite doen om overstuur te krijgen, klinkt raar, maar vanuit een bocht heb ik bijna geen overstuur bij volgas, wel teveel onderstuur
Ik rij voornamelijk in het zand/klei.
Eerst maar eens mijn setup (ik zou niet weten hoe ik die mooie invulbare sheets hier kan plaatsen)
Front tire: Hostille MXT with standard foam
Front Camber: 4 mm
Front shock oil: 40, with 3 holes
Front spring color: Black
Front sway bar: gold
Front caster: 1
Front spring tension: 15 mm
Rear tire: Hostille MXT
Rear camber: 12 mm
Rear shockoil: 5, with 16 holes
Rear toe: spacer 4
Rear spring: top and buttom black
Rear sway bar: none
Rear spring tension: 13 mm
Een vrc sidepipe, en een vertico Full Axle Extender Set.
Deze laatste zou moeten zorgen voor het minder snel omvallen/rollen in de bochten, maar daar zit nu mijn grootste probleem: het omrollen in bochten!
Bocht uit geen enkel probleem, maar bocht in moet ik zoveel snelheid minderen om niet te rollen, dat mijn medestrijders mij in de bocht inhalen terwijl bocht uit ik ze makkelijk bij kan houden.
Nu hoor ik verschillende 'oplossingen': voorkant veel zachter maken (bijvoorbeeld 20 olie, met 12 gaats zuiger), of juist de achterkant harder, maar dan rolt hij nog sneller lijkt me.
Dus als jullie tips hebben: graag!!!