Banden keuze (type en ondergrond)

Specifieke afstelling van de auto t.b.v. wegligging off-road

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Banden keuze (type en ondergrond)

Berichtdoor Q » ma dec 29, 2008 2:40 pm

Infer schreef: banden en wielen zijn zolang ze de 4-kante meenemers erin hebben zitten universeel. wel rekening houden met je vertanding. ;)
niet helemaal, je hebt ook "off-set" banden die vragen een bredere wielmeenemer, het kan dus zijn dat je bv van 9,5 mm naar 14mm moet gaan , omdat je dan een "off set" velg hebt,(dus het hart van de velg valt verder of de meenemer heen, zodat ie niet tegen de fusee komt)

standaard heeft de marder 9,5 mm, wil daar bv fg Baja velgen op doen heb je 14mm meenemers nodig, wil je MT/MB banden gebruiken heb je ook 14mm meenemers nodig.
Ga je van een MB/MT naar Marder banden hoef je niks te wijzigen, immers de meenemers zijn al 14mm , en de marder banden hebben maar 9,5mm nodig........
:cool:

Gebruikersavatar
taiko
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 72
Lid geworden op: do dec 18, 2008 6:21 pm
Land: belgië
Merk: FG
Type: Monster Beetle
Zenderset: hitec
Frequentie: 40.685
Locatie: Antwerpen

Re: Banden keuze (type en ondergrond)

Berichtdoor taiko » ma dec 29, 2008 3:58 pm

het balloonen door de pu-schuim zou ik tegen gaan door de band in een vorm te steken,bv een groot passend blik of zo.
aangezien er velen gaatjes in hun banden hebben om water weg te laten, kunnen die gaatjes nu het te veel aan pu schuim weg laten.
om toch nog iets demping van de banden te behouden zou ik die inleg dingen er in laten.
trouwens, banden van een marder en zeker van een baja gaan denk ik ook niet veel demping hebben.
't is maar een idee. :oops:

Q ik kan dus beter velgen pakken van een baja i.p.v. een marder?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Banden keuze (type en ondergrond)

Berichtdoor Q » ma dec 29, 2008 4:06 pm

taiko schreef: Q ik kan dus beter velgen pakken van een baja i.p.v. een marder?
het kan allebei, je meenemers zijn geschikt voor allebei de type banden, ik denk dat je met de FG Baja banden meer zal bereiken ivm grip dan de Marder banden, alleen zijn naar mijn idee de marder velgen wat sterker dan de Baja velgen.

Ging meer om het verhaal van de meenemers,.....

suc6


Terug naar “Setups off-road auto”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten