Conversion kit SX-3 Serie 5 – 2010

Post hier alles over Harm-racing (H.A.R.M.)
BX-3, SR-1, SX-3.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
h.a.r.m. racer
Ingeburgerd
Ingeburgerd
Berichten: 31
Lid geworden op: di sep 07, 2010 5:51 pm
Land: NL
Provincie: Overijssel
Merk: HARM
Type: SX-3 2010
Zenderset: Futaba 4PK
Frequentie: DSM
Club: AMCA
Locatie: Deventer

Conversion kit SX-3 Serie 5 – 2010

Berichtdoor h.a.r.m. racer » di sep 07, 2010 6:29 pm

Het succes verhaal gaat voort…

Na veel engineering en test werkzaamheden zijn we nu in de gelukkige positie om het compleet vernieuwde SX3 - 2010 chassis te presenteren.Uiteraard zal er ook een conversiekit beschikbaar komen voor bestaande chassis.

Sinds de laatste grote update van het SX3 chassis in 2007 heeft de ontwikkeling bij H.A.R.M. racing zeker niet stilgestaan. Daar het niet gemakkelijk is een succesvol concept nog verder te verbeteren heeft de ontwikkeling behoorlijk tijd in beslag genomen. Voor dit nieuwe chassis is speciaal aandacht geschonken aan de flexibiliteit van het chassis alsmede ook de stabiliteit van het chassis is verder verbeterd.
Afbeelding
De SX-3 - 2010 is gebaseerd op een 8mm dik gefreesd chassis plaat gemaakt uit zeer hoge kwaliteit aluminium. Door verschillende doordachte sparingen is het gewicht van het chassis slechts 20 gram zwaarder dan de huidige chassisplaat. Gefreesde sleuven aan de onderzijde reduceren het contact oppervlak wanneer het chassis de grond raakt. De montage positie van de voorbumper aan het chassis is iets hoger en de chassisplaat is op deze plek afgeschuind om te voorkomen dat de voorbumper tijdens het inveren het asfalt raakt.

De radio plaat vormt een complete unit samen met de ontvangerbox en de ontvangeraccu. Dit resulteerd in verdere service vriendelijkheid doordat deze radioplaat slechts met 4 schroeven bevestigd is.

De rechtopstaande carbon versterkingen zorgen voor meer stabiliteit en hebben een positieve invloed op het zogenaamde "flexxen" van het chassis. De grote motorsteun is ook verbonden met het voorste deel van het voertuig door middel van een carbon versterking wat zorg draagt voor gelijk bewegingsgedrag van de auto.
Afbeelding
De voorste bulkheads bieden uitgebreide mogelijkheden voor het instellen van het roll centre zodat het chassis voor ieder circuit en rij stijl optimaal aangepast kan worden. Ze zijn ook in de lengterichting verbonden met het midden gedeelte van het chassis. Al deze wijzigingen lijden tot een zeer gelijk flex gedrag van het chassis en daarom tot een goed uitgebalanceerd rijgedrag.
Afbeelding
Afbeelding

De conversie kit bevat alle onderdelen om een bestaande SX-3 Chassis Serie 4 (sinds 2007) om te bouwen naar een 2010 uitvoering.
Afbeelding

Terug naar “Harm-racing”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten