Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Post hier alles over Elcon Models
Cleon, Cleon MMX.

Moderator: Moderator's groep

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor EJS » ma feb 25, 2008 9:55 am

Kristiaan schreef:PaSe is geen officieele elcon dealer, dat is alleen Krikke in Nederland.
Krikke is de enige importeur in NL van Elcon, andere winkeliers kunnen gewoon bij Krikke hun Elcon spullen kopen tegen dealer prijzen. Er zit alleen zo weinig winst op dat losse onderdelen bijna niet te doen zijn voor andere winkeliers, je moet namelijk ook steeds de verzendkosten mee gaan rekenen die Krikke rekent. Vandaar denk ik ook dat je alleen complete auto's ziet verschijnen bij verschillende winkeliers. Dat is gewoon een kwestie van een plaatje op je site zetten, en als je er een klant voor hebt dan bestel je zo'n ding (of je neemt er 1 op voorraad) en dan is de winst wel leuk over zo'n hoog bedrag ;)
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor The ICE Factory » ma feb 25, 2008 11:24 am

Had ik ook al begrepen van die onderdelen , komt er dan wel op neer dat je ze dus bij Krikke moet gaan bestellen. Dus hebben ze met de Elcon spullen best wel een monopoly bezetting vind ik. Voor een winkelier is het niet te doen om paar spulletjes te bestellen , met de verzendkosten erbij verdient ie er niets aan.
Voordeel voor Elcon , zo hou je de prijs wel hoog want ruimte voor evt. korting of zo zit er niet in en ze verkopen zelf 90% van de onderdelen
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor EJS » ma feb 25, 2008 1:07 pm

The ICE Factory schreef:Voor een winkelier is het niet te doen om paar spulletjes te bestellen , met de verzendkosten erbij verdient ie er niets aan.
In veel gevallen moet er zelfs geld bij, of je moet elke keer een partij onderdelen te gelijk bestellen.

Nou heb ik wel opgevangen dat er straks (een wedstrijdrijder) ook langs de baan onderdelen van Elcon gaat verkopen, om op die manier toch de Elcon rijders op de baan te kunnen houden tijdens wedstrijden. Een extra service zeg maar van Elcon...
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor The ICE Factory » ma feb 25, 2008 1:26 pm

is goeie service , maar zo houden ze wel alles in eigen hand.Waarom niet zorgen voor paar vaste dealers ? snap ik niet
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor Roel » ma feb 25, 2008 1:41 pm

EJS schreef:
Nou heb ik wel opgevangen dat er straks (een wedstrijdrijder) ook langs de baan onderdelen van Elcon gaat verkopen, om op die manier toch de Elcon rijders op de baan te kunnen houden tijdens wedstrijden. Een extra service zeg maar van Elcon...
Het staat op de site van Elcon als: http://www.elcon-models.nl/node" onclick="window.open(this.href);return false;
Support aan de baan
Voor verdere optimalisatie van onze service zijn de volgende mensen aangewezen om direct onderdelen aan de baan te verkopen:
Renze Brink Nederland
Edwin Driesen Nederland
Ken & Pascal Walckiers Belgie
Andreas Kamp Duitsland
Simon Ward Engeland



Wat betreft de prijzen: ik heb het zelf meegemaakt met de Elcon schokbrekers voor de HT. Bij Elcon stond de adviesprijs van : € 94,50 /set. Deze worden bij Krikke verkocht voor: €107,50. Toch een aardig verschil.
Van mij mogen er ook meer verkooppunten komen. Laat de marktwerking maar hun werk doen.

Het zijn toch wel dingen die meespelen als je voor een nieuwe auto aan het neuzen bent..

mmzzslsll Roel
Velle est posse

Gebruikersavatar
The ICE Factory
HOBAO JUNK
HOBAO JUNK
Berichten: 1393
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
Provincie: Flevoland
Merk: Hobao
Type: Hyper 9 GL os speed
auto 2: Hobao
Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
Frequentie: 2.4 ghz
Club: MVW Purmerend
Website: www.rc-central.nl
Locatie: Almere

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor The ICE Factory » ma feb 25, 2008 1:57 pm

zekers als je wedstrijden rijd , zou voor mij eerder een reden zijn om geen Cleon te kopen maar een Horrie :mrgreen: :mrgreen:
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
EJS
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 760
Lid geworden op: za feb 03, 2007 9:37 am
Provincie: Noord-Holland
Club: HMRC
Website: www.hmrc.nl
Locatie: HHW-Zuid
Contacteer:

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor EJS » ma feb 25, 2008 2:10 pm

Roel schreef:Bij Elcon stond de adviesprijs van : € 94,50 /set. Deze worden bij Krikke verkocht voor: €107,50. Toch een aardig verschil.
Ja daar kan ik ook met mijn pet niet bij, je zou verwachten ze hebben maar 1 verkoop punt altijd in elk land gehad juist om de prijzen gelijk te houden en dan heb je even goed zulke verschillen...

Ik blijf het dan ook een vreemde bedrijfs voering vinden van Elcon, om het op deze manier te blijven doen...
Hormann TK10 - Sanwa M11X
DJI F550 HEXA (Wookong) - Spektrum DX8

Gebruikersavatar
KevTech
Al langer hier
Al langer hier
Berichten: 250
Lid geworden op: do aug 23, 2007 8:44 pm
Land: Nederland
Provincie: Zeeland
Merk: Opel
Type: Astra GSI 2.0 16V
Locatie: Oostkapelle
Contacteer:

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor KevTech » ma feb 25, 2008 5:57 pm

rc-rob schreef:Even offtopic :mrgreen: op marktplaats staat een proto type te koop 8-[
Niet meer :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Q
Senior gebruiker
Senior gebruiker
Berichten: 1596
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 11:57 am
Land: nl
Zenderset: spektrum
Website: www.dieludolfs.de
Locatie: nergens

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor Q » ma feb 25, 2008 6:40 pm

als je goed vergelijkt tussen krikke en Hobbythek qwa Elcon onderdelen , zei je wel prijsverschillen, sommige onderdelen zijn bij hobbythek voordeliger dan bij Krikke en viceversa.
Ik heb heel wat elcon spul weggehaald bij Hobbythek omdat die gewoon de goedkoopste was/is (meeste dan #-o )

zeker als je een keer met horst praat =D> :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roel
Bigscale Guru
Bigscale Guru
Berichten: 3609
Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:22 am
Land: Nederland
Provincie: Limburg
Zenderset: Futaba 3PKS
Frequentie: Spektrum Pro 2.4GHz
Locatie: Panningen

Re: Elcon Cleon in assortiment bij Racing Paradise

Berichtdoor Roel » ma feb 25, 2008 6:53 pm

Ik heb toch even gemailt waar het prijsverschil vanaf kwam: De adviesprijs was een oude prijs en niet correct. :cool:

mmzzllss Roel
Velle est posse


Terug naar “Elcon Models”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten