Aansluiten dubbele stuurservo's.
Moderator: Moderator's groep
- The ICE Factory
- HOBAO JUNK
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:19 pm
- Provincie: Flevoland
- Merk: Hobao
- Type: Hyper 9 GL os speed
- auto 2: Hobao
- Type 2: Hyper 9E Tekin RX 8
- Zenderset: Sanwa M11 2,4 ghz
- Frequentie: 2.4 ghz
- Club: MVW Purmerend
- Website: www.rc-central.nl
- Locatie: Almere
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
hahaha wat een kerel ben je ook he
--Sanwa M11 --Hobao Hyper ST Pro BCE R&B powered --Hobao Hyper 9E Tekin powered --Corally RDX Phi LRP powered--Losi 8T Toro Nero powered -- by http://www.rc-central.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bernie
- Bigscale Guru
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 8:37 pm
- Land: Ollanda
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: Multiplex
- Type: FPV EZ*
- Zenderset: Futuba FF-9
- Frequentie: Mag ik zelf kiezen;)
- Club: Wildvlieger
- Website: www.rcbigscale.nl
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
Beetje verstrooid .
Had alles in een tas gegooid, keek er vandaag weer in .
Nu alleen nog een laadkabel voor m'n zender (nee, die zit er echt niet bij ), zodat ik de servo's af kan stellen.
Goed luchtfilter en failsafe en ik kan 'm in gaan rijden (nadat ik ook nog benzine en olie heb gekocht ).
Had alles in een tas gegooid, keek er vandaag weer in .
Nu alleen nog een laadkabel voor m'n zender (nee, die zit er echt niet bij ), zodat ik de servo's af kan stellen.
Goed luchtfilter en failsafe en ik kan 'm in gaan rijden (nadat ik ook nog benzine en olie heb gekocht ).
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet .
Vliegfilmpjes
Vliegfilmpjes
- Ferdi
- Al langer hier
- Berichten: 266
- Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:20 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: FG
- Type: Stadium
- auto 2: Traxxas
- Type 2: Rustler Brushless
- Zenderset: Graupner XR-6 Race
- Frequentie: 40 MHz kanaal 92/52
- Club: Solo
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
Ik ben nogsteeds een beetje aan het puzellen met die dubbele stuur servo's
Wanneer je een Y kabel gebruikt sluit je toch een kabel aan op de accu en de ander op de ontvanger?
Ik heb nu een enkele servo maar wil over naar een dubbele dus mocht iemand nog ergens foto's / schema's hebben liggen ik ben er erg mee geholpen.
Wanneer je een Y kabel gebruikt sluit je toch een kabel aan op de accu en de ander op de ontvanger?
Ik heb nu een enkele servo maar wil over naar een dubbele dus mocht iemand nog ergens foto's / schema's hebben liggen ik ben er erg mee geholpen.
Take time to relax especially when you don't have time for it.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
wanneer je een dubbele stuur servo wil rijden met directe voeding vanaf je accu zou je een Y kabel moeten hebben met 4 aan sluiting. je wil immers een connectie maken tussen 4 onderdelen.
- accu.
- ontvanger
- servo 1
- servo 2
je zult dus een y kabel moeten maken met 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
voor de rest is het heel simpel. je connect de 2 vrouwtjes aan beide servo's.
1 van de mannetjes doe je achter je aan/uit schakelaar en achter je voltlimiter. ( dus accu aan ''aan/uit schakelaar'' deze aan de voltlimiter en dan naar je servo's toe. )
en 1 mannetje gaat naar het stuur kanaal in je ontvanger.
je hoeft nu geen extra kabeltje van je accu naar je ontvanger toe te maken want deze wordt dan via het stuur kanaal gevoed.
je hebt op deze manier maar 1 voltlimiter nodig om zowel je ontvanger als servo's te beschermen tegen piek spanningen.
- accu.
- ontvanger
- servo 1
- servo 2
je zult dus een y kabel moeten maken met 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
voor de rest is het heel simpel. je connect de 2 vrouwtjes aan beide servo's.
1 van de mannetjes doe je achter je aan/uit schakelaar en achter je voltlimiter. ( dus accu aan ''aan/uit schakelaar'' deze aan de voltlimiter en dan naar je servo's toe. )
en 1 mannetje gaat naar het stuur kanaal in je ontvanger.
je hoeft nu geen extra kabeltje van je accu naar je ontvanger toe te maken want deze wordt dan via het stuur kanaal gevoed.
je hebt op deze manier maar 1 voltlimiter nodig om zowel je ontvanger als servo's te beschermen tegen piek spanningen.
- Ferdi
- Al langer hier
- Berichten: 266
- Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:20 pm
- Land: Nederland
- Provincie: Noord-Brabant
- Merk: FG
- Type: Stadium
- auto 2: Traxxas
- Type 2: Rustler Brushless
- Zenderset: Graupner XR-6 Race
- Frequentie: 40 MHz kanaal 92/52
- Club: Solo
- Locatie: Schijndel
- Contacteer:
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
Een voltlimiter is toch alleen nodig wanneer je een accu hebt die meer dan 6 volt kan geven? Tot nu toe heb ik nooit een voltlimiter gebruikt in ieder geval.Ome Droogmole schreef:wanneer je een dubbele stuur servo wil rijden met directe voeding vanaf je accu zou je een Y kabel moeten hebben met 4 aan sluiting. je wil immers een connectie maken tussen 4 onderdelen.
- accu.
- ontvanger
- servo 1
- servo 2
je zult dus een y kabel moeten maken met 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
voor de rest is het heel simpel. je connect de 2 vrouwtjes aan beide servo's.
1 van de mannetjes doe je achter je aan/uit schakelaar en achter je voltlimiter. ( dus accu aan ''aan/uit schakelaar'' deze aan de voltlimiter en dan naar je servo's toe. )
en 1 mannetje gaat naar het stuur kanaal in je ontvanger.
je hoeft nu geen extra kabeltje van je accu naar je ontvanger toe te maken want deze wordt dan via het stuur kanaal gevoed.
je hebt op deze manier maar 1 voltlimiter nodig om zowel je ontvanger als servo's te beschermen tegen piek spanningen.
Take time to relax especially when you don't have time for it.
- Ome Droogmole
- Actieve poster
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za mar 07, 2009 6:21 pm
- Land: nederland
- Provincie: Noord-Holland
- Merk: hpi
- Type: baja 5B SS
- Zenderset: Spektrum DX3R
- Frequentie: 2.4ghz
- Club: -
- Locatie: Texel
Re: Aansluiten dubbele stuurservo's.
nee een volt limiter zorgt ervoor dat de piek spanning die je accu heeft wanneer deze net is op geladen wordt opgevangen. deze kan oplopen tot bijna 8 volt
Een piek spanning heb je dus alleen wanneer je je net opgeladen accu aansluit en de boel aan zet het is maar voor even. daarna word het weer gewoon 6 volt.
je kunt er ook voor kiezen je accu een nachtje te laten liggen ofzo. of in iedergeval een tijdje wachten met gebruiken nadat je hem heb opgeladen.
In principe kan je elec het wel hebben zo'n piek spanning. maar ik heb em er toch tussen puur voor de zekerheid.
Een piek spanning heb je dus alleen wanneer je je net opgeladen accu aansluit en de boel aan zet het is maar voor even. daarna word het weer gewoon 6 volt.
je kunt er ook voor kiezen je accu een nachtje te laten liggen ofzo. of in iedergeval een tijdje wachten met gebruiken nadat je hem heb opgeladen.
In principe kan je elec het wel hebben zo'n piek spanning. maar ik heb em er toch tussen puur voor de zekerheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten